Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Aankoop Porsche 911 2.7 1975
- Dit onderwerp bevat 65 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door Pascalino_911.
-
MakerDiscussie
-
25 juni 2008 om 21:36
Hallo Forum gebruikers,
Sinds enige maanden ben ik forumlid.
Sinds vijf jaar schuim ik alle zoekertjes af op zoek naar mijn droom.
Sinds twee maand onderhandel ik met een verkoper.En nu is het zover. Gisteren is de deal gesloten.
Vrijdagmorgen ga ik hem gaan ophalen.
Een zilveren Porsche 911 2.7 van 1975.Deze post is speciaal om volgende mensen eens expliciet te bedanken voor hun hulp en advies:
* Dave McKlusky
* Luc Van Gucht (waar ik hem vrijdag naartoe breng voor wat opkuiswerk)
* Johan DekensBedankt aan jullie drie voor alle tips en advies.
Ik probeer tegen het weekend wat foto’s online te plaatsen.
-
MakerDiscussie
-
beste Bertroex,
Het spijt me, maar het is niet gelukt.
Ik ben er simpelweg niet toe in staat om een volledige tank eco te rijden.
Om eerlijk te zijn, ben ik zelfs niet in staat om één enkel ritje eco te rijden.
Het lukt gewoon niet.Het is niet dat ik niet geprobeerd heb, hoor. Maar wanneer die temperatuurmeter zo rond de 80-90°C komt, hoor ik van ergens diep achter mij dat gesmeek.
“Laat me eens huilen, pleeeeeeaaaaaaaaaassssseeeee”.
En wie ben ik dan om zo’n oude zilveren dame (?!) haar pleziertje niet te gunnen.
En dan wil ze op een simpele tweevaksbaan tussen de velden even een Kia ‘tje voorbij steken dat 50 per uur rijdt.
Ik hoef nauwelijks iets te doen. Telepatisch schakelt de auto terug naar tweede en dan even brullen in het oor van de Kia tijdens het passeren een halve seconde later.Helaas, ik zal het nooit weten of deze zilveren vogel in staat is tot een verbruik van 8 liter…
Ach, ik leer er wel mee leven 😉 )[quote=”bertroex”:3uwnmck3]zet de co wat rijker- porsche adviseert 2 to 3,5% maar zet ze gerust tegen de 5% en de wagen loopt rustiger.
Bert[/quote]
ben met mijn 912 tegen een rode kaart aangereden op de keuring, CO 5… hou’m eronder, of je krijgt op je donder… 8)
Er is altijd veel interesse als je met ‘n oldie-kar binnenrijdt, en keuren doen ze amper (ook niet met “gewone” nummerplaat), en niemand zei wat van mijne Co, maar kreeg aan de kassa een rood biljetje. Toen werd ik ook (schaam)rood. 😆
Keel laten toepitsen bij Jurgen in Diepenbeek, en was weer goed voor ‘n jaartje. (is nadien omgeruid voor mijn huidige 2.7)
Mja, uniroyal niet echt gemaakt voor het gewicht van de motor achter. Ideale band voor mercedes, bmw enz.
Probeer Pirelli, Michelin enz maar kijk de volgende keer voor de N codering. Vraag eens op een porsche meeting met mensen mee te rijden wiens porsches aldus zujn uitgerust met dergelijke banden.
Iemand hier in de porsche club (DDK) heeft de CO2 uitlaat van zijn 2.2E eens berekent:
Idle at 900 rpm +/- 502.75% for intake air temp 0deg C to 3.25% at 40 deg C.
Interpolate between for other temps i.e. 3% at 20 deg C.Part Load 2500 rpm, throttle valve 7 deg, 2nd gear
1.75% at 0 deg C to 3.25% at 40 deg C – 2.5 % at 20 deg C
assuming a constant 56mph, and assuming that equals part load, top gear, and around 2500rpm (for ease of calculation 😆 )
56mph = 2500rpm
90km/h = 2500rpm
90km/h = 40s/km = 0.667 minuites per km
2500rpmx0.667minuites = 1668 revs per km (we will use 1700 as im lazy)
2.2 litres x 1700r/km = 3740 litres exhaust gas per km
3740 x 2.5% (CO2 concentration@20deg C/2500rpm/part throttle)
=93.5litres CO2 per km
CO2 is 1.977g/litre at ambient temperatures
93.5 x 1.977g/litre = 185g (CO2) per kmNiet slecht voor een zogenaamde hoge vervuiler eh!
Bert
Heb het eens gecheckt welke schoenen erop zitten:
Uniroyal Rallye 440 – 195/65R 15 91V
Wow bertroux,
Interessant !! Dank je wel voor de uitleg. ik probeer er rekening mee te houden.
Straks krijg ik nog een fiscale korting voor een eco-car.Mijn eerste 911 was ook een 2.7, maar de iets latere van 1976 met 165 pk.
Ik heb daar toch 25000 km/ jaar mee gebold, en met de carrera 3.o doe ik ook een 25000 a 30 000 km per jaar.
Ik den k dat je wagen eens goed moet worden afgesteld: points (punten in het vlaams?), zet de co wat rijker- porsche adviseert 2 to 3,5% maar zet ze gerust tegen de 5% en de wagen loopt rustiger. De K-jetronic injectie is dezelfde die op vele volkswagens enz is gebruikt en relatief simpel. Kijk de K-jet eens na op vacuum lekken en ook of de “vlotter” onder de luchtfilter mooi werkt. Dat verslikken kan een beetje te maken hebben met de afstelling van de k-jet dat ie opeens meer benzine moet geven.
