Aankoop 996 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoop 996 4S

  • Maker
    Discussie

  • Maarten Vekens
    Deelnemer

      Hallo,

      Ik zit in de laatste fase van de aankoop van een Porsche 996 4S van 2003 (144K met volledig historiek en onderhoudsboekje)
      Momenteel staat de wagen voor een laatste contrôle bij een Porsche specialist (om zeker te zijn dat hij clean is)

      Nu zijn er 2 dingetjes dat ik even wil vragen aan de specialisten hier zodat ik wat kan meepraten met de verkoper/specialist.

      De motor “zweet” een beetje wat resulteert in 1-2 druppeltjes olie/week. Volgens de verkoper is dit een gekend probleem van een 996.
      Hebben jullie hier weet van?

      Het 2de minimale probleem is het sluiten van de ramen/deuren, het lijkt me dat de CU unit een beetje de programmatie vergeten, is de ramen gaan soms niet terug naar omhoog.

      Is dit gekend?

      Zijn er nog zaken waar ik dien op te letten?

      Alvast bedankt!!!

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
      • Mooi exemplaar, proficiat :drink:

          op mijn 11 jaar heb ik van mijn vader op spa Francorchamps een Porsche vlag gekregen (tijdens de Porsche Cup Races) zo fier als een gieter dat ik deze zaterdag kon ophangen in de garage naast mijn wagen!

          onbeschrijfelijk eigenlijk, een jeugddroom die in vervulling is gegaan!

            proficiat
            met de mooie Porsche 4S !!!
            :drink:

              congrats :hail:

                voila 🙂
                DSC_0541.jpg

                  ferm machien zo’n 4s :respect2:

                    Foto !
                    Vette bak die 4s met zen skoone poepe. :up:

                      Nog 2 nachtjes :sleep: …. en dan foto’s posten 🙂

                        Bedankt voor de tips.
                        De probleempjes zijn allemaal verholpen en zaterdag staat hij in mijn garage!

                        droom die werkelijkheid wordt!

                          Zelf 5 jaar en een dikke 90000 km een 996 4S gehad en als daily gebruikt. Qua onderhoud de gewone zaken en zelfs bij een OPC niet echt duur. Ophanging was op 90.000 km defect en vervangen door een bilstein kit (was op 155.000 km ook terug lek). Ook eens opeens geen airco meer en dan maar alle 4 radiatoren vooraan vervangen (koeling en airco). Er kruipt vuil tussen de radiatoren en deze rotten. Verder eigenlijk niets aan voor gehad buiten de gewone slijtage (remblokken, schijven …). En een tik vooraan zodat de volledige kop moest herspoten worden. Tijdje terug nog getwijfeld aan een 996 4S cabrio maar toch maar niet gedaan. Was een mooie wagen en al paar keren gedacht om terug eentje te kopen maar ik ben verkocht aan de “plattere” sportwagens. Maar die staan dan in de garage daar maar te staan en bij het eerste iets at deftig bod gaan die terug buiten.

                          Wat ik wel weet : meer dan 65.000 harde kilometers met een bikkelharde ophanging + 19″ velgen en op onze prachtige Vlaamse wegen = overal gepiep, slechte contacten en dingen die soms uitvallen.

                          PM

                            [hide]als je even tijd hebt neem de voorbumper af en bekijk de radiatoren en condensoren. :salut: [/hide]

                              hey
                              laat ook kijken naar de voor aandrijving rubber moffen waren bij mij stuk
                              dus de plaat aan de voorkant effe demonteren !!!!
                              :drink:

                                Hallo Martin,

                                Ik heb een kleine maand geleden me ook een 996 s4 tiptronic aangeschaft en ben super content tot nu toe, had net hetzelfde gevoel als jij maar heb ook mijn jongensdroom laten uitkomen :driver:
                                Heb er ondertussen al een 2000 km met gereden omdat ik tijdensde 12 maand garantie toch Kms wil rijden. Het is ontspannen rijden met de tiptronic…was bij mij wel een bewuste keuze.

                                Grtz

                                  Het komt er dus op aan te weten hoe je jezelf ziet. Boy-racer of bompa? :popcorn:

                                  Hehe, Alle gekheid, er is toch een groot verschil tussen de Tiptronic en de PDK wat automatische bakken betreft. Alhoewel de automaat in de 420d van mijn vrouw super goed rijdt, wordt hij toch qua sportiviteit en directheid duidelijk overtroffen door de PDK in de mijne…

                                    Naarmate auto’s ouder worden speelt de transmissie een minder grote rol.
                                    Kopers op zoek naar een rijdersauto voor het weekend kiezen bewust voor een manuele bak. Maar de huidige markt trekt evengoed begoede kopers aan die ‘s zondags op het gemakje willen gaan cruisen en die verkiezen of maken geen probleem van een tiptronic.
                                    En als daily driver is een automaat tegenwoordig allerminst een straf.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.