aankoop nederlandse 911

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen aankoop nederlandse 911

• Maker
    Discussie
  • ik sta op het punt een 3.2 van ’86 te kopen die in nederland op naam van een bedrijf ingeschreven staat. de auto rijdt nu rond met een nederlands kenteken. is dit een zekerheid dat alle nummers kloppen? is de reglementering in nederland verschillend in belgië wat betreft keuring? ik moet geen btw meer betalen veronderstel ik.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

Is dit ook van kracht als hij nu al een Nederlands kenteken bewijs heeft. 🙄
      En weten ze op de keuring het nummer uit het chassis te halen, waaruit blijkt dat dit ooit een Porsche was die voor de Amerikaanse markt was. ❓

[quote=”tvanbroekhoven”:3od5io79]
        De wettelijke procedure duurde bij mij hooguit 2 weken. De garagist die het voor mij gedaan heeft, deed er 5 maanden over… 😯 🙄 [/quote]

Ondertussen is de procedure veranderd… duurt nu minstens een 4-tal weken als het een originele wagen is en het ministerie beslist dat de wagen voldoet aan het gekende PVG, indien niet origineel en goedkeuring als alleenstaand geval nodig duurt het iets langer. Als het een wagen is die ooit van US gekomen is heb je veel kans dat het ministerie vraagt om een technische fiche te laten opstellen bij de invoerder, dan ben je gezien voor verschillende maanden…

Als de wagen standaard is kan je bij D’ieteren terecht. Zijn er wijzigingen aan zoals bv andere velgen etc dan kan je hem nog steeds laten keuren als ‘alleenstaand geval’ (niet bij alle keuringscentra mogelijk)

De wettelijke procedure duurde bij mij hooguit 2 weken. De garagist die het voor mij gedaan heeft, deed er 5 maanden over… 😯 🙄

Hallo,

Heb ooit een 3.2 cabrio uit 1985 ingevoerd uit Nederland. Zorg dat je deel I en II van het kentekenbewijs hebt. En een faktuur ! Je voert het voertuig in en je gaat naar de Belgische douane achter een formulier, vignet nr….(725?) ben ik vergeten, kost een halve euro of zo. Je hoeft geen BTW te betalen noch invoerrechten.
            Daarna heb je de keuze, ofwel ga je naar Brussel naar D’Ieteren een gelijkvormigheidsattest halen. Je moet dan wel met de wagen ter plaatse gaan, kostprijs rond de 125 €. Wel een afspraak maken…duurt een kwartiertje en is de gemakkelijkste manier…ofwel na afspraak naar de autokeuring gaan om hem in België te laten homologeren.
            Naar de keuring moet je sowieso in beide gevallen en ook een afspraak maken.
            Er bestaat een interessante site bij het ministerie van verkeerswezen in dit verband. Even bellen met de douane…let wel dat je de geschikte persoon aan de lijn hebt…de meningen bij de douane verschillen wel eens…van kantoor tot kantoor…;
            Succes !!
            Mvg philip911

Wim

Waarom ging je niet verder in je vorige draadje van aankoop. 🙄

Wat bedoel je verder dat alle nummers kloppen. (matching) 💡
              Verder kijken ze bij RDW of chassisnummer en papieren kloppen als hij ingevoerd is uit Amerika zoals je eerder schreef. Daarna krijgt de auto daar algehele keuring op technisch gebied.
              Als alles goed bevonden is krijgt hij dan een kenteken bestaande uit 3 delen. Bij uitvoer naar ander land krijg je het kenteken mee, (tenaamstelling niet, moet in Ned. ingeleverd worden) dit moet voldoende zijn om de auto in België in te voeren en op kenteken te krijgen.
              Voor de rest weet ik dat in België de auto origineel moet zijn, anders problemen voor dagelijkse keuring.
              Heb er laatst nog een gehaald voor een Belgische kennis, en deze kwam zonder problemen door de keuring, (dagelijks) maar was dan ook geheel origineel. 💡

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.