Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Panamera › AANKOOP PANAMERA DIESEL
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 2 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
binnenkort tuning van de diesel 300 pk…. das toch zo slecht nog niet.
ja,dat klopt.ik heb hem in de porsche garage van Aken gekocht.
Zeer vriendelijk ontvangen en een groot verschil in prijs tov Belgie.Anoniem28 augustus 2011 om 02:00Mijn gelukwensen ,ik veronderstel dat je je wagen in Nederland of Duitsland hebt besteld .Want voor mij als belg die zijn wagen in Belgie had gekocht was het niet mogelijk om de wagen in Leipzig op te halen .
Leuke eerste rit .Ik hoop het ook.Mag uiteindelijk na 9 maanden mijn cayenneke woensdag 31 augustus gaan afhalen in Leipzig.Ik kijk er echt naar uit.Vanaf 1 september is limburg er weer eentje rijker 😀
ik zal volgende week wat foto’s posten van mijn bezoek en ontvangst van de wagen.Anoniem21 mei 2011 om 03:04Mannen jullie hebben gelijk! Ik zie er maar 1 voordeel in: hopelijk ziet men dan Porsches als gewone wagens en zijn we eindelijk van al die jaloezie verlost!
@plumber : bij volkswagen vonden ze na de overname van porsche maar 1 gek die voor hen in porscheforum wou infiltreren … 😆 😆 😆 😉
Ik kan jokke_vlo en plumber deels gelijk geven. Ik vind het ook niet echt correct om een diesel van “ocharme” 250PK in de panamera te steken. En ik zou ook veel liever de turboversie hebben dan de dieselversie. En ik moet toegeven dat ik er ook al even van wakker lig. Voordeel van een diesel is dat zoiets wel gechipt kan worden en deze dan vlot een panamera 3.6 benzine achter laat. Maar in België wordt je gestraft als je een sportieve bolide koopt. Ik ben onlangs voor een pana turbo F.O. in showroomstaat gaan kijken die hem wegdeed voor de prijs van een nieuwe panamera 4 in praktisch basisuitvoering. Gewoon de leasing overnemen, zodat de BIV al niet meer hoefde betaald te worden. Maar een 4.8 dat benzine zuipt en dat voor (weeral) dagelijks gebruik?
Een diesel wordt fiscaal aanvaard, verbruikt veel minder dan eender welke benzineversie, is eenvoudig op te peppen tot menswaardige prestaties, is bijkomend maar een 3.0 dus minder rijbelasting dan de veel zwaardere benzinemotoren … Eigenlijk veel meer voor- dan nadelen. Enkel de kick gaat er niet zo zijn. Maar daar koop je ook geen panamera voor, dan nemen we een 911. Een panamera is een luxelimo voor dagelijks gebruik en gewoon meeslenterend in de verkeersdrukte.
En het minieme verschil. Zet een pana diesel, 3.6 V6 en een turbo naast elkaar in dezelfde kleuruitvoering en velgen. De meeste mensen gaan denken dat er geen verschil inzit. Plus bij een turbo = flitsgevaar veel hoger 😆
@vawilliam2003: ik durf ook niet met mijn Porsche naar klanten hoor; is een veel te gevoelig topic bij klanten 🙄 Dus daarvoor moet ik het mij niet laten…
Ik vrees eerder voor de betrouwbaarheid van die wagens … en onderhouodskosten ed… 😯 🙄
@Rocco: met dat forum heb je wel gelijk maar ik ken er nog die geen Porsche hadden en hier wel al lid waren 8) 😆 😆 😉 😉ja maar plumber dan gaat ge toch naar een ferrariforum moeten overstappen,en dat is waarschijnlijk zo flauw als een cafe met enkel alcoholvrij bier 😛
Anoniem20 mei 2011 om 16:58Ik denk toch dat er nog vele Porsche kopers en rijders een Porsche kiezen omdat dat een beetje aanvaard is in de maatschappij.
Ik denk niet dat de vele zelfstandigen die hun Porsche dagdagelijks gebruiken dat ook zouden durven met een Lomborghini of Ferrari.
