Aankoop Porsche 911 2.7 1975

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Aankoop Porsche 911 2.7 1975

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Forum gebruikers,

    Sinds enige maanden ben ik forumlid.
    Sinds vijf jaar schuim ik alle zoekertjes af op zoek naar mijn droom.
    Sinds twee maand onderhandel ik met een verkoper.

    En nu is het zover. Gisteren is de deal gesloten.
    Vrijdagmorgen ga ik hem gaan ophalen.
    Een zilveren Porsche 911 2.7 van 1975.

    Deze post is speciaal om volgende mensen eens expliciet te bedanken voor hun hulp en advies:
    * Dave McKlusky
    * Luc Van Gucht (waar ik hem vrijdag naartoe breng voor wat opkuiswerk)
    * Johan Dekens

    Bedankt aan jullie drie voor alle tips en advies.

    Ik probeer tegen het weekend wat foto’s online te plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
    • Beste sympathisanten,

      Het is eindelijk in orde gekomen. Mede door de inspanningen van het keuringsstation dat het uiteindelijk zelf een beetje genant begon te vinden.

      Na de eigenlijke keuring onmiddellijk naar Gent-Zwijnaarde D.I.V. punt gegaan om een nummerplaat. Maar helaas … dit bleek niet mogelijk. Ik moest de volgende morgen terugkomen en dan zou ik de nummerplaten meekrijgen. De bevoegde ambtenaar was namelijk niet aanwezig.

      Wellicht een laatste stuiptrekking van het ministerie.

      En nu rijden we dus rond met nummerplaat YSL…

      Dank voor alle enthousiaste reacties en zwaai maar even als je me passeert hé.

        Ik had persoonlijk ook naar D’Ieteren geweest voor de homologatiekeuring, zoals reeds eerder gezegd. Je hebt meteen de nodige papieren en stickers en moet enkel nog even langs de normale keuring. Maar ik begrijp, wat ook erg te begrijpen is, dat je je niet had verwacht aan al deze ellende, en bovendien zijn het nu vijgen na Pasen natuurlijk. Met al deze ellende zou je nooit nog een auto invoeren. 😥

          [quote=”Pascalino_911″:24sk13z0]Dankjewel Bertroex e.a. voor de reacties en de info. Interessant !

          Ondertussen hebben jullie recht op een nieuwe aflevering van de SOAP.
          Zoals u al aanvoelt aan uw kleine teen, kunnen we nog steeds niet met de auto rijden.

          Moest je dit als scenario gebruiken voor De Collega’s, critici zouden het ongeloofwaardig vinden!

          Een overzicht van de gebeurtenissen:

          Met een truukje geraak ik nu telefonisch wel bij kevin S. van het ministerie. Zijn collega’s die in de buurt zitten hebben namelijk aansluitende telefoonnummers 😉 )

          Telefoon op maandag 11/8 naar Kevin S. van het ministerie:
          “Neen meneer, we hebben nog geen nieuws voor u. ik kan zien in de computer dat de papieren hier ergens op het ministerie zijn, maar ze liggen nog niet op mijn bureau.”

          Telefoon op woensdag 13/8 naar Kevin S. van het ministerie:
          “Dag meneer, ik zie hier in de computer dat ikzelf dit vorige vrijdag heb goedgekeurd. Het is reeds drie dagen onderweg naar uw keuringsstation in Mollem.”
          En maandag wist hij nog van niets ?!?

          Telefoon op donderdag 14/8 naar Kevin S. van het ministerie:
          “Tsja, ik kan daar niet aan doen als de post traag werkt. Maar wacht, ik geef u de namen door van de twee mensen die het eigenlijke verzenden doen, want ikzelf steek dat niet in enveloppes hé.”
          Die mensen bleken vanzelfsprekend onbereikbaar via telefoon.

          Telefoon op maandag 18/8 naar Kevin S. van het ministerie:
          “Jaja, het is hier echt wel vertrokken hoor.”

          Telefoon op maandag 18/8 naar het keuringsstation van Mollem:
          “Neen meneer, wij hebben hier nog niets ontvangen. Ik zal eens naar het ministerie mailen, want ze beantwoorden toch hun telefoon niet.”

          Op dinsdag 19/8:
          Na uren telefoneren en zoekwerk van het keuringsstation, mezelf en Luc van L.E. Cars ontdekt Luc dat de homologatiepapieren opgestuurd zijn naar een keuringsstation in ALKEN (Limburg) in plaats van naar Mollem.

