Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Aankoop 996 cabrio
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
5 oktober 2009 om 17:24
Na lang aarzelen en een knappe 993 cabrio te hebben laten schieten
👿 👿 heb ik mijn oog laten vallen op een 996 cabrio, het gaat om een “99.
Nu heb ik (ook) her en der horen vallen, dat dit niet de beste generatie is.
Wat zijn nu juist “de ziektes”, zijn er extra ziektes voor de cabrio,
de wagen zou om en bij de 119.000km hebben en het gaat om een manuele 6-bak.
Ik krijg de kans de wagen te laten nakijken bij Porsche zelf, moet ik iets speciaals vragen?Alle suggesties zijn meer dan welkom
mvg
Johan -
MakerDiscussie
-
@ Porsche— insinueer je iets? 👿
Ik heb reeds meerdere malen naar daar gebeld, ik wil u zelfs de naam van de man vermelden,
Markus Ruppel medewerker van Stephan Geist,
de man heeft me doorverwezen naar Tuv/Dekra voor nazicht alvorens over te gaan tot aankoop.
Zijn dienst wil zich niet verbinden aan de verkoop van een wagen (woorden van de man in kwestie).
Mijn Duits valt best mee, dus ik denk wel dat ik duidelijk genoeg was. 😉
Het gaat om een particulier voertuig.[quote=”Joey”:2wmmxy78]Ik heb net het Porsche centrum in Frankfurt aan de lijn gehad, nogmaals dezelfde bevestiging.
Geen nazicht van de wagen ivm verkoop/aankoop 😯 😯
Men heeft mij aangeraden contact op te nemen met de mensen van de TUV of Dekra.:? [/quote]Naar aanleiding van hetgeen ik hier allemaal lees en het feit dat ik al 2 keer in Duitsland ben geweest voor een diagnose heb ik vanmiddag even de telefoon genomen en gebeld met kundendienst berater Stephan Geist van Porsche Frankfurt http://www.porsche-frankfurt.de met de vraag of een onafhankelijke diagnose mogelijk is. Geen enkel probleem dus na een afspraak gemaakt te hebben.
Daarna even gebeld met één van de grote TUV stations in Frankfurt http://www.tuev-hessen.de/
Het verhaal TUV klopt al helemaal niet want die doen geen diagnoses alleen controles.Ik begin het hier allemaal een vreemd verhaal te vinden, sorry maar hier klopt één en ander toch niet hé jongens 🙄
Hopelijk is hier iemand niet wat interessant aan het doen want dat is niet de bedoeling van het forum dacht ik zo.[quote=”Mushroom”:1ru9ge8g]Ben je zeker van je Duits (dat je wel degelijk de goeie dingen vraagt) ?[/quote]
Ja, hier klopt iets niet.
Staat die wagen te koop in een Porsche Center ?
Zoja, pollen eraf en kijken voor een andere
Staat de wagen niet te koop in een Porsche Center : ander Porsche Center bellen.
Ben je zeker van je Duits (dat je wel degelijk de goeie dingen vraagt) ?is waarschijnlijk een 996 waar porsche geen garantie opgeeft……en dus willen ze em ook niet laten keuren….lekker laten staan 8)
Ik heb net het Porsche centrum in Frankfurt aan de lijn gehad, nogmaals dezelfde bevestiging.
Geen nazicht van de wagen ivm verkoop/aankoop 😯 😯
Men heeft mij aangeraden contact op te nemen met de mensen van de TUV of Dekra.
Heb dus ook naar de Tuv gebeld, weer doorgestuurd naar een onafhankelijk bureau, die me zouden moeten kunnen verderhelpen,
Daar niemand te bereiken, straks nogmaals proberen.
jongens, jongens wat een hoop werk. 😕Dan bel ik na de middag meteen terug naar de garage in Frankfurt,
ik laat iets wetenVraag en aanbod zal ook meespelen .
Er zijn nu éénmaal meer 996 op de markt dan de 993 💡
En de mening van de “zogenaamde” Porscheliefhebbers ➡ Flat Six , aircooled en motor achteraan , anders is het de naam Porsche niet waardig 😕[quote=”Mushroom”:exmr9q6g]Gebaseerd op mijn eigen ! 😀
Ik wil hier geen afbreuk doen aan de 993 hé ?? Zeker niet !
