aankoop van een 993 cabrio

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 aankoop van een 993 cabrio

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Hey, ik ben hier nieuw.
      En weet nog niet goed hoe dit forum werkt. Maar ik heb nu een boxster maar wil een 993 cabrio kopen van 1996. Hoeveel mag dat kosten? En op wat moet ik zoal letten? groetjes, Tabak

    5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Nog een voordeel van een dakhoes:



        Bruid had een paar mooie ideetjes vrijdag 😉
        En ik liet haar maar doen want vastmaken is geen probleem met de vele drukknopen op de hoes, moet je maar eens proberen met een recenter model.
        Zelfs de gast van het karrenhuis van het kasteel van Horst was jaloers omdat hij “maar” een donkerblauwe 996 cabrio had 😛

          Prijs hangt beetje af van toestand wagen en kilometerstand, laat ons zeggen voor een ’96 tussen de 32.000€ en 42.000€

          Kijk na of alle stickers aanwezig zijn (propere wagen geeft geruster gevoel 😉 ) tenzij je zeker bent dat je alles weet waarom ze herspoten werd.
          Kijk naar roestvorming rond de voorruit zoals Porchitis geschreven heeft en ook in de zijgootjes naast het raam.

          Kijk of cabriodak nog in orde is, stof nog in goede staat, rubbers sluiten mooi aan, zet dak loodrecht omhoog en check spankracht rekkers links en rechts (kunnen vervangen worden maar als ze slap beginnen te worden hoog tijd om ze te vervangen of je krijgt een gepierced dak).
          Nieuw dak rond de 4000 a 5000€. Plastiek ruitje achteraan kan apart vervangen worden dus is geen ramp indien bekrast 400 a 600€.
          Kijk of dak na sluiting vooraan mooi gelijk is met bovenkant raam, indien niet zal 1 (of 2) van de motortjes moeten vervangen worden (250€ per stuk) maar is veel voorkomend probleem (tandwieltjes zijn niet sterk genoeg en kunnen barsten, ook 964 hebben dit).
          Indien motor lekt, kan geen zwaar probleem zijn, onderaan het oliereservoir zitten 2 (plastieken) platen en kunnen gaan lekken na een tijd (gezien bij PCB). Vervanging iets van een 200€ bij Porsche dus geen ramp. Wel laten nakijken of zij daardoor lekt en niet door een geforceerde (doortrekken zonder opwarming) motor: dan best laten staan.

          Kan niet veel mis gaan met zo’n wagen zeker deze van 1996 zou al de nieuwe sluiting cabriodak (in Amerika vlogen ze soms open op autostrade) aanwezig moeten zijn alsook de nieuwe kabelboom. Werd nagekeken bij mijne (1994) en alles was al aangepast door Porsche midden 1995.

          Buiten het goed regelmatig laten onderhouden kan er enkel maar slijtage aan remmen en schokdempers zijn, er is ook slijtage aan de driepuntsophangingen van de wielen (meer met de wagens die veel over kasseien moesten rijden dan andere). Kijk eens of alles recent werd vervangen of nog moet gedaan worden, nieuwe remmen (blokjes en schijven) moet je rekenen iets van een 1000€, rest kan ik zo niet zeggen maar schat zelfde bedrag voor de driepuntsophangingen…
          Onder de spoiler zit plastieken plaat tussen spoiler en motorkap, deze kan ook barsten na veel gebruik, maar is ook zonder probleem te vervangen. Motortje spoiler kan knarsen, hier op het forum heeft iemand dit voor en in de pers schreef men er ook over dat dit kan voorvallen…

          Zorg dat je zeker volgende extras hebt:
          – Winddeflector (zeker nodig als je al vanaf 12 a 15° open wil rijden, gaat goed met verwarming aan).
          – Dakhoes (voor als je open rijdt zoveel mogelijk gebruiken, beschermt je cabriodak en is het zeker waard, is ook mooier afwerkt dan 😛 )

          Voor de rest kan er eigenlijk niets mislopen met een 993, is nog steeds de beste wagen van de ganse serie, zelfs de meest ervaren Porschetechnieker raadt dit model aan 😉 Lees anders ook even Flat6 nr 184 van juni2006 (is wel mijn model maar heb je een idee = franstalig tijdschrift) .

          Weet niet of je Tiptronic gaat kiezen? Tiptronic laten nakijken (via computer) en olie van versnellingsbak laten vervangen om zeker te zijn.
          Manuele versnellingsbak heeft extra koeling die langs luchtfilter gaat, best je luchtfilter dan om de 10.000km ipv om de 20.000km vervangen, is veel zwarter door deze extra koeling en dat kan voor problemen later zorgen(en meer verbruik), kan je zelf doen….

            [quote=”Tabak”:1729psd0]Hey, ik ben hier nieuw.
            En weet nog niet goed hoe dit forum werkt. Maar ik heb nu een boxster maar wil een 993 cabrio kopen van 1996. Hoeveel mag dat kosten? En op wat moet ik zoal letten? groetjes, Tabak[/quote]

            Hey, heb pas ook een 993 cabrio aangekocht. Net 1500 km mee gereden, super wagen !!!
            Prijs hangt af van de staat en het aantal km’s, heb via een Porsche dealer adres gehad van een klant die zijn wagen verkocht, in perfecte staat. Misschien moet je eens ergens horen of die geen klant hebben die zijn wagen verkoopt.

            In ieder geval oppassen voor roest van voor aan de rubbers van de vooruit, dikwijls door beschadigen bij vervangen van de vooruit.
            Eerste 993 hebben meestal nieuwe elektrische bekabeling, DME etc.
            Hier op de site ga je zeker en vast nuttige info vinden. In ieder geval neem je tijd, heb ik ook gedaan. Kijk altijd chassisnr na, onderhoudsboek, bel ff naar de dealer, vraag om een diagnose, proefrit etc.
            Veel succes.

              Anoniem

                stuur es een pm naar stakira hier opt forum. Die heeft er eentje en weet er al wat vanaf.

              5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.