aankoop 996 als voorbeeld met duitse papieren

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen aankoop 996 als voorbeeld met duitse papieren

• Maker
    Discussie
  • hallo kan iemand mij wat info bezorgen hoe je een wagen met duitse papieren een belgische wagen van maakt en wat zijn de kosten

inschrijvings bedragen van duane kosten voor 996 van 99 bevoorbeeld
    dan inschrijving belgie welke papieren moeten erbij zijn en welke verkrijg ik waar en hoe en wat zijn de kosten

is er verschil inschrijving van carrera 2 of 4

waar moet ik op letten

misschien enkele website waar ik berekening zie voor inschrijvings kosten

merci

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Dank u 😀

nu weet ik waar ik voor sta moest ik eentje uit het buitenland halen

Dat valt goed mee 😉

ik had veel meer moeilijkheden verwacht om eentje in te voeren

Allen bedankt om me even verder te helpen bij mijn zoektocht

moest iemand van jullie een targa 911 weten staan met turbo uitbouw 964

dan hoor ik het graag (liefst oldtimer) mag werk aan zijn

Ik weet het ,nu vraag ik veel hé 😳

Anoniem

Aha, daaraan ligt het dus. Bedankt ! Nog een geluk dat er hier wat pro’s rondhangen ook !

Gewoon gelijkvormigheidsattest bij d’Ieteren (dus voor wagens van voor 97, 924/944/911/964/993) kost 99 euro

Europees gelijkvormigheidsattest (laatste 993/996/997/Boxster) bij d’Ieteren kost 250 euro

Vandaar dus het verschil…

Anoniem

kan zijn…bij mij was het voor een 944 en het was enkele jaren terug, dus misschien was het toen goedkoper. Of misschien is het goedkoper voor een 944 8)

Verleden jaar heb ik nog een boxter in Duitsland gaan halen en toen heb ik bij Dieteren 250 euro betaald voor het gelijkvormigheidsattest..Voor mijn 996 heb ik de eigenaar in Duitsland een gelijkvormigheidsattest laten aanvragen en dat was gratis en je moet niet meer bij Dieteren zijn.

Anoniem

inderdaad…
                2 details uit mijn eigen ervaring: gelijkvormigheid bij D’ieteren kost maar rond de 100 euro (in mijn geval toch), en de papieren bij de douane kostten het ongelofelijke schandalige bedrag van 3 eurocent dacht ik, geen 30 eurocent. Ik weet nog dat ik wou betalen met een briefke van 100 euro, en dat ze het bedrag dan maar laten vallen hebben want ze hadden niet voldoende wisselgeld.
                Echt diefstal die 3 eurocent 😆 !!!!

Als je een wagen in duitsland koopt moet je zien dat de fahrzeugbrief en de abmeldungsbescheinigung erbij zijn,een fahrzeugbrief is zoals hier een gelijkvormigheidsattest en de abmeldungsbescheinigung is een document waarin bevestigd word dat de wagen is afgeschreven in Duitsland ( elke Duitser kent dit document).Je moet ook voor een duidelijk aankoopfaktuur zorgen. Als de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft moet je hier geen btw betalen,je moet er dan wel voor zorgen dat op het aankoopfaktuur van Duitsland de btw er apart op vermeld staat. (als je de wagen van een partikulier koopt is dit niet nodig)
                  Je kan aan de eigenaar in Duitsland vragen of hij bij zijn garage een gelijkvormigheidsattest aanvraagt (ubereinstemmingsbescheinigung) dit is gratis in Duitsland.Als je dit niet doet moet je een afspraak maken bij Dieteren,dit is meestal lang wachten en het kost je 250 euro…Eenmaal de auto in Belgie is moet je naar de douane rijden in je streek met al de papieren en je krijgt hier direkt het roze inschrijvingsformulier mee (kostprijs 0.3 euro of 12bf) Daarna moet je een gewone keuring laten doen (prijs ongeveer 39 euro) wel met handelaarsplaten en klaar is kees.Als je nog vragen hebt kan je me bereiken op 0495-577693….

Lou
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.