- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
6 december 2016 om 17:27
Hallo iedereen,
na de 964 C4, de 996TT en 1 jaar Porsche-loos, ben ik terug op zoek naar iets moois, meer bepaald een 997 Carrera (4)S mk1. Ik ben me bewust van de zwakheden van de motor (IMS/RMS/bore scoring). Sowieso zal ik een aankoopkeuring laten uitvoeren door een OPC, indien mogelijk zelfs met een camera onderzoek (om het bore scoring probleem uit te sluiten, maar ik denk dat dat echter niet standaard gebeurt bij een dergelijke keuring).
Graag zou ik hier toch wat advies willen inwinnen, meer bepaald over het volgende;
1. Zijn de IMS/RMS/bore scoring problemen niet te veel uitvergroot op tal van fora?
2. We hebben allen geen glazen bol, maar zouden de 997 mk1 ondertussen niet op hun dieptepunt qua aankoopprijs gekomen zijn?
3. Rekening houdend met bovengenoemde problemen, zouden jullie opteren voor een exemplaar met weinig km (50-100k km) of eerder voor een met 150k+ km (met de redenering, als er voordien niets misgegaan is, dan zal het wel ok zijn)?
4. Tot slot; is een wagen die bijvoorbeeld niet gereden wordt in de winterperiode (nov-maart) niet meer gevoelig aan IMS/RMS problemen (dichtingen die verduren gedurende lange stilstand)?Alvast bedankt voor jullie advies.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.