Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

Home Forum Zeverhoekje Aankoop Mercedes SL R129 Bouwjaar 1989

  • Maker
    Discussie

  • F

      Aangezien ik in de winter de Porsche op stal laat staan wil ik nog een auto’ke bijkopen om de winter door te komen. Voor mij is onderstaande SL nog altijd één van de iconen die ik heb willen aanschaffen.
      => In de winter met de hardtop en in de zomer kan ik dan afwisselen tussen deze cabrio of de Porsche cabrio. Als ik wat sneller wil neem ik dan de Porsche en als het wat rustiger mag zou ik dan met de SL op pad kunnen.

      Wishlist:
      300 (geen 24V) of eventueel 500 (voor de winterperiode lijkt de 500 wat te veel van het goede)
      Automaat
      Bouwjaar 1989 => betaal niet graag wegenbelasting 😉
      Kleur: liefst zwart
      Liefst volledig origineel maar ombouw naar nieuwer model kan ik door de vingers zien 😉
      Optioneel een panoramisch dak erbij

      Alle tips zijn welkom

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
      • Hallo,

        Ik heb hier zo een SL staan van iemand die bij mij een staplaats huurt.
        Deze zou hem wel verkopen.
        Als je wil zal ik een PB sturen met de gegevens van de eigenaar.
        1 eigenaar en full Mercedes onderhoud
        bijhorende hardtop is erbij.
        Ongevalvrij, 120dkm
        Papieren heeft de eigenaar bij hem thuis(ik kan dus niet zeggen van welk jaar de SL is)

        Mvg
        Costa

        Attachments:
        • IMG_0523.JPG
        • IMG_0526.JPG

          is een C124 of A124 geen alternatief ?

            De Bruno doet in alle stilte zijn goesting.

            Is dat dan zo’n 190 E (2.3)2.5 – 16 V EVO I – (185 pk) 235 pk?

            :music: :driver: :music:

              Kan ik alleen maar beamen 🙂 Nu het geeft wel een kick en voldoening wanneer je zo’n auto weer in top conditie hebt gebracht. Nadeel kan wel wat centjes kosten :mrgreen:

                Deze stelling geld voor vele auto’s.
                Onderhoud zijn altijd belangrijk.
                Als je eenmaal begint te besparen op onderhoud gaat een auto snel achteruit 😥

                  De kwaliteit van de SL is zeker niet slecht maar velen kopen zo een auto zonder die te willen of kunnen onderhouden en dan is de volgende eigenaar het duupje
                  Ik heb een paar maand geleden een 190 EVO1 bijgekocht en hij had zwaar achtergesteld onderhoud maar alles komt wel terug goed

                  BTW Mercedes had Chrysler gekocht niet omgekeerd

                  F

                    Hieronder een voorbeeldje van het panoramisch dak. Kost wel een paar 1000€ maar ziet er ineens ook een pak moderner uit. Het afgebeelde model is ook moderner dus dat kan er ook mee te maken hebben natuurlijk :mrgreen:

                      Bruut :up: alleen vind je ze pressies niet zoveel van dat jaartal .
                      Er staan er genoeg maar niet van bj. 89 in dat model 🙁

                      F

                        Het 320-model is motorisch aangeschreven als 1 van de betere kwestie van verbruik/prestaties maar was ten vroegste leverbaar in 1994. Ik lees her en der dat sinds MB overgenomen is door Chrysler de kwaliteit er serieus op achteruit gegaan is.
                        P.S. Lak op waterbasis doet mij dan weer vermoeden dat je wagen eerder rond bouwjaar 2000 was? Het model dat ik zoek zal alleszins nog niet op waterbasis gelakt zijn want zo milieuvriendelijk waren ze nog niet in 1989 denk ik. Toch bedankt voor de info :drink:

                          Ik dacht dat ook bij Mercedes de degelijkheid hoog in t vaandel staat.
                          Maar klopt idd niet altijd.
                          Mijn 320 destijds was technisch perfekt maar de roestvorming was vreselijk.
                          Bij Mercedes konden ze hieraan niets doen.
                          Later bleek de nieuwe lak op waterbasisi de oorzaak.
                          Dus dat was mijn laatste Mercedes.

                          F

                            Daarom wil ik de SL voor de wintermaanden. Aan veel vermogen heb je dan toch niet veel en desnoods rij ik enkel met de hardtop als die softtop zo rampzalig blijkt te zijn.

                              Vriend van mee heeft zo eentje (een AMG) en idd: veel problemen met ‘t dak, en altijd een paar 1000 Euro kosten.
                              Had 450PK maar is zo log en zwaar dat ik ‘m met de 320PK van de 996 verloren reed.

                              F

                                @DST
                                Bedankt voor de info.
                                Ik ben zelf wel wat handig dus wil eventuele problemen met de wagen zelf kunnen oplossen.
                                Neemt niet weg dat er inderdaad veel gadgets in de wagen zitten die voor problemen kunnen zorgen. Vandaar dat ik liefst zo origineel mogelijk wil gaan, zodat ik ver weg blijf van wagens waar al aan geprutst geweest is. Als er dan toch geprutst moet worden doe ik het liever zelf 😉

                                F

                                  [quote=”bladerunner” post=151951]Filip,

                                  Ik krijg geen foto te zien? :cry:[/quote]

                                  Je bent dan ook veel te snel hé 😉
                                  Heb de nodige aanpassingen al gedaan ondertussen :drink:

                                    Heb zelf nog een heel mooie SL gehad van 1993.

                                    Spijtig genoeg was dit een absolute disaster.

                                    Gekocht met 6 maanden garantie waarvan hij volgens mij 4 maanden bij de garagist gestaan heeft.
                                    Qua electriciteit was de wagen een complete ramp.

                                    Dakmechanisme is uiterst gevoelig. Na ongeveer alles vervangen te hebben gehad werkte het nog voor geen meter. Ik verzeker u, zo’n dak dat halverwege blijft hangen is echt geen pretje. :bounce: Zorgt vooral voor hilariteit bij de omstanders. Zeker 5x achter elkaar proberen voor aankoop en zeker garantie op vragen want herstelling (indien mogelijk) loopt snel in de duizende euro’s.
                                    Daarnaast is op die paar maanden de electrische bestuurders zetel ook 2x herstel moeten worden(ging enkel vooruit ook indien je op de knop achteruit druktte, waardoor je even later onmogelijk nog kon verder rijden. ruzie

                                    https://porscheforum.be/media/kunena/attachments/7576/sl.JPG

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.