Met mn 2.7: niets dan autostrade, tussen 100 en 130 km/h idd 8,5 l/100 km
normale rijstijl: met warm doortrekken tot 6000 en een beetje, mix van 60% autostrade en 40 % andere wegen: ong 10,6l/100 km
Ik ging eens om de twee maanden naar Zwitserland en in duitsland tegen 230 km/h: ik kreeg ze niet boven de 17l/100km.
Mijn bmw’s 325I, tegen die snelheid, waren 19l/100 km!Banden zijn zo enorm belangrijk- ga hier niet budget want het is een killer. 196/65 in Pirelli p6000, michelin pilot sport, enz met de N rating, De sidewall van de band kan het gewicht van een porsche aan (zeker bij full-bore acceleratie) en maakt dat de auto niet gaat zwabberen. Een slipcursus met de porsche (verjaardags/ kerstcadeau) laat je ook de grenzen van jezelf met de wagen veilig exploreren.
Want ze kunnen inderdaad onder je derriere uitbreken en been there, done that, have the t shirt and cried my eyes out.
😉
Bert
[quote=”stefx911″:13zrxlqb]2.7 is een hele leuke motor[/quote]
Paul Frére (helaas vorig jaar overleden) heeft het meermaals geschreven verbijsterd te zijn over het hoge rendement en (relatieve) zuinigheid van de 2.7 liter. En hij was een vooraanstaand Porsche kenner in hart en nieren.
Amai, dat zijn indrukwekkende cijfers. 8l/100km.
By the way: Ik heb geen hinder van een O-plaat, want ik heb een Y-plaat 😉 )
bedankt voor de reactie. Zal toch nog eens extreme-eco proberen…
rijdt lekker eh, zo’n 2.7 l
de mijne verbruikt echter duidelijk minder…
in eco-stijl 8l/100 km
normale legale snelheid net geen 10 l/100 km
in kamikaze-stijl zowat 15 Ã 16 l/100 km.En zo zie je maar, ook met ‘n O-plaat kan je bergen plezier hebben. (je hebt er blijkbaar niet veel hinder van… 8) )
Beste sympathisanten,
Ik wou vandaag toch alle supporters nog eens op de hoogte brengen.
Ik rij met deze wagen quasi alle dagen. (Behalve in de sneeuw-maanden, omdat de onderkant op deze modellen nog niet verzinkt is en deze dus niet tegen het zout kunnen.)En dan nog ‘s avonds ook af en toe een toerke, niet gehinderd door enige O-plaat beperkingen.
Er lekt wel wat olie uit en een revisie zal er dus ooit wel van moeten komen, maar voorlopig is het best te controleren.Het fenomenale aan dat machien is dus dat ALLES, maar dan ook ALLES werkt. En die auto is 34 jaar !! Ik ben ook ergens van die leeftijd en mijn rug is gebroken, mijn enkel is kapot en mijn ogen zijn gelaserd.
En het verbruik is nog zoiets komisch. Elke keer als ik het bereken, is dat krak hetzelfde. Of ik nu snel rijd of heel “eco” probeer te doen. Het is altijd 13,8 l / 100km. Elke keer opnieuw.
In het begin had Luc van RSR Motors me gezegd om de eerste 300 km niet boven 3000 toeren te gaan. Ik heb dat braaf opgevolgd, maar nu gaat hij wel eens daarboven als hij warm staat.
En het is pas rond 4000 toeren dat de duivels ontketend worden. OLALA Iemand die 50 rijdt, voorbijsteken op een boerewegel gaat zo: Terugschakelen naar 2de (ong. 3000 toeren), pinken en naar links gaan. en dan planche. De eerste seconde verslikt hij zich precies altijd even, maar dan wordt het beest wakker. Mijn F16 vlamt naar voor en 2 seconden later rij ik 100 aan 5000 toeren.
Ik heb nog nooit een auto gehad die zo snel in de toeren wou klimmen. Wat een plezier.Alleen bij regenweer is het opletten. Ontdamping van de ruit is niet altijd fenomenaal en de ruitenwissers hebben hun beste tijd gehad. Al heb ik wel variabel interval !!
Maar het gevaarlijkste bij regenweer is slipgevaar. Ik mag dus bijna niet aan het gas komen. Op een recht stuk in derde versnelling aan 50km/u breekt de achterkant nog uit. Als je erin slaagt om mooi rechtdoor te sturen, dan begint de achterkant gigantisch op en neer te dansen bij het doorspinnen van de wielen. En dat is dan nog als je erin slaagt om hem rechtuit te houden …. Dat is een beetje oppassen…
Als het ‘s morgens echt regent, dan durf ik dus wel eens de oude SAAB (ook oerdegelijk) te nemen…Voila, tot zover deze update.
Groetjes aan alle Porsche-fans en tot op de baan ergens.Proficiat!
het lange wachten zal je eerste kilometers des te leuker maken 😉
Vele veilige kilometers toegewenst en tot ergens onderweg!
[quote=”Pascalino_911″:2abfc7rh]En nu rijden we dus rond met nummerplaat YSL..[/quote]
proficiat, enne ook een Yves Saint Laurent interieur ? 😈
Ja een geïmporteerde wagen, daarvoor is iemand van de Douane nodig bij de DIV. Ik kon zo enkel op een woensdag langs gaan voor mijn nummerplaat.
Maar gelukkig is het niet zo lang meer wachten voor je en ze geven dit weekend mooi weer.
De cabrio komt morgen ook uit haar slaapplaats en gaat ganse weekend vrij zijn 🙂 , ik denk wel dat ik verschillende Porsches zal tegenkomen dit weekend. 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.