Aankoop allereerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop allereerste Porsche

  • Maker
    Discussie
  • Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
    Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …

    Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
    – Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
    – Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
    – Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
    Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.

    Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
    Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.

    Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…

    Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.

    In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.

    Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
    Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?

    – Budget 40k
    – Manuele versnellingsbak
    – Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
    – Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
    – Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)

    Advies? Do’s & dont’s?
    Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
    Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…

    Maar als 997:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-coupe-carrera-s-toptoestand-benzine-grijs-522dee4a-a3b8-ac79-e053-e250040ad94a?cldtidx=17

    Ik ben benieuwd.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 159)
    • Ik gebruik vooral mobile en Autoscout, maar als ik hier of daar een site zie passeren ga ik daar ook altijd eens gaan snollen.
      De Murano staat HIER

      Dat ze die info niet mogen doorgeven klopt wel. Als je als gewone sterveling belt naar een OPC ga je niets te weten komen.

        En rollie zegt juist op de vorige pagina dat hij wel netjes geprijsd is…

          De gele zou ik persoonlijk nooit kopen want als hij blijkbaar al zo lang te koop wordt aangeboden zal jij hem nadien waarschijnlijk nooit meer aan de straatstenen kwijtgeraken, en denk dat je die kleur ook snel beu bent (of je moest Yellow Submarine noemen :happy: )voor de km’s en aantal eigenaars is hij bovendien overpriced
          Zoals Mushroom schrijft: die groene heeft het allemaal, chique en vet :lekker:
          weet niet of je, indien je het chassisnummer al zou te weten komen, op die manier al via Porsche info zou kunnen opvragen over de auto zijn historiek, dan weet je het zonder dat de verkoper zogezegd iets bezorgd dat hij niet zou mogen 😆

            Exact. Ik heb ook een aantal klanten die arts zijn, en da’s niet vaak een referentie 😆

            EDIT: ja die groene doet me wel iets. Alleen jammer van het gewone stuurtje. Mocht die de optie XPA hebben met de stiksels erop :up: :coolness:

            EDIT2: mag ik de advertentie eens zien, gewoon uit nieuwsgierigheid? Welke zoekertjessite’s gebruik jij?

              Eén van mijn ex’en staat momenteel ook te koop in Duitsland, daar staat bij (en ik quote): “Das Fahrzeug war áls Erstbesitz in Deutschland, ging danach nach Belgien zu einem Arzt und dann nach Deutschland zurück, an einen Therapeuten, der keine Kosten gescheut hat.”
              Klopt dus geen h*l van.
              1. De auto heeft eerst in NL al meerdere eigenaren gehad.
              2. Ik ben geen arts.
              3. Die die hem van mij kocht is geen therapeut.

              Er is een reden waarom ik (na de zoveelste P) niet meer kijk naar al die tralala die er rond hangt. Eigenaars, kms, verhaaltjes, etc… Een auto is goed, of hij is niet goed, of Marina Wally daar nu mee rond gereden heeft of niet, en of ze dat nu deed in Belgie of in Valencia.

              Maw, een beetje uit je doppen kijken, misschien iemand meedoen die er iets van af weet, en op basis daarvan beslissen, niet op basis van verhaaltjes :up:

              Edit: qua looks is die groene een unicorn. Zal wel een sonderwünsch als kleur geweest zijn. Altijd de moeite om daar eens gaan naar te kijken, toch als ‘t resultaat zo’n mooie combinatie is.

                Net de Duitser aan de lijn gehad van de groene.

                Onderhoudsboek volledig in orde, ik zou derde eigenaar zijn. Vorige eigenaar was een dokter die hem 7 jaar had.
                Ik vroeg naar facturen dat ik een beetje kan zien wat er aan gebeurd is, en toen zei hij me dat ze in Duitsland die informatie en facturen niet mogen doorgeven. Klinkt mij ook maar wat raar. Het begint dus nu al en heb hem nog niet gezien.

                Toch de gok wagen? Ik zou 6/8 gaan kijken…

                EDIT: als er mensen mee willen roadtrippen met een Disco 3.0 Td6 :engeltje:

                  [quote=”Seba” post=270373]
                  Als Mushroom zich nu bedenkt, sta ik direct aan zijn deur…[/quote]

                  Wete?
                  Je kwam hier op ‘t forum en je sprak direct de magische woorden “996 4S” en “Manueel” uit. Ik weet hoe ‘t er hier aan toe gaat en voor je ‘t weet willen ze je in een 944 met automaat duwen :sarcastisch
                  In a split second dacht ik “als ik hem nu de mijne eens verkoop?”, alvorens ze de lofzang der Transaxles beginnen te bezingen. Ik ben altijd in voor iets anders en ik koop graag. Ik ben momenteel op zoek naar een oudje en dat zou me het much needed budget geven om eentje te kunnen kopen.
                  Maar dan begint het: alleen een oudje in de garage vertrouw ik me niet. Ze kunnen nogal nukkig zijn, de Smurf (mijn vorige oudje) was daar een schoolvoorbeeld van, de Murano (een ander oudje) was dan een voorbeeld van hoe het wel kan (maw technisch perfect, ondanks zijn +300k kms). Echter, met de Murano in de regen rijden was een gesel vanwege aandampende ruiten etc… In mijn wereld moet je dus een “recente” hebben en een oudje.
                  Uiteindelijk heeft TOTMBO gelijk: ik zou binnen de kortste keren spijt hebben en weer zitten surfen naar 996 4S’jes. Bij deze weet ik intussen al wat ik er aan heb, dus onder het mom van “better the devil you know” hou ik ‘m maar effe. Het nog aan te kopen oudje zal waarschijnlijk ook weer één brok miserie worden, als er dan ene tegen staat die gewoon doet wat verwacht wordt is dat net zo aangenaam.