De 993 staat misschien op “normale” prijzen voor een P van die ouderdom, maar de 996 die jonger is staat veel goedkoper, en dat klopt niet. 💡 [/quote]Klopt wel,simpel,vraag en aanbod.De 996 is niet ZO gewild omwille van de looks -toch nog altijd het eerste criterium (na de prijs) voor een echte porscheliefhebber-tov 993.Om nog niet te spreken van de motorproblemen van de eerste 996’s.
Gebaseerd op mijn eigen ! 😀
Ik wil hier geen afbreuk doen aan de 993 hé ?? Zeker niet !
De 993 staat misschien op “normale” prijzen voor een P van die ouderdom, maar de 996 die jonger is staat veel goedkoper, en dat klopt niet. 💡De mijne is nagekeken in Porsche Zentrum Essen.
Verkoper heeft de afspraak geregeld maar het was geen auto die door Porsche verkocht werd in elk geval.
Anyway, heeft een dik uur geduurd en kostte slechts 150 Euro.
Een Porsche Center kontroleert *elke* Porsche als je daar om vraagt, misschien maakt de verkoper jou iets wijs ?Ik duim ook voor jou !!
[quote=”Joey”:2sma1fet]Ik duim voor u en voor mij.
[b]Weet er iemand of ik zulke wagen kan laten nakijken op gebreken?
Kan ik via chassisnummer de historiek achterhalen?[/b]
Daar de wagen uit Duitsland zou komen, heb ik ginder naar de Porsche garage gebeld om eens te horen.
Ginder doen ze geen nazicht alvorens aankoop van een voertuig. Wat spijtig is voor mij, dus ofwel een kenner meenemen of het risico nemen en dan de wagen hier ergens binnensteken?[/quote]Een diagnose is perfect mogelijk in Duitsland voor uw aankoop op voorwaarde dat:
– De verkoper of handelaar ermee akkoord gaat
– Jij de diagnosekosten betaald, +- 200 à 250 euro in Duitsland (duurder dan in België) maar wel grondig gedaan.Een kenner meenemen heeft weinig zin omdat die wel eens met de wagen kan rijden en een oppervlakkige inspectie kan uitvoeren maar geen grondige diagnose kan doen. De kosten van de diagnose wegen niet op tegen de eventuele problemen nadien.
Ik heb vorig jaar 2 keer meegeweest met een vriend voor een dergelijke keuring in Duitsland, één keer bij een Porsche dealer in Aachen en één keer voor een andere wagen bij een Porsche dealer in Stuttgart, prijzen waren ongeveer hetzelfde. Ik vraag me dus af met welke Porsche garage je gebeld hebt omdat je zegt dat men dit niet zou doen ?
Je kan bij Porsche via chassisnummer de laatste historiek opvragen, uiteraard maar tot op het moment dat hij in het Off. Porsche circuit zat. De databank is Europees en niet wereldwijd zoals dikwijls wordt gedacht.
“Het risico nemen en dan de wagen hier ergens binnensteken” zoals je zelf zegt vind ik zeker geen optie. Blijf realistisch en koop niet onbezonnen, ik weet het soms is dat moeilijk omdat het hart spreekt en niet meer het verstand. Een eerste Porsche kan door dergelijke impuls wel eens een miskoop worden.
Ik duim voor u en voor mij.
[b]Weet er iemand of ik zulke wagen kan laten nakijken op gebreken?
Kan ik via chassisnummer de historiek achterhalen?[/b]
Daar de wagen uit Duitsland zou komen, heb ik ginder naar de Porsche garage gebeld om eens te horen.
Ginder doen ze geen nazicht alvorens aankoop van een voertuig. Wat spijtig is voor mij, dus ofwel een kenner meenemen of het risico nemen en dan de wagen hier ergens binnensteken?Ik vind de 993 ook heel mooi, maar ze staan momenteel imo véééél te duur, één dezer zal dat ook eens een lap geven die prijzen. De 996 staat misschien te goedkoop momenteel vanwege zijn reputatie, maar is (als je een face lift neemt) tov de eerste 993’s bijna 10 jaar jonger. Een quasi 10 jaar jongere auto voor (veel) minder geld … ergens moet er verschil zitten hé ? En dat verschil is hier ‘t risico op ploffen.
Nu voor zover ik weet gebeurden de meeste rond de 80.000 km, de mijne heeft er nu 130.000, ik hoop dat ‘t ergste gepasseerd is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.