Aankoop Porsche Boxster >2000 *newbie*

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aankoop Porsche Boxster >2000 *newbie*

• Maker
    Discussie
  • Hoi beste forum leden,

Zoals alreeds in mijn ‘stel je even voor’ topic aanhaalde, overweeg ik een overschakeling te maken van Mercedes naar Porsche.
    In mijn budget wat ik er aan wil spenderen (wegentaks – verzekering – onderhoud – kosten) zie ik enkel de Porsche Boxster passen, deze zal enkel gebruikt worden wanneer het goed weer is.

Qua motorisatie dacht ik eerst naar een 2.5 te gaan maar qua prijs/fun denk ik dat de 2.7 wel een betere keus zal zijn voor mij. Maar dit is zeker geen grote beslissende factor. Wel met een voorkeur een manueel want dat is het geen wat ik momenteel wel mis aan mij Benz. Automaat is leuk als cruizer maar omdat ik dagelijk met manueel rij mis ik hem enkel keer als ik in mijn Benz zit.
    Ben niet shuw van een auto met een hoge km-stand zolang ik maar kan zien dat deze is verzorgd met de nodige liefde.

Wat ik mij voornamelijk afvraag wat voor uitvoeringen er vanuit fabriek bestonden – voornamelijk visueel gewijs omdat ik zoveel verschillende bumpers en lampen heb gezien op de boxster van verschillende bouwjaren dat ik zelf niet meer weet wat origineel en niet-origineel is.

Ik zelf ben nu niet iemand die bang is om mijn handen vuil te maken is dus hoop ik ook zoveel mogelijk zelf te kunnen bij P.

Ik heb gelezen dat er kleine staafjes van het cabrio dak durven te breken maar deze vrij gemakkelijk zelf te vervangen zijn.
    En dat ze wel vaker wat olie durven te lekken?
    Zijn er nog andere zaken waar ik moet opletten?

Hierbij een kleine selectie waarvan 2 mijn intresse enorm aantrekken:
    Voertuig 1
    Voertuig 2
    Voertuig 3
    Voertuig 4
    Voertuig 5

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Welkom?
      Succes met de zoektocht.
      ik rij zelf met Boxster en :up:

Welgekomen hier en veel plezier met de zoektocht, kan zeer fijn zijn !
        Ben zelf Boxster rijder en zeer tevreden, sleutel ook zelf en leg hem in de watten tem :mrgreen:

Die witte stond een paar maanden geleden volgens mij te koop in Dilsen-Stokkem. Heeft ook een recente nummerplaat. Leek toen wel een eerllijke advertentie. Volgens mij is die origineel wit, alhoewel die aan de spiegels ook wel iets teveel wit zit.

Succes met de zoektocht.

Ik ken er niets van ,vind gewoon de witte het mooiste .
            Gr. Marc
            .

S2

Zowiezo hebben nr. 4 en 5 beiden een niet originele bumper, wat kan wijzen op schade (maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn )

Ook zou ik heel graag weten of die witte, altijd wit geweest is 🙂 Of dat het een wrap of respray is.
              (Heel veel witte kom je namelijk niet tegen )

Voertuig 3 heeft facelift koplampen (vanaf bouwjaar 2003) maar originele 2.5 achterlichten

Voertuig 2 heeft ook facelift koplampen met driehoekjes voor Xenon lampen (koplampsproeiers). Maar is voor de op het eerste zicht volledig origineel (zelfs nog oranje zijpinkers)

Voertuig 1 heeft de volledige facelift look lichten ombouw, dus zowel voor als achteraan de witte lichten van modeljaar 2003. Heeft 997 Turbolook velgen (al dan niet imitatie).

Kortom: Er zit geen enkele 100% originele tussen 🙂

Thx deepee, wist ik zelf niet en was me nog niet opgevallen. Heb ik ook iets bijgeleerd vandaag! :up:

*EDIT* Dan komen er dus 2 bumpers bij in het totaal.
                S bumper voor 2003 = ronde bumper met 3de sleuf bij in het midden.
                S bumper na 2003 = “scherpe hoekjes” bumper met 3de sleuf bij in het midden.

Ge moet het maar allemaal weten he… 🙄 😉

yep, maar voertuig 4 heeft vooraan onder de nummerplaat een derde radiator(gat).
                  dit is ook niet origineel want dit hadden enkel de S versies met de 3.2 motor

maar laat je niet misleiden door vervangen lampen en bumpers. dit is veel gedaan in die tijd met boxsters om ze een meer moderne look te geven.

motor en andere techniek (laten) checken is van het grootste belang bij een 2dehands aankoop. al moet je natuurlijk niet blind zijn voor slecht herstelde ongevalschade.

Er zijn slechts 2 verschillende bumpers en 2 verschillende soorten lampen geleverd.

Oranje pinkers in de lampen voor en achter + “ronde” voorbumper horen zowiezo altijd op een 2.5 (voertuig 2 bumper).
                    Ook op de eerste versies 2.7 is deze combo zo geleverd.

Vanaf 2003? (jaartal ben ik niet 100% zeker van) zijn de lampen veranderd naar volledig wit vooraan en wit-rood achteraan + de bumper heeft scherpe hoekjes gekregen (voertuig 4 bumper).

Van harte welkom op dit gezellige en informatief forum .

Veel succes met je zoektocht .

@WES-RS hartelijk dank voor de opmerking ivm de voorbumper – dat bedoelde ik ook in mijn inleidende tekst dat ik echt niet meet wat waar bij hoort 😀

Even vergeten bij te vermelden, de 2 voertuigen die mijn intresse aanwakkeren zijn voertuig 4 (champagne) en voertuig 5 (witte).

Wel zou ik bij die witte extra opletten, er hangt namelijk een 996 voorbumper op. ❗
                          Kan natuurlijk verschillende redenen hebben dat die geplaatst is:
                          911 ombouw-look, parkeer schade,… maar grote schade zou ik ook niet uitsluiten.

Heb ze snel even bekeken en ook al zeg je dat het kilometeraantal je niet echt stoort zou ik voor de witte gaan. Ervaring heeft me geleerd dat rond de 180.000 a 200.000 km het een echte uitputtingsslag kan worden aan kosten 😥

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.