Aankoop allereerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Aankoop allereerste Porsche

  • Maker
    Discussie

  • JV

      Het is nu al zeker drie jaar dat ik uitsluitend met een bedrijfswagen rijd, en niets fun meer in de garage heb staan.
      Doorheen de jaren heb ik wat E30’s versleten, een E92 325d gehad, een aantal motoren zijn gepasseerd, …

      Voor ik mijn 325d kocht, was een E87 118d mijn daily. Ik keek toen uit naar een Porsche Boxster van de eerste generatie, maar ik heb de stap niet durven zetten omwille van verschillende redenen:
      – Het moest mijn dagelijkse auto zijn, en ik had toch wel wat bang van onderhoudskosten of als er wat zou aan gaan mankeren
      – Ik was toen amper 23 jaar en het was dan misschien wel vroeg om al een Porsche te rijden
      – Ik werkte toen in het onderwijs, en iedereen in het onderwijs rijdt met een Toyota Avensis of Citroen Berlingo. Mijn Einser op de schoolparking was al “heel wat”.
      Plannen voor de Boxster dus weggestoken en opnieuw een BMW gekocht.

      Sinds vorige winter keek ik om een ’03 – ’04 Boxster S te kopen, maar een concullega beweert bij hoog en bij laag het niet te doen en resoluut voor een 997 te kiezen.
      Dit voorjaar kreeg ik weer enorme kriebels naar een GS, of een 1M, heel even naar een M2 competition gekeken (maar valt budgetgewijs af), door mijn personeelskorting kort naar een F-TYPE 2.0 gekeken die zeer gunstig uitkomt in mijn geval, en dan zo terug naar Porsche’s beginnen kijken.

      Bij Debussere in Gits zag ik een prachtige 996 C4s, Sealgrau met cognackleurig volleder uit 2003, 59000km voor 39996 euro. Ik ben gaan kijken, zag de wagen volledig zitten. Voor 500 euro hebben we geen akkoord bereikt, en intussen is de wagen verkocht. Nu kom ik tot de vaststelling écht teleurgesteld te zijn en gewoon de overeenkomst had moeten tekenen. Mijn beroepsmisvorming zat hier allicht voor iets tussen…

      Ik heb dus voor mezelf de beslissing genomen, en ik ga ermee door: ik wil een 911. Vandaar mijn registratie hier, ik zou graag van kenners wat input krijgen.

      In het verleden heb ik redelijk wat weekendautootjes gehad, en jammer genoeg alle E30’s te vroeg verkocht als je ziet wat de markt nu doet. Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen. Ik ben niet zozeer op zoek naar meerwaarde, maar als ik hem ooit zou willen verkopen, dat ik er dan niet veel op hoef te verliezen.

      Ik vind de 996 C4s een waanzinnig mooie auto, maar voor de prijs van een net exemplaar heb je ook een 997 C2, toch? Bijkomstig zou mijn vriendin graag een cabriolet hebben (wat gerust zou mogen voor mij, ik zoek gewoon een zuiver exemplaar).
      Sommige mensen zeggen een 997 te nemen, maar ik denk dat de 996 C4s in de toekomst echt wel “speciaal” kan zijn?

      – Budget 40k
      – Manuele versnellingsbak
      – Als het even kan: C4s met het volledig lederen dashboard en met leder gestikt stuurwiel
      – Cabrio mag, maar ben even blij met een coupé
      – Geen zwart interieur, geen zwart exterieur (tenzij het echt iets leuks is zoals onderstaande link)

      Advies? Do’s & dont’s?
      Ik vond deze eigenlijk nog wel een mooi exemplaar:
      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-4s-x51-wls-benzine-geel-78397f6d-869f-710e-e053-e250040a64de?cldtidx=5
      Lijkt mij particulier te koop te staan, tot je de nummer googlet: Autohandel Jo Leysen, maar staat toch particulier te koop…

      Maar als 997:
      https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/porsche-911-3-8i-coupe-carrera-s-toptoestand-benzine-grijs-522dee4a-a3b8-ac79-e053-e250040ad94a?cldtidx=17

      Ik ben benieuwd.

    15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 159)
      • Moet het echt een 4S zijn?

        Anders is dit wel een propere

        https://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/39790187

        Manueel
        Zeer weinig kms
        Prachtig interieur

        JV

          Deze is wel super lekker qua kleurencombinatie.
          Maar weeral helemaal naar Duitsland, 4 uur rijden, daarover moet ik toch nog eens nadenken 😕

          JV

            Staat bij Peeters in Malle, en die doet wel wat auto’s op een jaar.

