Aankoop Porsche binnen de EU

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aankoop Porsche binnen de EU

• Maker
    Discussie
  • Graag wat advies, de zoekfunctie gaf mij geen tips.

Indien je interesse hebt in een buitenlandse Porsche. (Landen rond België of iets verder)
    Hoe doe je dan een veilige betaling?

Hij wordt door een firma naar België gebracht maar moet er eerst geld worden overgeschreven?

Ik wil eigenlijk weten of er een systeem bestaat zodat de verkoper en koper garantie hebben op hun geld/auto.
    De verkoper wil garantie op het geld en de koper wil garantie dat de Porsche niet ineens verdwijnt na overschrijving van het bedrag … :think:

Iemand tips of ervaringen :hail:

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • Tja, een paar banken gebeld ivm de expres overschrijving, kon niet was het antwoord.
      Bankcheque is niet zeker dat dat aanvaard wordt.

Het ziet erna uit dat ik 2 mogelijkheden heb:
      Overschrijving: duurt 3 tot 5 dagen omdat een grote som is.
      of
      1300 km rijden en het geld gaan afgeven.

Diegene die weten welke bank zo’n expres overschrijving doet naar het buitenland, geef gerust een seintje.

Rijden naar huis is geen optie, hij wordt met een aanhangwagen gehaald.

Gewoon even laten bezinken maar wie tips heeft, ik hoor het graag. :salut:

@ iedereen

Bedankt voor de vele reacties, ik bekijk het even met mijn bank wat de mogelijkheden zijn.

Wim

@DST, loopt helemaal wat je schrijft, en gaat zelfs ala minuut.
          Laatst nog een transactie gedaan voor iemand uit Duitsland die hier een auto kocht.
          Deze had mij gemachtigd via zijn bank, kon ik daar ter plaatse (bij verkoper) het geld vrij maken via een simpel telefoontje.
          Eigenaar kreeg binnen enkele minuten van zijn bank een bericht dat geld binnen was.
          Handig en veilig op deze manier. :up:

Tijdens kantoor uren krijgen de banken het geld op een paar uur op de rekening in het buitenland
            Dus op voorhand afspraken maken met uw bank manager en alles laten klaar zetten
            Is de auto ok, per expres laten overschrijven. Koffietje drinken en meenemen.

Afhankelijk van de partij in kwestie heb ik gewoon al overgeschreven en de wagen na bevestigen betaling gaan/laten ophalen. Tja, een risiko ik weet het.

– Er zou een mogelijkheid bestaan om het bedrag, via je Belgische bank, naar een buitenlandse geblokkeerde rekening in een buitenlands/bevriend filiaal van je bank te transfereren. Die buitenlands rekening staat enkel op jouw naam en kan enkel door jou ginder worden gedeblokkeerd als de deal doorgaat.
              – Je neemt het gewoon cash mee (hetgeen ik 2 j geleden heb gedaan). Toen kon je, in casu, in Duitsland nog cash betalen al zegde de (professionele) verkoper me dan dat het in de toekomst ook zou kunnen veranderen. (Bevragen bij verkoper.) Ik betaalde in biljetten van€500 maar ook daarover is er eens iets gezegd ivm de afschaffing van deze biljetten (zwart/misdaadgeldbestrijding) .
              Ik heb destijds ook een douaneformulier ingevuld voor ‘export’ van financiële middelen naar het buitenland.( formulier downloadbaar) In mijn plaatselijk douanekantoor had men gezegd dat dit noodzakelijk was en dat ik dat moest aangeven bij de diensten in de luchthaven op de dag dat ik vertrok. Toen ik me in Zaventem meldde zegde men me dat dit niet nodig was..???
              – Een bankcheck kon niet in het buitenland heeft men mij toen gezegd.

Hopelijk ben je iets met deze info.
              Mvgr

inderdaad deepee :up:

tenzij je graag geld geeft aan een Nigeriaan ofzo zou ik zelf terplaatse gaan…

ja, maar niet indien de wagen eerder al in een Europees land werd ingeschreven.

+1
                      Denk er ook aan dat je voor auto’s uit Zwitserland (toch niet zo ver weg) nog eens invoerrechten moet betalen in België 😐

Weekend uitstap van maken, en zelf afhalen :up: , kan je onmiddellijk een testrit doen ook (en eventueel laten staan omdat hij je niet aanstaat…, is ook een vorm van garantie dat je zuurverdiende centen niet zomaar uitgegeven worden)

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.