Ik sluit mij natuurlijk wel aan bij het idee dat een 250 pk sterke diesel NIET Porsche waardig is. Ik heb in mijn BMW 3L diesel al 285 pk standaard, na chippen echter 340 PK en dan weegt dat ding nog even 600 kg minder dan een Panamera 🙄Heb dezelfde mening als Jokke_vlo.
Dat Porsche met diesels op de markt komt kan ik nog begrijpen.
Maar ik vind dan wel dat dat dan diesels moeten zijn waar de andere merken een puntje moeten aan kunnen zuigen…
t’Is zoals Jokke zegt, zelfs een Golfke gaat binnenkort de Panamera een lesje leren…Dan sta je daar met je dure Porsche van minstens 80.000€.
Waarom er geen superdiesel van maken met (minstens) 350pk ❓ ❓
Dat zou pas het merk Porsche waardig zijn…Ik merk meer en meer op dat ik toch wel al eens durf te gaan kijken op websites van okkazie Ferrari’s of Lambo’s voor mijn volgende vrijetijdswagen…
Een okkazie Ferrari of Lambo is niet veel duurder dan een Porsche Cabrio Turbo maar Ferrari en Lambo zijn tenminste nog exclusief bezig.
Onlangs werd hier de opmerking gegeven dat iedereen zich nog omdraait als er een Ferrari geparkeerd staat maar voor de nieuwste Porsche Turbo S draait niemand zich nog om…
Porsche wordt meer en meer een merk zoals alle anderen… Spijtig voor een sportief merk zoals Porsche…. 🙄ikvolge je zeker in de redenering dat bij Porsche de, uiteindelijk toch vaak fors duurdere, topmodellen weinig verschillen van de basisversie… wat anderzijds een groot braakliggend terrein openlaat voor de tuners!!
En ik doe de mijne weg, oa, net omdat er een Diesel komt….. persoonlijk vind ik een 250pk sterke diesel niet meer passen bij Porsche….
Maar, let op, ik heb begrip voor de koper hé. Tis “betaalbaar”, het interieur is geweldig, economische verantwoord dus.
Maar 250pk in een 2 ton zware Diesel van Porsche waar een goed uitgerust Golf of A3 Diesel u meer dan achterlaat, ik kan daar toch moeilijk het merk Porsche mee vereenzelvigen. Is dat nog een sportieve limo?
Ik begrijp wel de markteconomie etc…..en we hebben de Cayenne voor mensen die graag het merk trouw blijven. Maar eerst de “meest sportieve” limo op de markt zetten om die dan ook in een 250pk “zwakke” diesel te brengen.
Ondertussen kondigt Audi een nieuwe bi turbo diesel aan die vlot over de 300pk gaat…..
Ik weet dat ik vrij alleen sta met die mening, maar of dit goed is “on the long” voor de mensen die in Porsche een ultra sportieve wagen zien. Elk merk heeft een zeker rekbaarheid en elasticiteit. Er wordt hier toch stevig aan het rekkerke getrokken.
De Panamera gaat dus richting Cayenne, niet meer niet minder.
Het is nu wachten op een 911 cabrio diesel van 200pk, is daar markt voor ? Mijn antwoord: ja !
Geen offence aan de koper hé ! Zelfs alle begrip langs 1 kant. Ik laat maar eens de andere kant van de medaille horen en het feit dat ze daar dan wel een bepaald type klant aan verliezen. Of dat goed is voor het merk op lange termijn, I don’t know.
Enfin ik weet het wel: JA.
Net als bij Mercedes en BMW zal je de “M” kopers en “AMG” kopers krijgen. Maar zelfs daar zie ik een probleem, een AMG of M herken ik nog direct. Door de sound, door de “opgeblazen” motorkap, door de hogere spoorbreedte en het publiek dat dikwijls graag “onopvallend” een sportwagen/limo heeft.
Neem dan een Panamera Diesel of Turbo S, het verschil is zo miniem……………dat alleen de superkenners hem er uit halen, en zelfs die zullen twee keer moeten kijken en “horen” 😉Hallo Funny,
ik moet spijtig genoeg nog wachten tot juni.
Mag hem rechtstreeks op het fabriek gaan afhalen.
Heb hem in december gekocht maar het begint nu toch lang te duren.Ondertussen maar met mijn 993 alleen spelen 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.