Aankoop 996 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoop 996 4S

  • Maker
    Discussie

  • Maarten Vekens
    Deelnemer

      Hallo,

      Ik zit in de laatste fase van de aankoop van een Porsche 996 4S van 2003 (144K met volledig historiek en onderhoudsboekje)
      Momenteel staat de wagen voor een laatste contrôle bij een Porsche specialist (om zeker te zijn dat hij clean is)

      Nu zijn er 2 dingetjes dat ik even wil vragen aan de specialisten hier zodat ik wat kan meepraten met de verkoper/specialist.

      De motor “zweet” een beetje wat resulteert in 1-2 druppeltjes olie/week. Volgens de verkoper is dit een gekend probleem van een 996.
      Hebben jullie hier weet van?

      Het 2de minimale probleem is het sluiten van de ramen/deuren, het lijkt me dat de CU unit een beetje de programmatie vergeten, is de ramen gaan soms niet terug naar omhoog.

      Is dit gekend?

      Zijn er nog zaken waar ik dien op te letten?

      Alvast bedankt!!!

    10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
      • Naarmate auto’s ouder worden speelt de transmissie niet meer zo’n grote rol.
        Kopers op zoek naar een rijdersauto kiezen bewust voor een manuele bak. Maar de huidige markt trekt evengoed begoede kopers aan die ‘s zondags op het gemakje willen gaan cruisen en die verkiezen of maken geen probleem van een tiptronic.

          Welkom op het forum. De 4S is een toffe wagen en ik kan het weten 😉
          Ik kan niet meespreken over de 2 aangehaalde ‘probleempjes’, vermits de mijne er geen last van heeft.
          Over de waarde van je toekomstige 4S moet je je geen zorgen maken: ze zijn volgens mij hun dieptepunt qua waarde vorig jaar al gepasseerd. Het kan dus alleen maar beter gaan. :salut:

            Dat is idd niet mijn zorg/reden.
            De Porsche is een jongensdroom die ik eindelijk kan waarmaken dankzij dat ik jaarlijks maximum 5000Km met de wagen rij. (en er natuurlijk nu ook het budget voor heb)

            Maar ik lees op andere fora veel discussies omtrent de keuze tiptronic/manueel.

            Ik persoonlijk ben verliefd op de wagen die ik op het oog heb maar andere tips zeggen dan weer dat je uw emoties af en toe moet op kant zetten.

              Dat is ook de zorg niet, ik rijd bijna nooit, (max 5K/jaar) en heb eindelijk de mogelijkheid om dit is te doen in een droomwagen.

              Ik heb op andere fora veel discussies gelezen van manueel vs tiptronic. Daarmee deze vraag. Ik ben persoonlijk wel verliefd op de wagen die ik op het oog heb.

              Maar heb bij andere tips al gelezen dat je emoties soms opzij moet kunnen zetten 🙂

                dat mag geen zorg/reden zijn om een porsche te kopen. anders handen af houden !

                  hartelijk dank, de wagen staat momenteel bij een specialist voor een laatste checkup voor ik tot de aankoop over ga.

                  Wat is eigenlijk jullie mening over de waardevastheid van een 996 4S tiptronic?

                    Welkom Martin,Succes met de aankoop :up:

                    XXX

                      Welkom Martin,Succes met de aankoopafhandeling :up:

                        welkom martin
                        het is een fijne Porsche de 996 4S en alle onderhoud in boekje
                        zou ik niet bang zijn voor de paar kleine dingen die opgelost kunnen worden
                        succes met de aankoop en genieten .
                        dat doe ik ook met de mijne !!!
                        :drink:

                          Welkom Martin !

                          zweten is bekend, maar de bron kunnen ook keerringen zijn ipv pakkingen. dus uitvissen waar het vandaan komt. met deze hoeveelheden olieverlies is het gewoon uitzitten tot de koppeling vervangen wordt of andere grote werken aan het blok moeten gebeuren. en het zweten kan ook spontaan stoppen zodra de motor regelmatig warm gereden wordt.

                          ramen die geen 0,5 cm omhoog gaan wanneer je de deur dicht slaat is ook een bekend probleem. fout zit meestal niet in de CU maar wel een defecte micro switch in de deurhendel.

                          er is veel waar je op moet letten. als leek kan je best op jouw kosten een voorafgaande aankoopkeuring laten uitvoeren bij een specialist of dealer. met de lijst van de gebreken in de hand kan je dan nog met de verkoper over de prijs onderhandelen; dus die keuring betaalt zich snel terug.

                        10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.