Aankoop 996 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoop 996 cabrio

• Maker
    Discussie
  • Na lang aarzelen en een knappe 993 cabrio te hebben laten schieten
    👿 👿 heb ik mijn oog laten vallen op een 996 cabrio, het gaat om een “99.
    Nu heb ik (ook) her en der horen vallen, dat dit niet de beste generatie is.
    Wat zijn nu juist “de ziektes”, zijn er extra ziektes voor de cabrio,
    de wagen zou om en bij de 119.000km hebben en het gaat om een manuele 6-bak.
    Ik krijg de kans de wagen te laten nakijken bij Porsche zelf, moet ik iets speciaals vragen?

Alle suggesties zijn meer dan welkom
    mvg
    Johan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
    • ZO te lezen is dat dan ook de verstandigste beslissing

laatste reply,

de 996 bleek een pak kilometers meer te hebben dan wat de teller aangaf,
        ze zag er heel erg knap uit,
        maar ik voelde de wagen niet meer aan,
        geen boekje bij en uiteindelijk een Amerikaanse met Oost-europese papieren, ik heb ze laten staan.

Toch een lichtje aan het einde van de tunnel

[quote=”Joey”:13ocr27j]dan zit ik tegen volgende week met een enorme glimlach op mijn gezicht te genieten.
            😀 [/quote]
            succes :mrgreen:

Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn,
              ik heb de toestemming van de verkoper om de wagen te laten testen gelijk waar…
              (Dit geeft me alvast vertrouwen)
              Ik rij, nu zaterdag,samen met een bevriend technieker op.
              Als deze auto blijkt te zijn wat ik ervan verwacht, dan bevestig ik mijn afspraak bij Porsche Frankfurt en de Duitse Tuv volgende week woensdag of donderdag. (Dank aan Stephan Porsche Frankfurt)
              Als dit dan meezit, dan zit ik tegen volgende week met een enorme glimlach op mijn gezicht te genieten.
              😀

PT

en nu?…….

@Joey
                : Neem toch gewoon contact op met de eigenaar van die 996 en maak samen een afspraak, (uiteraard op uw kosten), in het porsche center van Frankfurt voor een nazicht. ‘s Morgens vertrekken en ‘s avonds ben je terug. Maak er een daguitstapje van 😉 .
                Als deze wagen voor u zo speciaal is, is dit toch een kleine moeite ! Als de verkoper een diagnose weigert, tja,… dan liet ik hem ook staan.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een officieel center geen objectieve diagnsose wil uitvoeren.

Ik wens je veel succes met je zoektocht !

en nu?……. 🙄

“”Dit heeft niets met garantie te maken daar het om een [size=150:l1li9f8y]particulier[/size] voertuig gaat””.

Een garage gaat zich niet verbinden aan een particulier, dat gebeurt bij ons ook niet,
                    maar toch bedankt voor de steun

onzin..als de verkopende garage achter de auto staat moet dit geen enkel probleem zijn, daar zij ook de auto kunnen keuren en dus op de hoogte zijn van eventuele problemen. en als de auto van een particulier is geeft ie toch toestemming voor een keuring…ik zou de auto laten staan maar wens je verder veel succes…..

Dit heeft niets met garantie te maken daar het om een particulier voertuig gaat.
                        Geen enkele garage zal zich verbinden aan de verkoop van een wagen tussen particulieren 😐

[quote=”bully”:mg3m9tpf]is waarschijnlijk een 996 waar porsche geen garantie opgeeft……en dus willen ze em ook niet laten keuren….lekker laten staan 8) [/quote]
                          ik zei het hier al… 8)

Het is mij gelukt om de juiste man vast te krijgen, werkelijk zeer vriendelijk en commercieel aangelgd,
                            ik heb mij duidelijk kunnen uitdrukken in mijn wensen, wat de garage niet kan en wil is zich verbinden
                            aan de verkoop of aankoop van wagens, ze kunnen geen standpunt verdedigen waar ze niet achter staan.
                            Ook graag de koper en niet de verkoper die langsgaat enz…. kwestie van conflicten te vermijden…
                            Dit was ook meteen de reden waarom zijn collega weigerde!
                            Een kleine diagnose om de wagen te laten uitlezen kan, maar meer ook niet. Hier zou ik dan wel zekerheid moeten hebben over de kilometerstand en de staat van de algehele electronica.
                            Stephan (Porsche Frankfurt) heeft mij alsnog aangeraden via de Duitse keuring (Tuv/Dekra) de wagen te laten nakijken op diverse gebreken en alsook de algemene staat van het voertuig, een beetje zoals bij ons. Maar dan strenger 😀

[quote=”Joey”:1elczczj]
                              ik zal naar die andere man bellen en een afspraak maken[/quote]

En ??
                              Gelukt ?? 😛

Als dat ‘aanvallen’ is….
                                Ik dacht dat dit forum er was om mensen wat bij te brengen als ze vragen hadden, niet om ze ‘indescrediet’ te brengen.
                                maar dat is afwijken,

ik zal naar die andere man bellen en een afspraak maken

“Porsche” insinueert wat wij allemaal insinueren … :mrgreen:

*Het*klopt*niet* !! 😛

Je hebt daar de verkeerde mens aan de lijn of weten wij veel wat, ipv “porsche” aan te vallen had je misschien beter eens aan hem gevraagd of hij geen afspraak voor jou kon maken ? Zijn connectie wil blijkbaar wel een keuring doen …
                                  Porsche Centers controleren nu eenmaal wagens voor verkoop, het enige wat ze doen is jou vertellen wat eraan scheelt, voor de rest nemen zij niets van verantwoordelijkheid.
                                  Mijn 996 was ook een partikuliere aankoop én is ook gekeurd in een Porsche Center.
                                  Neem eens een ander telefoonnummer, bel eens naar een ander Porsche Center, vraag “porsche” of hij even voor jou wil bellen, laat iemand anders bellen, eender wat, maar zorg dat je een afspraak krijgt in een Porsche Center !!! :mrgreen: 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.