- Dit onderwerp bevat 159 reacties, 32 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
20 juli 2018 om 13:24
Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
– Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
– Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
– Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…
Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.
In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.
Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?– Budget 40k
– Manuele versnellingsbak
– Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
– Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
– Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)Advies? Do’s & dont’s?
Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…Ik ben benieuwd.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.