aankoop van een Porsche, maar dewelke??

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht aankoop van een Porsche, maar dewelke??

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
    • De fondsen zijn op de bankrekening en morgen is de 4s onderweg naar Nederland.
      Maar volgende week ben ik voor de volgende ophaling in Marbella…. Een 981 in het wit met pdk en wat opties. Niet zo veel als de 997.2 4s maar had geen zin om lang te zoeken en deze kwam plots online hier. Einde 2014 geleverd bij Porsche Marbella en altijd daar op onderhoud geweest, nog porsche approved tot 08/23. Gaat via een handelaar, https://www.cunildco.com/en/ heeft net 30.000km. De voor en achterbumper gaan nog herspoten worden…hier en daar wat krasjes van vooral parkeren. 

Het moet echt de hel zijn daar in het zuiden.. 

De turbomotoren in de 718 hebben natuurlijk veel meer koppel onderin. Ik heb zo eens een 2.5 GTS geprobeerd. Ook daar doet de PDK zijn ding. Het verschil is dat bij de atmosferische 2.7 de delta tussen de zijdezachte dociele loop onderin de toeren en de muzikale power bovenin zo leuk is. En de PDK maakt het een kwestie van even doortrappen om dat te exploiteren. Bij de turbo flat four is het toch meer gewoon brute power zonder muziek.

@Yellow
          Toch wel als het te warm is en dan dak dicht! Ik spreek hier in de zomer van +45gr en dan wil je op de middag niet in de zon. Vooral juli en augustus zijn verschrooiende temperaturen.

thx voor de feedback ivm de 2,7 en pdk. Heb al es met een 718 gereden met pdk en de pdk bak doet daar heel zeker zijn ding. Als dat zowat te vergelijken is met de 981, komt dat helemaal goed.

warm en dak dicht? mmmm 

wat betreft 981 met 2.7 > met de PDK is dat een perfecte machine. Ik reed 70.000 km in een 981 Cayman 2.7 PDK en de enige keer dat ik meer vermogen wenste was in de Alpen. Het beperkte koppel onderin wordt prachtig verdoezeld door de PDK wanneer je de gas op de plank drukt!

een kleine update… De 4s gaat naar Nederland naar  www.hoogselections.nl
              Ze hebben me gecontacteerd en de deal was in 2 minuten gedaan. Zondag of maandag gaat de P opgehaald worden.

Dus de Saga gaat verder…. zoektocht begint opnieuw maar nu dus heel duidelijk een automaat/PDK EN cabrio! Vrouwlief heeft gesproken en wanneer het hier dan te warm is zal het met dak dicht en airco zijn.  

981 met 2.7 heb ik beetje schrik dat ie onderpowered gaat zijn en prijzen liggen dicht tegen een 718.  Een 991 cabrio ben ik nog niet uit of ik dat wil uitgeven, maar ben dan ook bijna 20k over budget gegaan voor de 997.2 4s. Ik wil het momenteel om en rond de 50k max houden, minder beter natuurlijk.

XXX

Pijnlijk verhaal Marc.
                Ik zit ook met knieproblemen en ben blij dat de Macan een automaat is, zoals Wing schrijft, echt geen straf hoor.

[quote=”DeePee post=290362 userid=5437″]I feel 4 u Mark986, maar P rijden met pdk voelt niet aan als een straf
                   [/quote]
                  integendeel….., want wij zijn ook sneller…

I feel 4 u Mark986, maar P rijden met pdk voelt niet aan als een straf

Amai Mark dat is wel pech ,vooral omdat je nu de wagen dat je zocht. Ik moet je wel zeggen pdk is wel super /Mvg

een kleine update…. 

nadat ik de 911 was gaan halen in Bilbao, Super happy natuurlijk, kwam ik uit bed en zakte door de knie. Lange rit, teveel gewandeld in Bilbao dacht ik.  Na nog een paar keer uit rijden met de 911 altijd best veel pijn in de linkerknie.  Dus buiten de verplichte trip om de batterij niet te laten leeglopen, geen km meer. Best pijnvol dan naar Quiron ziekenhuis in Torrevieja.
                        Verdikt is dat de patella of zoiets de wedstrijd verloren heeft… Vandaag nog de 911 uit de garage willen rijden maar vooraleer ik het resort uit was waar ik woon, ben ik moeten terugdraaien. Elke keer ontkoppelen doet pijn. Niet extreem maar genoeg om het niet leuk te vinden. 
                        Al meer dan een maand aan het knagen. Elke keer in de garage is wauw, slaapwel, goedemorgen maar rijden is meer een opdracht.
                        Dussss de harde beslissing is er om te gaan omschakelen naar een pdk. Dikke schit en het is wat het is maar so be it.

(laten) poetsen is bijzonder leuk maar je kan nog beter rijden met dat hok  !!!

Proper 

XXX

Je hebt ‘m al mooi verzorgd, een kleine spa beurt 

Na een paar ritjes in de regio en nog es richting Altea en Benidorm had de Porsche wel een poetsbeurtje nodig en een wax.
                                Dus op een iets minder zonnige dag er maar werk van gemaakt.

Na een kleine 2 uur zag ie er al terug veel beter uit.

En na een goeie 5uur kuiswerk 

Interieur ook maar wat proper gemaakt

En nu terug in de garage

De kerstman is vroeg of sinterklaar te laat…. Dankzij Porsche Alicante besteld en op minder dan een dag geleverd.

En nu is het dodo time tot januari.

Dikke proficiat met de aankoop van deze mooie wagen. Het was leuk lezen 

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 104)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.