Aankoop Porsche in het Midden Oosten

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Aankoop Porsche in het Midden Oosten

• Maker
    Discussie
  • Volgend jaar koop ik mij een nieuwe (okkazie) vrijetijdswagen en aangezien men daar nooit te vroeg kan aan beginnen 8) ben ik nu al wat aan het rondkijken 😆

Onlangs las ik in een Porsche magazine dat de Porsches (en misschien andere wagens ook ❓ ) stukken goedkoper zijn in het Midden Oosten.

Ik ben eens gaan kijken op de website van Porsche Dubai en daar staan Porsche 997 GT2’s te koop voor 460.000 AED, dat is (bruut) omgerekend 90.000€.

Wetende dat zulke wagens bij ons toch zeker 130.000€ waard zijn vroeg ik me af of het niet de moeite loont om daar een wagen te gaan kopen?

Het transport naar hier zal zeker ook wel iets kosten maar het verschil in prijs is dan ook wel 40.000€ 😆

Ik kan niet geloven dat ik de eerste ben die met dit idee op de proppen komt… Iemand ervaring ermee? Wat bvb met douane en invoertaksen?

Hier een voorbeeld van zulk een wagen:

Porsche Dubai okkazie

Greetz,

Plumber ❓

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Anoniem

Die 21% btw klopt dat?
      Als je een 2de hands auto invoert van een Europees land betaal je toch geen btw als de auto minimum 6 maand is ingeschreven geweest en minimum 6000 km heeft.
      Of is dit voor invoer van buiten Europa anders dan?

ik denk dat die in miles rekenen, dus zien dat de kilometrik ook het metrische systeem aankan, voor de rest moete dan met de wagen naar de importeur die dan de wagen conform moet verklaren en dan moete nog is naar de keuring

Anoniem

Zijn die ook voor onze wetgeving gekeurd? Zelfde probleem als US import?
          Heb een klant die momenteel werkzaam is in Qatar, zal het eens vragen.

rjf schrijft:

Boxster S PDE2 45.000 in Duitsland en 35.000 in Dubai.

Maar BTW + import tax + shipping & insurance ga je er geld mogen bovenop leggen.

35.000 + 2000 shipping & insurance = 37.000 * 1.10 (invoerrechten) = 40700 * 1.19 (btw nederland) = 48433.

Oftewel duurder als in Duitsland. en dan heb ik het nog niet over aanpassingen die eventueel moeten gebeuren, speciale keuringen en lagere herverkoopwaarde …

Sorry to shatter your dreams 😳

en in België is dit niet beter, dezelfde kosten voor invoer, + 21% btw ipv 19

bovendien worden, zeker de sportievere auto’s, daar misbruikt op de openbare weg door oliedollaryuppies (en hun neefjes) door ermee te driften, straatracen, sprintwedstrijden, …
              als je de ECU uitleest bij de aankoopkeuring en ziet hoe vaak de toerentalbegrenzer van de motor heeft ingegrepen, is je koophonger zo over 😆

naar schijnt krijgt ge er dan gratis een zak zand bij 😛

ik zou maar opletten met ‘op tijd al eens rondkijken’… voor je het weet is je garage te klein zoals bij mij nu het geval is 😆

rjf

Boxster S PDE2 45.000 in Duitsland en 35.000 in Dubai.

Maar BTW + import tax + shipping & insurance ga je er geld mogen bovenop leggen.

35.000 + 2000 shipping & insurance = 37.000 * 1.10 (invoerrechten) = 40700 * 1.19 (btw nederland) = 48433.

Oftewel duurder als in Duitsland. en dan heb ik het nog niet over aanpassingen die eventueel moeten gebeuren, speciale keuringen en lagere herverkoopwaarde …

Sorry to shatter your dreams 😳

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.