Aankoop allereerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop allereerste Porsche

• Maker
    Discussie
  • Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
    Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …

Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
    – Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
    – Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
    – Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
    Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.

Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
    Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.

Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…

Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.

In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.

Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
    Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?

– Budget 40k
    – Manuele versnellingsbak
    – Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
    – Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
    – Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)

Advies? Do’s & dont’s?
    Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
    Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…

Maar als 997:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-coupe-carrera-s-toptoestand-benzine-grijs-522dee4a-a3b8-ac79-e053-e250040ad94a?cldtidx=17

Ik ben benieuwd.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 159)
    • Misschien even wat naar deze kijken… Vind hem zeker wel iets hebben.

De Speedgelb vond ik ook zo vet, maar het wazige verhaal errond 🙄 🙁

EDIT: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=20

Deze staat in Geel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
      Meneer net aan de lijn gehad, doet al 20 jaar in auto’s, is onmiddellijk open en eerlijk geweest dat hij van Porsche Zuffenhausen komt, naar Spanje is gegaan, en nu in België is. Volledige historiek aantoonbaar met facturen, IMS vervangen, radiatoren vooraan, …
      Kan met de originele uitlaten zei hij, dus dat zou ik dan wel opteren denk ik.

Had overigens nog een 964 en een Boxster staan zei hij. Ik heb alvast een goed gevoel. Maandagmiddag ga ik kijken.

Niet aan te doen. Verder zoeken dan maar…

Manueel. Ik wil niks anders :up:
          Echter, weerstand gekregen van TOTMBO.
          “Wat ga je dan kopen? Weer ne 4S? En weer die BIV etc aftikken??”
          En eigenlijk heeft ze een beetje gelijk. Ik doe eerst en dan pas denk ik. De 4S is dus niet meer op de markt vrees ik. Sorry! 😳

Echt? Is ‘t ne manuele? Ik was alweer direct op Autoscout en Mobile gaan kijken, en mijn lief al laten weten dat “de mooie blauwe van dat forum” een automaat is.

Dus, wanneer kan ik hem zien? 😀 😀

Ik HAAT ottomatikskes, vandaar DST zijn hartelijk gesmaakt steekje onder water :up:
              Nee, nee, ‘t is dus een 4S waar je kan :driver:

Ah nee, echt?! Bummer.

[quote=”DST” post=270356]otomatik[/quote]

:mrgreen: :happy: :first:

Volgens mij is dieje van de Mushroom nen otomatik

Ik zou wel die ruitenwisser er terug op zetten voor de verkoop :engeltje: :engeltje: :engeltje: 🙂 🙂

Mushroom:
                        Inderdaad, ik ga geen zuiver exemplaar laten passeren voor wat stikselnaden, maar het is wel mooi hè 😉

Anders mag je me mailen en kunnen we proberen af te spreken?

EDIT: voor de pm’s ga ik helemaal naar boven, klik op PFB BOOK, en dan op het envelopje ook ergens bovenaan.
                        Ik hoor graag verder iets van je 😉

Eerlijk?
                          Ik ben moeten gaan kijken of de mijne dan stiksels had of niet 😳
                          Niet dus. Sorry!
                          Verder krijg ik hier vooralsnog niets van meldingen van een pm, als ik de pm’s vind laat ik nog wel iets horen :up:

Oja, betreffende die stiksels (of het nu voor de mijne is, of voor een andere) zoiets zou bij mij nooit een dealbreaker zijn. Da’s ‘t middenste van het stuur en waarschijnlijk los te bestellen bij Porsche.

Wat het stuurtje betreft:

Dit zijn de twee verschillen die ik altijd zie, dus met de stiksels rond het logo op de airbag, en waarbij die stiksels ontbreken.

Als ik nu op een zuivere val, en de kleur staat me aan, ga ik echt niet vallen over een stikselnaadje natuurlijk (al is het toch wel mooier hè 😉 )

Hi Mushroom!

Ik was op je antwoord aan het wachten. Ik wil hem super graag zien! Heb je zelfs zopas nog even gestuurd wanneer het je eventueel zou passen? 😉

Ik had jou pm gestuurd ivm onze 996 4S die eventueel weg mag, ik zou momenteel zelf niet weten waar de pm’s weer verborgen zitten vandaar dat ik het hier ook maar eens signaleer. Is het niets voor jou, even goei vrienden 😉

Lapis blauw, wel met zwart interieur, maar wel een stuur met stiksels (hebben ze dat allemaal niet trouwens?). Meer info staat in de pm :up:

Toch wel, voor zijn brede poep. Als ik nu nét niet een 4s koop, ga ik doorheen de tijd dat ik hem heb spijt hebben vrees ik niet wat langer te hebben uitgekeken om toch echt te hebben wat ik wil.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 159)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.