Aankoop Porsche in het Midden Oosten

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Aankoop Porsche in het Midden Oosten

  • Maker
    Discussie
  • Volgend jaar koop ik mij een nieuwe (okkazie) vrijetijdswagen en aangezien men daar nooit te vroeg kan aan beginnen 8) ben ik nu al wat aan het rondkijken 😆

    Onlangs las ik in een Porsche magazine dat de Porsches (en misschien andere wagens ook ❓ ) stukken goedkoper zijn in het Midden Oosten.

    Ik ben eens gaan kijken op de website van Porsche Dubai en daar staan Porsche 997 GT2’s te koop voor 460.000 AED, dat is (bruut) omgerekend 90.000€.

    Wetende dat zulke wagens bij ons toch zeker 130.000€ waard zijn vroeg ik me af of het niet de moeite loont om daar een wagen te gaan kopen?

    Het transport naar hier zal zeker ook wel iets kosten maar het verschil in prijs is dan ook wel 40.000€ 😆

    Ik kan niet geloven dat ik de eerste ben die met dit idee op de proppen komt… Iemand ervaring ermee? Wat bvb met douane en invoertaksen?

    Hier een voorbeeld van zulk een wagen:

    Porsche Dubai okkazie

    Greetz,

    Plumber ❓

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Ga ik niet doen, geeft teveel last achteraf met politie en zo

      Waren die flipperkasten hier dan niet “in transit”? Dan waren ze officieel nooit “ingevoerd” in de EU.

      Voor zover mijn ervaring strekt (heb al een aantal keer 2ehandse wagen ingevoerd uit US), zijn steeds invoerrechten en BTW verschuldigd, ook op wagens die oorspronkelijk uitgevoerd werden vanuit EU (in casu Duitsland). Sorry to rain on your parade 😉

        Sla me niet dood, maar indertijd heb ik nog flipperkasten uitgevoerd naar Amerika.
        Die flipperkasten werden origineel gefabriceerd in Amerika. Die Amerikanen moesten op mijn kasten geen invoerrechten betalen daar het product (ie de flipperkasten) origineel daar gemaakt werden.
        Is dat dan niet zo met Porschkes? Zijn toch origineel in de EU gemaakt?

          De berekening klopt, hoor. Invoerrechten zijn 10% (op aankoopprijs + transportkosten) en daarna 21% BTW over het geheel (inclusief invoerrechten). Je betalt uiteraard ook nog een vergoeding aan de expediteur die de invoer regelt. Daarna moet je de procedure doorlopen van keuring als alleenstaand geval, wat betekent dat je via D’Ieteren een technische fiche afgeleverd door Porsche AG moet opvragen, daarna een dossier laten openen bij de DIV, dan de homologatiekeuring en dan wachten op finaal PV van goedkeuring door DIV en na ontvangst daarvan nog eens een keuring zoals voor 2ehandse verkoop die je dan het finale “roze” formulier oplevert. Ben je toch meerdere maanden zoet mee, gelet op achterstand van DIV. De kost hiervan is ook bijna 500 EUR (zou ik eens moeten opzoeken, want administratiekost DIV is begin 2009 serieus omhoog gegaan, met dank aan “Adolf” Schouppe). En vergeet ook niet dat je dus nog iemand moet vinden met garageplaten die je dan 2x kunt gebruiken (let op, niet elke garagist heeft platen toegestaan voor 3,6l en meer).

          De wagens uit de Emiraten zijn volgens mij “Asia” spec, dus ik weet niet hoe het zit met de uitstoot (CO, Nox, etc…), wat problematisch kan zijn, zeker als het gaat om zeer recente wagens, in het verkeer gebracht na 09/2010, die EURO5 moeten halen. Dat zou ik zeker eerst checken.

