Aankoop 996 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoop 996 cabrio

  • Maker
    Discussie
  • Na lang aarzelen en een knappe 993 cabrio te hebben laten schieten
    👿 👿 heb ik mijn oog laten vallen op een 996 cabrio, het gaat om een “99.
    Nu heb ik (ook) her en der horen vallen, dat dit niet de beste generatie is.
    Wat zijn nu juist “de ziektes”, zijn er extra ziektes voor de cabrio,
    de wagen zou om en bij de 119.000km hebben en het gaat om een manuele 6-bak.
    Ik krijg de kans de wagen te laten nakijken bij Porsche zelf, moet ik iets speciaals vragen?

    Alle suggesties zijn meer dan welkom
    mvg
    Johan

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • Ik weet het, maar die laatste 993 vallen buiten mijn budget of er scheelt telkens iets ofwat. 😯
      Nu hoop ik dat het de juiste mag zijn. 😀
      Het zou een ware jongensdroom zijn die uitkomt.

      Wim

        Mijn zwager heeft een 996 cabrio, en heeft op dit moment 140km op de teller staan zonder problemen. (eerste serie)
        Ik weet dat de motoren van de eerste serie ploften en heb dit met een kennis van ons meegemaakt. 🙁
        Maar zoals je ziet zijn er ook uitzonderingen. 💡

        Dus denk dat je een beetje geluk moet hebben, en hoe de vorige eigenaar hem behandeld heeft.

        En anders voor de laatste lucht gekoelde 993 gaan. :mrgreen:

          [quote=”Joey”:1lumsxz7]Al een klein hartje onder de riem, (maar dan een heel kleintje)
          alle reacties zijn meer dan welkom. Ik heb zin om mijn willetje door te drijven, anders komt het er nooit van 😥 😥 😥
          Kan een oem navigatie worden ingebouwd, wanneer deze niet standaard gemonteerd werd?[/quote]

          Een navigatie nadien laten inbouwen is geen probleem hoor alleen geen origineel PCM syteem van Porsche indien niet aanwezig omdat dit systeem je volledige electronica van de airco, audio, verwarming, computer en navi aanstuurd.

            Al een klein hartje onder de riem, (maar dan een heel kleintje)
            alle reacties zijn meer dan welkom. Ik heb zin om mijn willetje door te drijven, anders komt het er nooit van 😥 😥 😥
            Kan een oem navigatie worden ingebouwd, wanneer deze niet standaard gemonteerd werd?

              Ik heb al jaren een 996 Cabrio en desondanks alle horror verhalen die ik lees nog nooit problemen gehad. Als ik het Nederlands forum lees zijn het precies lekkende olievaten die rondrijden. De mijne is altijd kurkdroog, ik zal toch zeker geen uitzondering zijn zeker ? 🙂
              Vele verhalen komen dan ook van mensen die het hebben “van horen zeggen” en zo krijg je dan natuurlijk indianenverhalen.

              Als ik dan bij de Porsche dealer vraag over hoeveel problemen het gaat dan blijft dit zéér beperkt en altijd deze van de eerste maanden van productie Boxter inbegrepen. In elk merk heb je goede en minder goede wagens, heb je dan eens pech dan zou de wagen ineens rotslecht zijn?

              Mijn 996 Cabrio staat sinds kort te koop: https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=1&t=5748&p=57874&hilit=porsche+996+cabrio+carrera+2#p57874

              Hij is dan ook in absolute perfecte nieuwstaat. Een diagnose is uiteraard toegestaan bij Porsche, daar is hij trouwens altijd in onderhoud geweest.
              De reden van verkoop is de aankoop van een 997 Cabrio en, ja daar heb ik ook al verhalen van gehoord maar dat zal me zeker niet tegenhouden er eentje te kopen. 😉

                Mijn oogskes pikken van het lezen van zoveel problemen en kosten.
                Wordt het plaatsen van een 3.6 vaker gedaan om dit euvel te verhelpen?
                Wat kan dit kosten, wat moet er behalve motor aangepast worden of is het een kwestie van plug & play?
                Ziektes qua cabrio zelf?

                Jongens, alvast bedankt voor de hulp.
                Het zal weer niet makkelijk worden om juist te kiezen, toch nemen omdat de prijs interessant is of even op de tanden bijten en nog wat afwachten…

                Eerlijkheidshalve, de desbetreffende wagen zou uit Duitsland komen, kan ik op de één of andere manier de onderhoudshistoriek en of garantiehistoriek ergens laten opvragen, wordt deze gecentraliseerd? Kan ik via het chassisnummer alle optiecodes laten opvragen?

                Voor de liefhebbers, wat zijn de kosten die verwacht kunnen worden rond de 120.000km? (behalve de motor 🙁 ( )

                  Typisch pf.nl 😉

                    En ook deze http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=24694

                    Naar de poll moet je niet zien hoor, daar zijn de luchthappers met hun ouwe meuk aan’t vervalsen geslagen.
                    Komt erop neer dat 996’s bekend staan (stonden) om te ploffen, of het nu beter is, hoeveel het er precies waren, hoe groot de kans is, etc… was de bedoeling te achterhalen in bovenstaand topic maar door de onwil is’t onderwerp volledig gestrand en kan je als enig antwoord plofferdeplof verwachten. 😕

                    Anyway, als’t een troost is, ik heb de gok genomen met een 996 4S.

                    Wim
                    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.