Aankoop Boxster

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aankoop Boxster

  • Maker
    Discussie

  • De Knyf Dirk
    Deelnemer

      Ben zinnens om een boxster aan te kopen, ben iemand die wel veel km doet hoofdzakelijk autostrade.Had tot hier toe enkel ervaring met BMW.
      Heel graag had ik nuttige tips gekregen waar ik moet op letten bij de aankoop.
      Alvast bedankt voor Uw reactie.

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • @ Senna: je hebt pijnlijk gelijk dat de restwaarde van de Boxsters zeker ook niet (meer) is wat men doorgaans van Porsches verhoopt, doch ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het relatief gezien nog steeds beter is dan bij de Z4’s! Ik weet nu 2.5 Z4’s staan van amper 2007 voor 15.000 euro! 😯 Dat ga je met een Porsche niet tegenkomen…

        Maar de restwaardes zijn inderdaad niet meer wat ze geweest zijn! Daar zit zowel de economische sfeer en situatie voor iets tussen, alsook natuurlijk dat Boxsters en 996’s gemaakt zijn in aantallen waar Porsche voordien enkel maar kon van dromen. Dat doet de restwaarde natuurlijk ook geen goed!

          Hallo,

          Ik heb hiervoor ook bijna altijd met een Beemer gereden en ik heb mijn E46 M3 verkocht om me dan een 987 Boxster 3.2S aan te schaffen.
          Indien je veel kilometers/ jaar doet weet ik niet of een Porsche Boxster de beste keus is. Indien je je onderhoud bij Porsche laat uitvoeren loopt de factuur nogal vlug op:
          een klein onderhoud alle 30000 km/2 jaar komt je op ongeveer 400 euro. Om de 60K/4 jaar kost vanaf 800 euro.
          Indien je veelrijder bent zou ik dat toch wel incalculeren samen met (dure) bandenslijtage, benzine, taksen…
          Ik weet het, op rijplezier staat geen prijs maar goed rekenen voorkomt nadien teleurstelling.
          Ikzelf vind dat indien je veel kilometers afmaalt de Boxster S 3.2 of 3.4 de betere keuze is. De dikkere motor en andere aanpassingen geeft toch wel een meerwaarde!
          Indien je niet echt cabrio minded bent en in hetzelfde gamma wil blijven zou ik voor de Cayman gaan. Die is stiller op de autosnelweg gezien het metalen dak.
          Voorts zou ik willen zeggen dat de Z4 tegen de Boxster het moet afleggen op bijna alle gebied. Op het eind van de rit blijft een Porsche nog altijd nét iets meer dan alle andere merken… nooit gedacht dat ik dat als BMW fan zou zeggen 😯
          Ikzelf doe max 10000km per jaar en ben aangenaam verrast door de Boxster. Bakken rijplezier zowel gesloten als open!

          Ik hoop dat dit je beslissing wat makkelijker maakt…
          groeten,

          Kurt

            porschky schrijft:

            Z4 rijdt best wel goed, doch niet zo sportief als de Boxster, als je echt begint te pushen. Bergruimtes in de Boxster zijn ook zeer royaal! Hou er zeker ook rekening mee dat de restwaarde van de Z4 stukken lager ligt!! Kijk maar eens naar de 2e handsprijzen van de Z4’s…!! 👿

            EU… is de restwaarde van een boxster dan zo goed? Heb de mijne in augustus verkocht(bijna weg moeten gegeven)

              Z4 rijdt best wel goed, doch niet zo sportief als de Boxster, als je echt begint te pushen. Bergruimtes in de Boxster zijn ook zeer royaal! Hou er zeker ook rekening mee dat de restwaarde van de Z4 stukken lager ligt!! Kijk maar eens naar de 2e handsprijzen van de Z4’s…!! 👿

                Rijd nu met 320. Zit eigenlijk nog in twijfel tussen Z4 of Boxster.

                  waarom zo nodig een boxster S ?
                  Misschien heb ik iets gemist , maar met welke BMW ben je nu op stap ?

                    En als je dan voor die tiptronic zou kiezen, is een “sportknop” zeker een aanrader, zonder die sportstand is die eerder lui.

                      ik heb zelf lang gereden met een Boxster S, en indien ik geen Porsche heb rijd ik doorgaans ook met BMW, dus ik kan enige vergelijking maken. Belangrijk is of je tijdens die vele kilometers ook veel files hebt! Kwestie van te weten of een Tiptronis leuk zou zijn, want we hebben het hier eerder al geschreven: de Boxster S heeft een zeer stug koppelingspedaal (wat we doorgaans weer iedere keer opviel bij de eerste meters als ik enkele dagen met een andere gereden had, bvb voor een groot onderhoud te overbruggen) Een Tiptronic zou dan soms het leven aangenaam kunnen maken…

                        Gebaseerd op jouw intro zou ik voor een S gaan (3.2 of 3.4).
                        Koop je bij een handelaar, dan zou ik niet afdingen op de prijs maar eerder gaan voor 1 jaar volledige garantie.
                        Koop je van een particulier, laat dan een aankoopkeuring doen bij een specialist.
                        Verder nog welkom op het forum en veel rijplezier met de P !!
                        Je gaat misschien ooit nog terug op bm. maar zal er gegarandeerd nog een P naast houden voor het pure rijplezier.

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.