aankoop 997

• Maker
    Discussie

• targa911
    Deelnemer

Ben van plan een 997/4 bwj tss 2005/2006/2007 te kopen, heeft er iemand ervaring met deze wagens op wat moet ik kijken bij aankoop en of zijn er gekende mankementen waarmee ik rekening moet houden.

Bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • Ik heb mijn 997 4S van dec 2006 gekocht bij km stand 65000.
        Nu 85000 en geen enkel motorisch probleem.
        Geen olieverbruik.
        Ik houd me er wel strikt aan dat bij koude motor voorzichtig wordt gereden.

PDS

[quote=”de zwarte pijl” post=179431]ik hou mij wel aan de wegcode ;)[/quote]

Daarvan waren we in Gent met aantal getuigen van 😆 😆

:up:

Misschien deze er in fotosjoppen

sexy-woman-women-hd-509946.jpg

[quote=”S2″ post=179536]LOL, en nog niet verkocht geraken, daaraan zie je: het is niet omdat je populair bent dat je snel van straat bent hé 😉
              :engeltje:[/quote]

Troost je S2, ik krijg zelfs mijn daily niet verkocht……(3 jaar oud, als nieuw, 68000 km)

S2

LOL, en nog niet verkocht geraken, daaraan zie je: het is niet omdat je populair bent dat je snel van straat bent hé 😉
                :engeltje:

@Jochen

je bent de volgende sleutelwoorden nog vergeten : Cabrio, S2 en dit forum!!! Die auto heeft binnenkort meer fan’s dan AC Milan! 😉

996 mk2 Tiptronic met 91 d km. Perfecte auto, gewoon standaard onderhoud en rijden.

ik hou mij wel aan de wegcode 😉

[quote=”de zwarte pijl” post=179312]ik ben super tevreden van mijn 997S bj 2005, nog geen problemen gehad en de wagen gaat als een pijl :salut:[/quote]

Rij je snel met die auto ??? 😀 😀 😀

S2

Als je er het budget voor hebt zeker een goede beslissing, maar de 997.2 is wel aanzienlijk duurder dan de 997.1!

Zelfs in die grootorde dat je je een dure motorreparatie bij een 997.1 kan permitteren en nog steeds goedkoper uitkomt (terwijl die dure motorreparatie er misschien nooit komt).

Wijze beslissing !

Oké bedankt iedereen, ga dan toch maar opzoek naar een 997.2 zal toch iets betrouwbaarder zijn denk ik.

Groeten en tot binnenkort :driver:

PDS

Naar mijn mening kan je met een 997 niet veel misdoen.

Persoonlijk zou ik zeker een S of 4S nemen met tiptronic.

Succes ! 😀

ik ben super tevreden van mijn 997S bj 2005, nog geen problemen gehad en de wagen gaat als een pijl :salut:

Qua opties : Zeker handgeschakeld nemen, bij cabrio zeker zetelverwarming, zeker sportuitlaat nemen, sport chrono is leuk gadget maar gebruik je niet zoveel behalve dat de toerentalbegrenzer dan wat hoger staat, bose is leuk maar de standaardinstallatie is al zeeeer krachtig en goed. Ps neem de 4s met rode remklauwen en witte tellers.
                                    Qua zelf nakijken : onderhoudsboekje nakijken op regelmatig onderhoud, kijk de banden na 5mm moet er toch nog opstaan anders ben je snel aan nieuwe toe, even onder de wagen kijken naar eventuele schade en alle knopjes eens proberen om te zien of alles werkt, krassen, steenslag en deukjes in de carrosserie bekijken.
                                    Testritje maken : start de wagen goed bij koude motor (klank zal zowiezo nogal rauw zij bij koude motor, even naar de uitlaatgassen kijken of er niet te veel olie verstookt wordt (kan je ook aan de verkoper vragen), rechtuitstabiliteit met handen los van stuur, trekken van de carrosserie bij fors remmen, stabiliteit in snelle bochten, embrayage op een 997 is normaal heel soepel dus als hij was sponzig begint te worden dan dringt vervanging zich op, reken maar op 1500 euro, velgen nakijken op stoepschade, op rammeltjes en geluidjes letten (in mijn 997 cabrio rammelt er niets), verder rijdt een 997 als een normale wagen, heel comfortabel, ook aan 50 per uur over drempels dus laat je niets wijsmaken …
                                    Last but not least, zeker de 111 punten test laten doen bij porsche. Ze maken dan voor de reparaties een raming van de kosten. Je hebt dan direct wat onderhandelingsmarge.
                                    Veel plezier bij de *porsche jacht!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.