Aankoop Porsche 911 2.7 1975

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Aankoop Porsche 911 2.7 1975

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Forum gebruikers,

    Sinds enige maanden ben ik forumlid.
    Sinds vijf jaar schuim ik alle zoekertjes af op zoek naar mijn droom.
    Sinds twee maand onderhandel ik met een verkoper.

    En nu is het zover. Gisteren is de deal gesloten.
    Vrijdagmorgen ga ik hem gaan ophalen.
    Een zilveren Porsche 911 2.7 van 1975.

    Deze post is speciaal om volgende mensen eens expliciet te bedanken voor hun hulp en advies:
    * Dave McKlusky
    * Luc Van Gucht (waar ik hem vrijdag naartoe breng voor wat opkuiswerk)
    * Johan Dekens

    Bedankt aan jullie drie voor alle tips en advies.

    Ik probeer tegen het weekend wat foto’s online te plaatsen.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
    • Met sticker gaat altijd ongeacht of de wagen ooit in B is verkocht.

      Ik heb ooit een paar Hummers H2 geimporteerd en beide als alleenstaand geval en ook dan bekom je een sticker. Alleen duurt dan alles veel langer.

      De 250 euro bij d’ieteren is voor een homologatie , als de wagen na ’98 is gebouwd is dit alles niet meer van belang want dan geldt een Europese homologatie met COC document. (certificate of conformity).

        ik heb vorige maand voor mijn broer zijn porsche een afspraak gemaakt bij D’ieteren omdat er in zijn NL porsche geen identificatieplaatje meer zat, hij mocht drie dagen later gaan en heeft slechts 90€ + keuringskosten betaald.
        En in tegenstelling tot eerdere ervaringen bij D’ieteren waren ze er deze keer zéér vriendelijk en bereidwillig.

        dus met de sticker kan enkel wanneer de wagen reeds ooit in belgie gereden heeft Denis of zie ik dat verkeerd ?

          Ja ja , de sticker via de keuring gaat perfect. Maar dan moet de auto in het bestand zitten. (dus reeds een B pvg nummer hebben)
          Misschien hebben ze dat van deze auto niet gevonden en dan wordt het een uniek pvg nummer aangevraagd , en dat kan wat langer duren en t’is vakantie periode.

          Dus uiteindelijk kan je kiezen voor de dure snelle weg (dieteren en 250 euro) of de tragere goedkope weg (keuring en rond de 100 euro)

          Ik heb voor mijn auto (964 ’92) in juni een invoer gedaan via de keuring en op 3 weken was alles geregeld. Uiteraard vondt het keurings station voor die wagen reeds een toegekend pvg nummer en dan gaat het zeer vlot.

            Heb in december 2007 een wagen gekocht in Nederland (911 3.2 targa uit 1984). Op 27/12/07 heb ik een homologatiekeuring laten uitvoeren en op 10/01/08 kreeg het bericht van het keuringsstation dat mijn dossier in orde was en dat ik de wagen kon aanbieden voor de tweedehandskeuring. Ik verwacht dat er op dit ogenblik meer dossiers te behandelen zijn en vandaar de langere wachttijd. Kostprijs voor de keuring bedroeg €100.

              Zou idd ook een afspraak maken met D’Ieteren. Deed dat enkele jaren geleden ook nadat ik mijn P in Nederland had gekocht. Op de tijd dat ik een koffietje ging drinken was de keuring achter de rug, had ik mijn GVA in handen en kleefde de sticker in de deurstijl… 😉

                Doen de bepaalde keuringsstations dan geen homologatiekeuring meer met de welbekende sticker ipv een plaatje ?
                Want van deze wagens is toch een pvg nummer ?

                  Doen de bepaalde keuringsstations dan geen homologatiekeuring meer met de welbekende sticker ipv een plaatje ?

                    Als je snel wil rijden moet je via D’ieteren gaan.
                    Dan keuren en homologeren zij de wagen.
                    Kost je 250 euro.
                    Je moet de wagen na afspraak brengen naar D’ieteren Centre 2 in Anderlecht , ch de mons.

                    En anders idd geduld hebben. NL documenten zijn niet voldoende om een auto hier in te schrijven. Er moet een gelijkvormigheidsattest bij.
                    Dat komt ofwel van de overheid of zoals gezegd van D’ieteren.

                      Idd, heb ooit een nederlands golfje ingevoerd…
                      geen gva, wel kentekenbewijs 1&2.
                      Langs ‘t 1e kantoor op kattendijkdok voor ne 705
                      100€ voor de homologatiekeuring,
                      en bollen…

                      Snap ook niet waarom het in dit geval zo lang duurt 😕

                        Waren er geen nederlandse documenten bij de wagen ?

                        Als hij in NL ingeschreven was geld dit toch als europese documenten en moet dit toch voldoende zijn of ben ik mis ?

                        Pas op ik heb dit probleem in het verre verleden (nog voor de euro) ook gehad hoor, gelijkvormigheidsprocedure via chaussée de haecht 😉 en maar maanden wachten tot je mocht gaan… zucht…

                          Ondertussen is de auto reeds anderhalve maand in mijn bezit. In totaal heb ik er welgeteld al 100 meter mee gereden.

                          Dat komt omdat er geen gelijkvormigheidsattest voor de wagen bestaat. En de administratieve molen draait ondertussen al anderhalve maand.
                          Zolang dat attest niet geleverd is, kunnen er geen nummerplaten verkregen worden en kan er dus niet mee gereden worden.

                          Vermoedelijk is de bevoegde ambtenaar, Kevin S., één van zijn stempels kwijtgespeeld. Telefoneren naar de man helpt niet, want ofwel wordt er niet opgenomen ofwel is het bezet (inderdaad, reeds anderhalve maand).

                          Ik stuurde ook een mailtje met de vraag of hij een vermoedelijke einddatum kon opgeven wanneer dat attest in orde zou zijn. Het antwoord luidt letterlijk: “Geachte, Hier kunnen wij geen einddatum opzetten.”

                          Ik doe ondertussen mijn best om geduldig te leren zijn…

                            Proficiat met de aankoop, Pascalino. Veel rijplezier! 😉

                              heerlijke info weer denis 😉

                                In elk degelijk naslagwerk van de 911 kan je die info vinden.
                                Het is echt geen geheim of zo.
                                In 76 had Porsche besloten om het 911 gamma eenvoudiger te maken met de komst van de 924 als instapper.

                                De S van MJ 75 werdt de gewone 911 (vandaar dat je nog S ziet staan op die sticker vermoed ik of jouw motor was niet origineel, kan ook) ,

                                de 76 motor werdt geherwaardeerd naar 165 PK maar was zogoed als dezelfde S motor van 175 pk MJ75.
                                De prestaties waren nagenoeg gelijk in de praktijk.

                                In 76 had je dus :
                                – 911 coupe en targa
                                – 911 Carrera 3.0 coupe en targa
                                – 911 turbo 3.0

                                  [quote=”993S”:2yspywkr]
                                  tussen haakjes, je auto is een 911 (S bestond niet meer in mj76)
                                  [/quote]

                                  Hey Denis, waar kan je daarover info vinden ? ik heb namelijk ook ooit een 2.7 S gehad van 1976, op de motor (je weet wel dat gouden plaatje bovenop de alternator) stond trouwens ook 911 2,7 S

                                  Mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik zou hier graag meer over weten…

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.