                  Ive

                    Goh mijn Boxster S kwam oorspronkelijk ook uit Italië. De Nederlandse eigenaar had hem zelf in Italië gekocht en was tweede eigenaar. Het is mss altijd wel een beetje een gok, en mss heb ik er geluk mee gehad, maar ik heb nooit problemen met de wagen gekend.
                    Als je een goed gevoel hebt bij een wagen en het verhaal klopt, dan zou dit mij toch niet tegen houden eventueel.
                    Succes alvast nog met de zoektocht

                      Dag Ive

                      Ik denk dat ik al in heel Europa heb gekeken. Zelfs tot Zweden, Spanje en Italië toe al zijn die landen wat ver om eens te gaan kijken. En ik geloof dat Italianen en Spanjaarden niet zo’n schitterende naam hebben wat kilometers etc betreft.

                      Ive

                        Bij de gele valt mij ook op dat de wielen precies op de foto’s meer naar buiten steken. Dus zitten volgens mij redelijke spacers tussen. Toch beetje raar verhaal.
                        Al eens in Nederland gekeken??? Daar staan er ook enkele te koop en invoerprocedure is hetzelfde als bij Duitsland dacht ik.
                        Ik heb mijn Boxster S paar jaar geleden in Nederland gekocht particulier en geen problemen gehad met de papieren. Moest wel even naar Brussel naar Dieteren voor een keuring voor het gelijkvormigheidsattest, maar binnen de 14 dagen was dit allemaal in orde

                        Greetz

                          [quote=”911cabriog50″ post=270366]als ik mocht kiezen ging ik voor die groene (of is het een blauwe tint) uit duitsland, ik vind die persoonlijk veel knapper en veel vetter dan die gele en heeft bovendien 50000 km minder gelopen en een eigenaar minder, en is duitsland niet uitgeweest…
                          voor het prijsverschil zou ik niet twijfelen is maar een 5000 euro verschil voor 50000 km verschil, m.a.w. je krijgt veel meer voor je centen.
                          bovendien vertelt die gast uit geel aan jou dat hij al 20 jaar in auto’s doet, is dit een handelaar? waarom verkoopt hij hem dan particulier? Ah ja, zo moet hij geen garantie geven :what:
                          ik zou de rit naar Duitsland zeker doen :salut:[/quote]

                          Ik zie het groen ook heel graag, maar dan moeten ze wel antwoorden om een afspraak te maken 😉
                          Al de rest wat je zegt is inderdaad ook door mijn gedachten gegaan…
                          De vorige rit naar Duitsland was een enorme teleurstelling omdat hij me verzekerde dat alles in orde was. Nu is het zelfs nog verder. Daarin heb ik eigenlijk geen in…

                          [quote=”The Eagle” post=270369]Ja, ik dacht precies hetzelfde toen ik las dat hij al 20 jaar in auto’s doet.
                          Ik denk, maar ik ben niet zeker, dat deze wagen al een tijdje te koop staat. Dat kan een teken zijn dat er iets niet klopt.
                          Maar het kan geen kwaad om er toch eens naar te gaan kijken. Je leert altijd wel iets bij ;)[/quote]

                          Klopt, ik denk ook altijd zo. Of het is gewoon een gele dat niemand eigenlijk wilt hebben , toch?
                          Meneer zegt dat alle facturen vanaf dag 1 erbij zijn, IMS vervangen, radiatoren vooraan, …

                          We zien wel weer zeker. Dinsdag begin ik weer met werken en dat zal de zoektocht sowieso wel weer bemoeilijken. Even snel naar DE rijden zal er vrees ik niet meer inzitten.

                          Als Mushroom zich nu bedenkt, sta ik direct aan zijn deur… Mushroom, ‘t is de moment hè, je zal er snel vanaf zijn zonder x en y over de vloer te hebben gehad 😉

                            Ja, ik dacht precies hetzelfde toen ik las dat hij al 20 jaar in auto’s doet.
                            Ik denk, maar ik ben niet zeker, dat deze wagen al een tijdje te koop staat. Dat kan een teken zijn dat er iets niet klopt.
                            Maar het kan geen kwaad om er toch eens naar te gaan kijken. Je leert altijd wel iets bij 😉

                              Wat die hierboven zegt ^^^^^^^^^:up:

                                als ik mocht kiezen ging ik voor die groene (of is het een blauwe tint) uit duitsland, ik vind die persoonlijk veel knapper en veel vetter dan die gele en heeft bovendien 50000 km minder gelopen en een eigenaar minder, en is duitsland niet uitgeweest…
                                voor het prijsverschil zou ik niet twijfelen is maar een 5000 euro verschil voor 50000 km verschil, m.a.w. je krijgt veel meer voor je centen.
                                bovendien vertelt die gast uit geel aan jou dat hij al 20 jaar in auto’s doet, is dit een handelaar? waarom verkoopt hij hem dan particulier? Ah ja, zo moet hij geen garantie geven :what:
                                ik zou de rit naar Duitsland zeker doen :salut:

                                  Gele in Geel: niet mis en goede prijs!

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 159)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.