Aankoop van een Boxster 2.5

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aankoop van een Boxster 2.5

  • Maker
    Discussie
  • We zijn van plan ons een boxster aan te schaffen, meer bepaald een 2.5.
    Ik weet echter niet veel (lees niets) af motoren e.d.

    Nu had ik graag enkele antwoorden gekregen op mijn vragen:

    – correcte prijs voor een 2.5 met +-80k km bj98-99
    – waarop letten bij aankoop (pijnpuntjes)
    – versnellingsbak: manuele 5 of 6 bak of automaat?
    – …

    Alvast bedankt.

    Mvg
    Mouse

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Bedankt voor de info en Luc voor de geruststelling 😀

      Eric

      Anoniem

        kunnen ze bij porsche nakijken of via het uitlezen. meestal kan je het wel zien aan de rijuren van de wagen. De motor is over het algemeen vervangen tss de 20tkm en de 80tkm

          Eric,

          Bij jou zit er al en andere in ik heb dit al eens nagezien voor jou.

          Luc

            Ik heb een 2.5 van ’97 en gekocht met 125.000 km, ongeveer 1 jaar geleden.
            Naast een luchtmassameter en nieuwe olie in de automaat, correct uitgevoerd door Luc, heb ik er gelukkig fun aanbeleefd. 😀

            Hoe kan ik weten of achterhalen dat er een ruilmotor in steekt ❓

            Thx, Eric

            Anoniem

              de eerste 2.5’jes hebben normaal gezien allemaan een ruilmotor omdat er ergens een constructie fout zat. Is dit niet gebeurt afblijven anders is het een heel betrouwbare en fun wagen.

                Mja als ze minder dan 110 000 km heeft ener zit nog altijd de eerste motor in dan zou ik hem niet kopen.

                Olie lekken
                Flow meter
                Waterpomp
                Olie kering bwat
                Enz….

                Ik zou je de raad willen geven om en 2.7 te kopen deze zijn beter. Tevens hebben wij en 2.5 en een 2.7 staan met waarborg er op.

                WB

                  Is hier ook al eens voorbij gekomen dacht ik?
                  Voornaamste punten:
                  – dikwijls roestvorming aan het slot aan de stijl van de bestuurderskant.
                  – uiteraard openen en goed (aan)sluiten van het dak.
                  – is de luchtmassameter al eens vervangen (meestal rond de 80 a 90.000km en kost zowat €800…)
                  – is er tuning gebeurd want andere lichten(vb witte lichten rondom), uitlaat, velgen enz kosten al snel heel wat euro’s
                  – onderhoudboekje aanwezig en facturen?
                  – best keuring laten doen door een p-specialist
                  als je nog iets wil weten, laat maar horen

                  Wim

                    Waar je op moet letten verschilt in feite niets van andere autos.
                    Goed nakijken of de auto geen ongevallen heeft gehad.
                    Onderhoudshistoriek is zeer belangrijk; liefst van off.dealer(s).
                    Zoveel mogelijk opties.
                    Aan te raden is er 1 te zoeken van bwj. 98-99 ivm.betrouwbaarheid motor.

                  8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.