Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

Home Forum Zeverhoekje Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

• Maker
    Discussie

• F

Aangezien ik in de winter de Porsche op stal laat staan wil ik nog een auto’ke bijkopen om de winter door te komen. Voor mij is onderstaande SL nog altijd één van de iconen die ik heb willen aanschaffen.
      => In de winter met de hardtop en in de zomer kan ik dan afwisselen tussen deze cabrio of de Porsche cabrio. Als ik wat sneller wil neem ik dan de Porsche en als het wat rustiger mag zou ik dan met de SL op pad kunnen.

Wishlist:
      300 (geen 24V) of eventueel 500 (voor de winterperiode lijkt de 500 wat te veel van het goede)
      Automaat
      Bouwjaar 1989 => betaal niet graag wegenbelasting 😉
      Kleur: liefst zwart
      Liefst volledig origineel maar ombouw naar nieuwer model kan ik door de vingers zien 😉
      Optioneel een panoramisch dak erbij

Alle tips zijn welkom

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
      • [quote=”FirstP” post=163076]Wagens van die ouderdom hebben geen gelijkvormigheidsattest (was niet nodig in Duitsland).
        Bij de homologatiedienst van MB maken ze dus het gelijkvormigheidsattest voor je en er wordt ook een plaatje voorzien onder de motorkap zodat alles voor de Belgische wetgeving in orde is. (kostprijs 100€)[/quote]

Ik had er geen idee van dat dit nodig is. Mijn eerste SEC ben ik ook gaan halen in Berlijn en daar heb ik dit proces niet doorlopen. Ik heb ben gewoon met de documenten die erbij waren naar de keuring geweest en dit vormde geen enkel probleem. Anderzijds, 100€ is ook geen been af…

F

Wagens van die ouderdom hebben geen gelijkvormigheidsattest (was niet nodig in Duitsland).
          Bij de homologatiedienst van MB maken ze dus het gelijkvormigheidsattest voor je en er wordt ook een plaatje voorzien onder de motorkap zodat alles voor de Belgische wetgeving in orde is. (kostprijs 100€)

Ik heb dit model ook altijd iets vinden hebben maar mijn persoonlijke all-time favorite MB blijft toch wel de SEC uit de jaren ’80. Een aantal jaren terug heb ik er 2 verschillende gehad, de eerste heb ik helaas geaccidenteerd (4.2 V8 is niet ideaal voor een jonge bestuurder) en de tweede heb ik verkocht wanneer ik heb getekend voor m’n hypothecaire lening. Beide waren ze van 1990 dus oldtimer was geen optie maar gelukkig moest ik toen naar niets kijken aangezien ik nog ‘thuis’ woonde. Momenteel kan ik nog niet met zekerheid zeggen dat ik er niet opnieuw ooit een in huis haal…

[quote=”FirstP” post=162954]
            P.S. Morgen ga ik voor de homologatie naar MB en als alles daar OK is dan moet ik enkel nog in oktober naar de keuring en kan het feest beginnen :driver:[/quote]

Wat dient er precies gehomologeerd te worden? Ik dacht dat hij van Duitsland kwam?

[quote=”Harley49″ post=152178]
            Mijn 320 E was inderdaad van omstreeks bj 2000.
            [/quote]
            Dat was idd een slechte periode. Ik heb hier nog een C220CDI staan voor dagelijks gebruik met hetzelfde probleem…

F

Bedankt voor de tip.
              Lijkt me alleen niet zo simpel om zelf een softtop te vervangen. Heb jij dit dan bij de Porsche volledig zelf gedaan?

P.S. Homologatie (bij MB in St.Pieters Leeuw) is achter de rug. Was weer een hoop file rond Brussel. :respekt: voor zij die dit iedere dag moeten trotseren. Is alleszins niet mijn ding.

Kijk hier eens voor je softtop: heb er al eentje voor een Porsche besteld, goede kwaliteit en pasvorm, en goede service ook!

BAS Hoods UK

F

Ben niet zo’n ‘velgen’man dus geen idee wat er optioneel te krijgen was.
                  Ik was er in’t begin niet zo’n fan van maar moet zeggen dat het snel went.
                  Misschien nog wel eens investeren in ‘sloten’ om te vermijden dat ze m’n velgen er eens onderuit halen.
                  Verkoper beweerde dat de velgen wel gegeerd zouden zijn onder de MB-liefhebbers.

P.S. Morgen ga ik voor de homologatie naar MB en als alles daar OK is dan moet ik enkel nog in oktober naar de keuring en kan het feest beginnen :driver:

Ziet er een mooi bewaard exemplaar uit :up:
                    De velgen zijn origineel of optie?
                    Ze staan er in ieder geval prachtig onder :applaus:

F

Bedankt voor de tip :drink:
                      Was de firma tijdens de zoektocht naar de SL al tegengekomen.

Ik kwam dit voor je tegen ,misschien de moeite waard om eens te informeren .
                        softtop

F

Niets dan positieve reacties :up: en voor zij die nu m’n MB willen afbreken :what: :mrgreen:
                          Softtop is bijna aan vervanging toe maar voor mij was het vooral van belang dat de techniek van de softtop nog goed werkt. Ik ga er vanuit dat het vervangen van het cabriodak (de stof en de ramen dus) niet duurder hoeft te zijn dan bij een andere wagen (Porsche om zomaar een bijvoorbeeld te noemen 😉 )

Alle SL hebben wel iets. De vouwkap is inderdaad duur, heb ik altijd gehoord, en het vaste vervangdak (“hardtop” auf Neudeutsch) goedkoop. Zoveel wagens … Veel rijgenot.

lekkere strak :applaus:

Hey ..nice ride ! :up:

Wim

We zijn nooit te oud om te leren. 😉

Mooie auto trouwens. :up:

F

Ik was in de veronderstelling dat de foto in kwestie eerst in een persoonlijk album moesten komen staan (zoals bij het Porscheforum NL). Ik moet zeggen dat ik de opties onder het berichtkader zelfs nog nooit bekeken had. :bounce:
                                    Bij deze de test :

P1160846small.jpg

En het werkt nog ook :happydance: :happydance:
                                    Weer wat bijgeleerd vandaag. Thanks :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.