          Telefoon op dinsdag 19/8 naar het keuringsstation van ALKEN:
          “Neen, wij hebben hier geen enkel papier ontvangen hoor. Het staat wel aangeduid dat het naar hier verzonden is.”

          Voila, dit is de voorlopige stand van zaken. Niemand weet wanneer en of we ooit nog met deze wagen zullen rijden. Lang leve de competentie van het federale ministerie.

          Volgende dinsdag vier ik in mineur de tweemaandelijkse verjaardag van mijn aankoop.

          Suggesties, molotov-cocktails, raketlanceerinstallaties en advies welkom.[/quote]

          Klinkt allemaal heel bekend in de oren , precies hetzelfde meegemaakt met mijn 928 S 🙄

            [quote=”3.6rs”:cunjxm6c]Waarom hebt u eigenlijk de moeilijkste weg gekozen om de wagen in te schrijven ?
            Indien u de in het buitenland gekochte wagen aanbiedt bij een douanekantoor naar keuze krijgt u een 705 vignet (in Leuven voor 0.03 euro !), daarna gaat u naar de keuring om hem in te schrijven als oldtimer, verzekering, DIV en u hebt oldtimerplaten EN U KAN DEZELFDE DAG RIJDEN in afwachting dat alles in orde komt voor het gelijkvormigheidsattest en hem dan keuren en inschrijven als voertuig voor gewoon gebruik.[/quote]

            Tsja, ik wou hem laten keuren als gewone wagen en niet als oldtimer om niet gehinderd te zijn door de voorwaarden waaraan oldtimers moeten voldoen.

            Achteraf bekeken was dit inderdaad een goede tussenstap geweest. We gingen ervan uit dat de homologatie maar een tweetal weken gingen duren.

              Waarom hebt u eigenlijk de moeilijkste weg gekozen om de wagen in te schrijven ?
              Indien u de in het buitenland gekochte wagen aanbiedt bij een douanekantoor naar keuze krijgt u een 705 vignet (in Leuven voor 0.03 euro !), daarna gaat u naar de keuring om hem in te schrijven als oldtimer, verzekering, DIV en u hebt oldtimerplaten EN U KAN DEZELFDE DAG RIJDEN in afwachting dat alles in orde komt voor het gelijkvormigheidsattest en hem dan keuren en inschrijven als voertuig voor gewoon gebruik.

                ON-GE-LOOF-LIJK, maar o zo typisch…. 👿

                Ik restaureerde destijds een oude Kreidler RS van 1970. Deze had geen papieren meer. Ik belde hier voor rond en bij de Politie durfde ze me, nadat ze van me hoorden dat Kreidler reeds lang was opgedoekt en ik daar dus geen duplicaat kon aanvragen, antwoorden met ; “euh, euh, euh….lange stilte aan de telefoon…..euh… wette wa? ” “Ja, mijnheer?”
                “Euh, ge kuntem misschien in uw living zetten, whahahahaha”… Ik wist niet wat ik hoorde.
                Uiteindelijk, na lang rondtelefoneren naar allerlei instanties, kreeg ik een afschrift van de Rijkswacht waarop verklaard stond dat je voor zo’n oude bromfiets geen papieren nodig had…. 🙄
                Dit heeft wel niets met het invoeren van een Porsche te maken, maar het illustreert ook wel hoe rampzalig het er in Belgie aan toegaat.

                Veel sterkte, pascalino, en ik hoop dat zeer binnenkort je eindeloze geduld beloond zal worden.

                  ik stel een algemene blokkade van de keuringsstations voor teneinde hier zoiets als de duitse TUV te bekomen. En wat de DIV betreft… tja, belgie barst ! 😈

                    Dankjewel Bertroex e.a. voor de reacties en de info. Interessant !

                    Ondertussen hebben jullie recht op een nieuwe aflevering van de SOAP.
                    Zoals u al aanvoelt aan uw kleine teen, kunnen we nog steeds niet met de auto rijden.

                    Moest je dit als scenario gebruiken voor De Collega’s, critici zouden het ongeloofwaardig vinden!

                    Een overzicht van de gebeurtenissen:

                    Met een truukje geraak ik nu telefonisch wel bij kevin S. van het ministerie. Zijn collega’s die in de buurt zitten hebben namelijk aansluitende telefoonnummers 😉 )

                    Telefoon op maandag 11/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                    “Neen meneer, we hebben nog geen nieuws voor u. ik kan zien in de computer dat de papieren hier ergens op het ministerie zijn, maar ze liggen nog niet op mijn bureau.”

