Leuk machientje.
Heb enkele jaren terug een 2.0 van Porsche Mechelen te bruikleen gekregen voor een dag.
Ja ik heb een GTS, maar de 2.0 gaat vlot genoeg door het verkeer.
Onnodige opties maar keileuk en voor mij niet te missen;
Een sport knop ( verminderd de wachttijd bij het schakelen…) – Sport plus, geen ervaring mee.
Een klappenauspuff met knop natuurlijk (leuk als hij iets meer brilt dan anders) en komt geleverd met de 4 uitlaatpijpen (optisch wel heel mooi).
Carplay of Android Auto, dat kan er altijd in geactiveerd worden.
Heb dat recent door een collega laten uitvoeren.
Ik had voordien een Android Auto geinstalleerd, daar moet je een half dashboard voor afbreken. Probleem dat bij gebruik van bv Spotify de achteruitrijcamera er geen voorrang op kreeg bij het achteruitrijden, vervelend. Da’s nu opgelost want zit in de originele audio geactiveerd.
Ik had zetelverwarming ook als een must optie, in mijn Macan staat ook de zetelkoeling. Ben ik nu een enorme fan van en wil dit niet meer missen.
14 voudig of 18 voudig instelbare zetels. De 18 voudige hebben een hogere flank om in te stappen, zitten ook iets harder dan de 14 omdat het mechanisme voor de beensteun onder de zit is ingewerkt. Ik heb het verschil gemerkt met de Macan van Bompa Lawijt.
De 18 zetels hebben dan iets meer lendesteun en rugsteun om op te blazen.
Memory op de zetels is handig als je met 2 of 3 personen gebruik maakt van de Macan, zeker met die vele instelmogelijkheden.
Qua motor, die is stevig genoeg, kent wel wat problemen vanaf 100.000km en meer, typisch voor deze VAG motor die ook in VW, Audi,… terug te vinden is.
Niets dat niet kan verholpen worden maar bij serieuze schade rap 10K€ kwijt aan de herstelling (dan is hij wel bullet proof).
Opbergvak onder de bestuurdersstoel zou ook handig zijn.
Een thuiskomer ipv een bandenkit misschien.
Bose klinkt goed genoeg als stereo.
Sport spiegels (hebben een V-voet) maken meer lawaai (turbulentie) bij niet toegestane snelheden.
Heb 21″ sport classic velgjes. Zeer handig om te kuisen, rijden ook weer iets harder (rijcomfort).
Luchtvering, te skippen, geeft totaal geen rijgevoel. PASM is goed genoeg.
75L brandstoftank maakt dat je er verder mee kan, altijd meegenomen(bij een GTS zeker nodig).
Interieur in zwart geborsteld aluminium, heeft snel vlekken, zijn wel direct terug proper gemaakt. Zwarte pianolak zal nog erger zijn;
LED koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) geven wreed goed zicht.
Maximumsnelheid herkenning o.b.v. camerabeelden – dat is de verkeersbordenherkenning, handige optie maar niet noodzakelijk.
Isofix achteraan, voor als er kleinkinderen op komst zijn…
Bekrachtigde achterklep is handig.
Achterbank 2 delig neerklapbaar, is ook wel makkelijk.
De garagedeuropener ingewerkt (in de dakconsole) is een optie, moet je niet met een losse afstandsbediening sleuren.
Heb ‘m nu intussen 20 maanden en meer dan 20.000km mee gereden.
Ik ondervind problemen met de parkeersensoren vooraan, die melden objecten die er niet zijn, vervelend.
Het is even wennen want het is een breed voertuig.
Nog steeds tevreden hoor.