Aankoop van een Boxster 2.5

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aankoop van een Boxster 2.5

• Maker
    Discussie
  • We zijn van plan ons een boxster aan te schaffen, meer bepaald een 2.5.
    Ik weet echter niet veel (lees niets) af motoren e.d.

Nu had ik graag enkele antwoorden gekregen op mijn vragen:

– correcte prijs voor een 2.5 met +-80k km bj98-99
    – waarop letten bij aankoop (pijnpuntjes)
    – versnellingsbak: manuele 5 of 6 bak of automaat?
    – …

Alvast bedankt.

Mvg
    Mouse

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • De eigenaar wist me te vertellen dat dit enkel bij een koude motor is. Eenmaal hij goed warm staat is het weg.

[quote=”vinnie”:3qu96nvn]hey, ik heb een boxster s van 2000 op het oog. Ik heb de wagen al horen draaien, en bij stationair draaien schommelt het nogal. Gaat van 600 toeren naar 1100 toeren en blijft zo gelijkmatig schommelen. Iemand een idee of dit een zware kost is?[/quote]

Moet ergens een sensor zijn vermoed ik, maar de meer technische mensen hier op het forum zullen hier wel een precieser antwoord op weten denk ik!
        Groetjes, P.

Geen idee, ben al aan mijn 3e Boxster S en heb dit nog nooit voorgehad.
          Superauto !

hey, ik heb een boxster s van 2000 op het oog. Ik heb de wagen al horen draaien, en bij stationair draaien schommelt het nogal. Gaat van 600 toeren naar 1100 toeren en blijft zo gelijkmatig schommelen. Iemand een idee of dit een zware kost is?

Anoniem

[quote=”eren”:2m0qn9j8]hallo, ik ben ook nieuw hier kheb ook een boxster gekocht 6 maanden gelede ze heeft al een nieuw motor gekregen op 30dkm nu heeft hem 140dkm ik heb al een keer luchtmassameter vervangen maar nu heb ik een vraag als ik hem opstart eerste keer neemt he drect aan maar als ik hem terug stil zet en 2de keer wilt starten tis precies dat hij hapers hij start wel ma beetje moeilijkheden….hebben julie een idee wa de probleem zou zijn…..
              alvast bedankt[/quote]
              Euch…geen antwoord op je vraag, maar ik heb wat moeilijkheden om de tekst – het dialect – te lezen laat staan te verstaan. Als de vraag duidelijk leesbaar moest zijn, dan heb je meer kans op een (verstaanbaar) antwoord 😉

hallo, ik ben ook nieuw hier kheb ook een boxster gekocht 6 maanden gelede ze heeft al een nieuw motor gekregen op 30dkm nu heeft hem 140dkm ik heb al een keer luchtmassameter vervangen maar nu heb ik een vraag als ik hem opstart eerste keer neemt he drect aan maar als ik hem terug stil zet en 2de keer wilt starten tis precies dat hij hapers hij start wel ma beetje moeilijkheden….hebben julie een idee wa de probleem zou zijn…..
                alvast bedankt

Van harte geluk gewenst

WB

Proficiat met je aankoop en hééél veel rijplezier!!!!!!! Foto’s?
                    Wim

Alvast bedankt voor de vele intressante opmerkingen.

Uiterlijk tegen 1 juli moet ik er een hebben (dan is onze huidige wagen verkocht)

Update: Ik heb er een gevonden en gekocht.
                      Donkerblauwe 2.5 van 8/1999 63.000km met boek van Carerra motors erbij. 😉

Bedankt iedereen voor de leerrijke tips.

Anoniem

idd, zoals koen zegt, kunnen uitlezen met de computer. is een berekening van de gemiddelde snelheid die je wagen heeft en het aantal uren dat ie heeft gereden. Aan de hand hiervan kan je de effectieve km stand bepalen.
                        Als die bij een boxster niet klopt moet je de historiek voor een ruilmotor nachecken. In de meeste gevallen is de motor dan gewisseld bij porsche, meestal onder garantie.

Dit kunnen ze in de Porsche garage aflezen nadat ze de wagen aan de computer hangen 😉

WB

Mark, je schrijft dat je dat kan zien aan de rijuren van de wagen. Wat bedoel je daar eigenlijk mee…….???

Anoniem

boxster is heel betrouwbaar maar de eerste hadden hun probs. Als deze zijn opgelost is ie heel degelijk, dat wel.

tipje voor de rokers.
                              geen sigaret uit je boxster gooien, de luchtinlaat zou deze kunnen aanzuigen met alle gevolgen vandien…..

Ja ik kan daar niets aan doen hoor maar het is wel zo.

WB

Amai wat lees ik hier nu allemaal……….. 😮 was daar helemaal niet van op de hoogte, nog op geen enkel forum gelezen hoor. Mijn boxster heeft nu 110.000km, buiten de LMM nog niks moeten vervangen en hij doet het nog uitstekend…….Ben de derde eigenaar (gekocht op 80.000km) , zal dat bij volgende onderhoudsbeurt en uitlezen ook es laten nakijken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.