                    Telefoon op woensdag 13/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                    “Dag meneer, ik zie hier in de computer dat ikzelf dit vorige vrijdag heb goedgekeurd. Het is reeds drie dagen onderweg naar uw keuringsstation in Mollem.”
                    En maandag wist hij nog van niets ?!?

                    Telefoon op donderdag 14/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                    “Tsja, ik kan daar niet aan doen als de post traag werkt. Maar wacht, ik geef u de namen door van de twee mensen die het eigenlijke verzenden doen, want ikzelf steek dat niet in enveloppes hé.”
                    Die mensen bleken vanzelfsprekend onbereikbaar via telefoon.

                    Telefoon op maandag 18/8 naar Kevin S. van het ministerie:
                    “Jaja, het is hier echt wel vertrokken hoor.”

                    Telefoon op maandag 18/8 naar het keuringsstation van Mollem:
                    “Neen meneer, wij hebben hier nog niets ontvangen. Ik zal eens naar het ministerie mailen, want ze beantwoorden toch hun telefoon niet.”

                    Op dinsdag 19/8:
                    Na uren telefoneren en zoekwerk van het keuringsstation, mezelf en Luc van L.E. Cars ontdekt Luc dat de homologatiepapieren opgestuurd zijn naar een keuringsstation in ALKEN (Limburg) in plaats van naar Mollem.

                    Telefoon op dinsdag 19/8 naar het keuringsstation van ALKEN:
                    “Neen, wij hebben hier geen enkel papier ontvangen hoor. Het staat wel aangeduid dat het naar hier verzonden is.”

                    Voila, dit is de voorlopige stand van zaken. Niemand weet wanneer en of we ooit nog met deze wagen zullen rijden. Lang leve de competentie van het federale ministerie.

                    Volgende dinsdag vier ik in mineur de tweemaandelijkse verjaardag van mijn aankoop.

                    Suggesties, molotov-cocktails, raketlanceerinstallaties en advies welkom.

                      Proficiat met je 911; het begint echt een zeldzame wagen te worden indien je spreekt over een niet gemodificeerde 2.7.

                      Het was mijn eerste 911 in het jaar 2000 en was een erg onderschatte wagen.

                      Hier is nog wat info dat ik schreef op andere fora:

                      In most US states the MY ’74 and ’75 (note: model year runs from August to july so model year 1974 started in August 1973 until July 1974) 911S was making 165bhp due to the air pump, whilst in California it was even detuned to 160 bhp.

                      But: consider this. The ’76 or “I series” k jet 2.7 l with 165 bhp not only comes with the galvanised shell, it is also producing more torque than the 911S. In Paul Frere’s book, he describes it as follows:

                      “…it appears that the previous rating (of 175 bhp of the ’74 and ’75 model 911S- BCR) was rather higher than average and only reached by the very best of the production engines. That the power out put is not less than before was fully confirmed by a Road Test published in the magazine Auto, Motor & Sport of October 25, 1975 in which the standing start kilometre time came down from 28.7 to 27.9 seconds and 1.5 seconds was chopped of the 0-100 km/h time. Only the maximum speed was slightly reduced from 225 km/h to 222,3 km/h.”

                      acc 0-100km/h
                      911S 8.5sec
                      911 ’76 7.3sec

                      0-160km/h
                      911S 20.3 sec
                      911 ’76 18.7sec

                      0-200 km/h
                      911S 41.3 sec
                      911 ’76 no data

                      1km standing start
                      911S 28.7sec
                      911 ’76 27.9sec

                      Naturally, in this day and age most 2.7S engines had at least a top end rebuild and lost air pumps and what not, plus there might be a performance gain by about 10% by fitting SSI’s . Indeed a 911S can be made to fly, but a 911 ’76 might still be able to beat it, both in speed as well the ability to hold back the rust.

                      Here is a german -proper- test with the figures of the 2.7 carrera as well as the carrera 3.0

                      De verwarring die we in Europe ondervinden is louter en alleen omwille van de latere imports van US modellen. Het verschil, zoals al eerder vermeld is:

                      So the line up for MY1976 (except USA) was 911 with 2.7 litre k-jet and 165 bhp, carrera 3.o with 200bhp and turbo 3.0 wiht 260 bhp.

