Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

Home Forum Zeverhoekje Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

• Maker
    Discussie

• F

Aangezien ik in de winter de Porsche op stal laat staan wil ik nog een auto’ke bijkopen om de winter door te komen. Voor mij is onderstaande SL nog altijd één van de iconen die ik heb willen aanschaffen.
      => In de winter met de hardtop en in de zomer kan ik dan afwisselen tussen deze cabrio of de Porsche cabrio. Als ik wat sneller wil neem ik dan de Porsche en als het wat rustiger mag zou ik dan met de SL op pad kunnen.

Wishlist:
      300 (geen 24V) of eventueel 500 (voor de winterperiode lijkt de 500 wat te veel van het goede)
      Automaat
      Bouwjaar 1989 => betaal niet graag wegenbelasting 😉
      Kleur: liefst zwart
      Liefst volledig origineel maar ombouw naar nieuwer model kan ik door de vingers zien 😉
      Optioneel een panoramisch dak erbij

Alle tips zijn welkom

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
      • Simpel,
        Als je een bericht typt heb je een kader waar je je tekst kan in typen, net onder die kader staat er “voeg bijlage in”, klik daarop en voila: je ziet je eigen pc… Gewoon dubbelklikken op de foto die je wil plaatsen en that’s it.

F

Ik heb de ‘zoekfunctie’ van het forum gebruikt en kwam enkel uit bij tips als Photobucket en MijnAlbum. Ik voelde me niet geroepen om speciaal een account aan te maken hiervoor. Nu zie ik dat jij inderdaad de foto’s ergens geplaatst hebt op de server van dit eigenste forum maar ik zou niet weten hoe jullie dat dan doen hoor. Alle tips zijn welkom voor het geval ik nog wat foto’s wil posten. Bij deze toch alvast nen dikke merci om ze hier rechtstreeks te plaatsen :respekt:

Ziet er mooi uit :applaus: :applaus: :applaus:
            Waarom kan jij hier geen foto’s plaatsen :think: :think: :think:

merc.jpg

merc1.jpg

F

Gisteren de Mercedes gaan ophalen in Duitsland.
              Aangezien ik nergens m’n foto’s kon posten op dit forum heb ik’m maar even op Porscheforum in NL gezet :engeltje:
              Hier kan je de foto’s bekijken (als je daar geregistreerd bent tenminste).

Na de eerste 300km moet ik zeggen dat de wegligging zeker niet zo direct aanvoelt als de P maar qua afwerking is het toch een klasse hoger. Daar waar de P cabrio z’n chassis toch wat meer ‘leeft’ voelt de MB toch als een massief stuk metaal. Helaas is de wegligging niet zo geschikt voor het sportievere werk maar dat kan me eigenlijk niet storen bij een automaat. Nog 2 weken genieten van de MB met m’n tijdelijke verzekering (en Duitse nummerplaat) en het weer zit duidelijk ook al mee :happydance:

F

Geen probleem. Zal dit ‘draadje’ ten gepasten tijde gebruiken voor de foto’kes

Wim

Inderdaad, waarom draadje sluiten, je kunt hier gewoon verder gaan met het plaatsen van de foto’s.
                  Krijgen we tenminste een mooi geheel. 😉

F

William, ge weet nog niet hoe die eruit ziet hé 😉
                    Misschien is dit’m wel:

Proficiat.
                      Mercedes SL mag zeker ook gezien worden hier.

:applaus: :up:

draadje nog niet laten sluiten, wij willen foto’s zien 😀

F

Mercedes gevonden dus mag slotje op.
                          Foto’s volgen vanaf dat’ie in m’n garage staat. Zal wel een nieuw onderwerp opstarten in de nog niet bestaande rubriek: “Ook interessant maar geen Porsche” :mrgreen:

F

Als het zover is horen( & zien) jullie het zeker maar het aanbod is (momenteel) vrij schaars 😥
                            Hopelijk tegen de zomer meer aanbod maar dan nog afwachten of de prijzen niet samen met de temperatuur de hoogte in gaan :mrgreen:

Laat het maar weten wanneer je een SL gevonden hebt.
                              :up: Vergeet ook dan niet van een foto erbij te plaatsen.

F

[quote=”Costa” post=152176]Hallo,

Ik heb hier zo een SL staan van iemand die bij mij een staplaats huurt.
                                Deze zou hem wel verkopen.
                                Als je wil zal ik een PB sturen met de gegevens van de eigenaar.
                                1 eigenaar en full Mercedes onderhoud
                                bijhorende hardtop is erbij.
                                Ongevalvrij, 120dkm
                                Papieren heeft de eigenaar bij hem thuis(ik kan dus niet zeggen van welk jaar de SL is)

Mvg
                                Costa[/quote]

Bedankt voor de tip maar de enig die te koop stond was van 1994 dus te recent helaas.
                                We blijven maar verder zoeken dan…

F

Heb blijkbaar wat replys gemist sinds m’n vorige bezoek aan het forum.

@Harley49
                                  : Tja, op het gebied van coulance heeft Porsche volgens mij toch ook geen al te goede naam hé.
                                  @de Koen: C124/A124 zijn niet exclusief genoeg :mrgreen:

@Costa
                                  : Je mag me altijd eens PB sturen. Is niet de ideale kleur maar ik weet dat de keuze niet zo ruim is dus ik zal enkele punten op m’n wishlist moeten schrappen 😕

@Python
                                  : Je hebt groot gelijk. De R129 begint pas ‘half’ 1989 dus dat maakt m’n vijver om in te vissen niet erg groot. Maar ik wil deze dan ook zo snel mogelijk als oldtimer gebruiken en dan heb ik weinig keuze hé. daarbij komt ook nog dat ik de oldtimerregeling ‘ooit’ wel eens zie wijzigen en dan heb ik liever eentje van ’89 voor het geval ze alles vanaf 1990 niet meer goedkeuren als oldtimer. Misschien wat vergezocht maar dat speelt ook mee :think:

Klopt FirstP,
                                    Mijn 320 E was inderdaad van omstreeks bj 2000.
                                    Een kennis van mij heeft er ook twee gehad met alle twee roestproblemen dus die ook nooit meer MB
                                    Ik denk iid dat dat probleem wel weer is opgelost want dat was geen MB reclame.
                                    Snap niet dat ze geen coulance toonden richting de eigenaren.
                                    Ben toen overgestapt op BMW dus klantje kwijt!!!!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.