            Heb de wagen in kwestie al vaak online gezien, maar de non-OEM zwarte velgen doen zo’n pijn aan mijn ogen 😕
            Liefst van al zoek ik geen zwart interieur, en als het zwart is, dan wil ik zeer graag de stikselnaden op het stuur. Die Speedgelb had dat ook én die had dan nog gele stikselnaden en gordels 😀

            Ik ben te veeleisend zeker? :mrgreen:

            EDIT: ik liet hem aan mijn vriendin zien via Whatsapp. “Bah, nee nee, johnny” 😆

              er staat op 2dehands toch een supermooie 4S manueel te koop.
              Als ik me niet vergis hier een jaartje terug ook te koop gestaan? Met foto’s bij een vliegtuighangaar…
              Denk dat het over dezelfde gaat.

              https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-996-4s-3-6i-438014530.html

              Die prijs vind ik sowieso meer dan correct en die staat in België.
              Als je wil bol jij dus tegen volgende week vrijdag in een prachtige 4S zonder al te veel moeite….

              JV

                Super knap, maar ik denk toch wel echt dat ik een 996 4s wil. En het moet een manuele zijn 😛

                Niet evident alleszins. Heb een mooie groene gezien, weeral in Duitsland. Weet niet of ik nog eens zolang in de auto wil zitten.

                    als je buikgevoel al niet goed zit…..walk away

                    Ik ben ook aan het zoeken momenteel. Initieel naar een oud kreng (911SC), maar dat is nu veranderd naar een nieuwe dame. Later meer…
                    Maar ik had dus ook een mens gecontacteerd ivm een oldie:
                    Motor en boitte waren gereviseerd en toen ik vroeg of dit op factuur aantoonbaar was, kwam het antwoord “jamaar ja, die factuur hebben we niet meer hoor, dat was van begin jaren ’90”
                    I shit you not…..Wel dan stopt het voor mij

                    Wagens genoeg te koop….up to the next one

                    Succes met de zoektocht

                      voor mij is dat simpel, als je achter info uitdrukkelijk vraagt en bij aankomst blijkt dat dan niet zo te zijn dan hoeft het voor mij al niet meer want dan is er wellicht nog meer dat ze verbergen, 25000 km terug lijkt mij niet echt up to date en als het dan nog van 2009 geleden is zou ik hem wel is aan de computer hangen om de draaiuren te laten checken, kleurverschil bij iemand die een porschemuseum heeft is ook al een bewering die veel zegt niet?
                      laten staan en rustig verder zoeken tot je een eerlijke wagen bij een eerlijke verkoper vindt.
                      veel plezier bij de zoektocht en hopelijk niet te veel verloren km’s meer (allez, als het niet met een P is tenminste :drink: )

                        Een GVA is inderdaad niet nodig. Ik heb 3 jaar geleden een P ingevoerd uit Nederland zonder GVA en dat was geen enkel probleem. Je krijgt op het groene papier van de technische controle enkel een vermelding dat “het betrokken voertuig geen GVA behoeft”.

                        Maar als ik jouw uitleg over de gele 996 hoor, zou ik hem zeker laten staan. Er zijn er genoeg andere.

                        JV

                          Onnodige Quote gewist !

                          Dag Luc

                          Bedankt voor de top tip. Ik denk eraan als ik nog eens naar DE trek.

                          Denk wel dat de gele volledig afvalt doorheen heel het wazige verhaal dat er rond hing terwijl hij per mail perfect zou zijn…

                            @Seba, heb vorig jaar 23 auto’s ingevoerd uit Duitsland met en zonder COC en geloof me ‘ge hebt dit niet meer nodig in de keuring als de juiste sticker op de deur staat, waren van mij wel allemaal van na 2009, weet niet of dit belangrijk is:salut: :salut: :salut:
                            Hetgeen Deepee zegt klopt.:up: :up: :up:

                            JV

                              Onnodige Quote gewist !

                              Exact. Ik nam een foto en stuurde hem naar mijn vriendin (die helaas niet mee kon). Haar eerste reactie: “zit daar nu kleurverschil op?”

                              De zoektocht gaat verder. Niet evident…

                                “De poort ging open en ik zag al direct een gigantisch kleurverschil op de kofferklep. Toch even dieper op alles ingegaan. Het onderhoudsboekje stopte in 2009 en 25k km geleden. Beetje een vage uitleg hierrond.”

                                Dus het laatste OH was 25.000 km geleden?
                                Gigantisch kleurverschil? En dat nadat de wagen steeds in een privé-Porsche-museum heeft gestaan? En niet vermeld in de advertentie?

                                Mijn vertrouwen zou ook weg zijn.

                                  neem eens eerst rechtstreeks contact op met de stationschef van een keuringsstation bij jou in de buurt.

                                  JV

                                    Onnodige Quote gewist !

                                    Klopt, ik ben hierop gaan zoeken. En dan lees je op de site van goca en de douane zelf dat het dan tot 3 maanden kan duren omdat ze alle informatie moeten opvragen in het land van origine. Ik vind dat allemaal nogal wat gedoe. Ik wil gewoon de COC erbij, en ze hadden me verzekerd dat hij erbij was.
                                    Ben ik dan zo veeleisend? :wtf:

                                  15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 159)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.