                      Now, as the carrera 3.o was never officially imported in the US, one could still order a 165 bhp 2.7 litre as an “S” with beefier anti roll bars, green bilsteins, 6 x 15 fuchs, 3 spoke leather wheel, bigger torsion bars and and and but with the 165 bhp engine.

                      So the US line up was 911 2.7 /165bhp, 911 2.7/165bhp with an S pack, turbo 3.0 with 245 bhp.

                      Sorry voor het engels, maar ik post nogal regelmatig op http://www.impactbumpers.com; the engelse forum voor de IB porsches.

                      Groetjes,

                      Bert

                        [quote=”WalterDC”:2itjp3uo]Dat de 911 S in 1976 niet meer werd gemaakt is niet helemaal juist, Denis.
                        [/quote]

                        Ok, maar de US markt was in die jaren totaal anders dan bij ons.
                        Ik had het dus wel degelijk over wat er hier in Europa te koop was.

                        Ik ken de US 911S van Maddict, heb er op een rondrit een hele tijd achter gereden.

                          [quote=”993S”:hut4my9x]Met sticker gaat altijd ongeacht of de wagen ooit in B is verkocht.

                          Ik heb ooit een paar Hummers H2 geimporteerd en beide als alleenstaand geval en ook dan bekom je een sticker. Alleen duurt dan alles veel langer.

                          De 250 euro bij d’ieteren is voor een homologatie , als de wagen na ’98 is gebouwd is dit alles niet meer van belang want dan geldt een Europese homologatie met COC document. (certificate of conformity).[/quote]

                          Hummer H2 van de USA moet via duitseland gaan voor het moment, ik heb verleden week geprobeert er een in te voeren hier maar het is niet goed gelukt of ik moest 6 maand de tijd hebben om alles te klaren. Invoer in echter geen probleem maar de keuring en de Homologatie is wel een probleem.

                            Pascalino_911 zijn verhaal klopt als een bus, zonder het papier van D’ieteren willen ze geen attest afleveren bij de DIV. Het is dan ook de eerste keer dat ik zo iets mee maak, en ik heb er toch al veel ingevoerd. Bij Porsche inport verstaan ze het probleem van het motor attest ook niet, en als je weet dat de motor nummer over een komt met het chassis nummer.
                            Luc

                              Klopt Walter, is een 911S van ’77.

                              Wordt momenteel vertroeteld door een ander forumlid: Maddict die er al mee naar het zuiden van Frankrijk en naar Spanje geweest is… en tegen een stevig tempo.

                                Dat de 911 S in 1976 niet meer werd gemaakt is niet helemaal juist, Denis.
                                Je hebt volledig gelijk als het om de Europese markt gaat, en die van Pascalino is idd een “911”. Dat merk je ook aan zijn motortype “911/81”, welk duidt op een Europese 2.7 van de I-reeks uit 1976.

                                Maar voor de Amerikaanse markt was de S leverbaar t.e.m. 1977.
                                Meer nog, in Amerika had men slechts de keuze tussen de 911S (in Coupe, Targa, Sportomatic en “Cal”-uitvoering) en de Turbo. De motors van die Amerikaanse S-en kan je ook herkennen aan de aanduiding 911/82 en 911/85. Mcklusky, jij had misschien een Amerikaan?
                                In 1976 werd er trouwens zelfs een gelimiteerde “Signature 911S” -serie op de markt gebracht.
                                Het is idd ook wel zo dat de S-en voor de Amerikaanse markt niet de 175PK hadden, maar dezelfde 165PK als de “gewone” 911 in Europa. Veel meer dan een extra aanduiding was de “S” dus niet meer.
                                Onze goede vriend Stefx van het forum heeft trouwens jarenlang met een prachtige Amerikaanse 911S rondgereden! Dat was er één uit 1977, als ik het goed heb. (Stef?)

                                  De DIV wil een papiertje op briefpapier van Porsche Belgium waarop staat dat de chassisnummer en de motornummer echt wel van een Porsche zijn die aan die beschrijving voldoet. En hoeveel cc en KW hij was op moment toen hij gemaakt is.

                                  Pas op, dat soort informatie is overal te vinden op het internet als je het chassisnummer intikt en zo. En bovendien is alles ook mooi in orde. Hij is compleet origineel, matching numbers en alles… En toch moeten we geduld oefenen.

                                  Gisteren is het document van Porsche eindelijk doorgespeeld aan het keuringsstation, die het nu gaat doorspelen aan die kerel van DIV, die dan hopelijk zijn stempeltje terug vindt…

                                  Ik hou jullie op de hoogte.

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.