          Een nieuwe Porsche bestellen in Emiraten lijkt me wel mogelijk, maar als ie daar niet ingeschreven is geweest en je geen COC hebt (wat me logisch lijkt aangezien het om non-EU-spec wagens gaat), weet ik niet of je die dan in België gaat ingeschreven krijgen (‘k weet niet of D’Ieteren een technische fiche wil afleveren voor een nagelnieuwe wagen…). Mogelijks moet je dan eerst via Duitsland. In dat geval kan je beter een LHD Porsche in de UK bestellen. Porsche heeft een contactpunt in London waar je als buitenlander een LHD Porsche kan bestellen. Je moet wel een mega-voorschot betalen en je krijgt geen korting (dus enkel voordeel lage wisselkoers GB).

          Jonge occasie met P-garantie uit Duitsland lijkt me dus nog steeds zeer interessante optie.

            Voor mijn nieuwe vrijetijdswagen ben ik toch wel op zoek naar een iets of wat exclusievere Porsche (voor zover dat nog bestaat).
            Door de grote aantallen die ze tegenwoordig fabriceren zakken ze tegenwoordig heel snel in prijs… Niet dat ik een wagen als investering zie, verre van, maar het verlies tot een minimum beperken is toch altijd mooi meegenomen 8)

              ook een lekker scheurijzer 8) 😆

                Ik rij nu met een 997-S en ben (nog) niet toe aan een GT2 maar was gewoon om als voorbeeld te nemen 😆
                Voor mijn volgende zou ik naar een turbo gaan.

                  ge zijt nog een kameel vergeten plumber, da’s de ferrari van de woestijn voor die mannen, en dat drinkt enkel water dus ecovriendelijk 😛

                  btw met wat rijdt ge nu dat ge aan een GT2 toezijt ❓

                    Eens je die GT3 hier hebt, gaat hij almaar in waarde stijgen, aangezien je er geen meter mee gaat kunnen rijden. Andere uitlaatgasnormen>> betekent NONO bij de DIV 🙁

                    Anoniem

                      Ik vertrek morgen ❓

                        Misschien een gat in de markt hé 8) 😆
                        Ik ga in Dubai wonen, laat mij bruinen en een baard groeien, koop mij een tulband en zet een export zaak op poten naar Europa 8)
                        Binnen een paar jaar (als de 918 er eindelijk is) kan ik me er dan ook één aanschaffen 😆

                        Anoniem

                          Het zal allemaal niet zo simpel zijn denk ik. Anders zouden we er al meer over te horen hebben gekregen.
                          Net zoals daar een zaak beginnen of nog maar zaken proberen te doen, moet je vriend ( die gasten moeten op alles een percentage hebben) zijn van zo’n “tulband man”?
                          Weet van mijn klant dat hij moet toestemming vragen aan de opdrachtgever, niet aan zijne baas, om verlof te mogen nemen om eens naar huis te kunnen!
                          Contacten heb je daar volgens mij broodnodig of je komt er nergens.

                            Denk best eerst eens info nemen bij Douane en DIV. 8) 8) 8)

                              Voor het over de toeren trekken: daar kan ik nog inkomen.
                              Maar elke Porsche kan daar toch, zoals hier, aan een grondige controle onderworpen worden?
                              En als hij over de toeren getrokken is geweest laat je hem toch gewoon staan?
                              Ik spreek niet over een Porsche te kopen van een particulier maar van een officiële Porsche garage.

                              En de berekening wordt hier gemaakt voor een Porsche Boxster. Dan is het alles uiteraard niet waard met een prijsverschil van 10.000€.
                              Maar ik sprak over een GT2 met een prijsverschil van MINSTENS 45.000€.

                              En wat met ginder nieuw aankopen? Zou dat kunnen? Want de prijs van de nieuwe wagens is daar ook een stuk goedkoper…

                                Pascal911 schrijft:

                                @Rocco,en als je geluk hebt zit die kilo zand al in de motor…:)

                                das pech, die zak zand moest vooraan in de koffer voor de gewichtsverdeling 😆

                                maar ja in de luchtfilter zal ook wel iets terug te vinden zijn zeker … 😛

                                  @Rocco,en als je geluk hebt zit die kilo zand al in de motor…:)

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.