Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    mijn excuses, ben een tijdje afwezig geweest (omwille van verbouwingswerken, gevolg daarvan wat medische klachten, en dan werk-gerelateerde drukte), dus heb bijzonder weinig tijd gehad om met mijn C2 te rijden afgelopen jaar (3 keer een ritje), en nog veel minder tijd om een 996 C4S te zoeken (coupe of cabrio).

    Wie een ander topic van mij gelezen heeft, weet dat ik twijfelde tussen een 996 TT of een C4S (cabrio). De TT is tegenwoordig sterk in prijs gestegen, en het ziet ernaar uit dat de C4S dezelfde toer opgaat.

    Daarom, en omwille van het gemis van een nabrio-gevoel ben ik op zoek naar een 996 C4S cabrio.

    Kleurvoorkeur = donker, alles kan zowat, in het “slechtste geval” zilvergrijs 😉

    Morgen mag ik er eentje gaan testrijden, weet er eentje staan via-via, ben benieuwd …

    Ik hou jullie op dekhoogte van mijn zoektocht.

    PS : vorig jaar stond ik op het punt eentje te kopen, heb toen te lang getwijfeld, dit voorjaar contacteerde een vorige verkoper me om eventueel zijn wagen te verkopen, maar krabbelde op het laatste moment terug 🙁

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 102)
    • Ziezo, na veel rondkijken, (on)aangenaam verrast worden en vele kilometers later heb ik een koopovereenkomst voor een 996 Carrera 4S cabrio 😀

      Is eentje uit Nederland, die man heeft ‘m van bij een Porsche-garage in Geel gehaald een tijdje geleden. Nu verkoper wil per se een 964, en heeft daarbuiten nog wel leuk speelgoed, een echte liefhebber : steeds correct onderhoud, netjes gepoetst, vrijetijdswagen, garage-gestald, etc … Wagen is tip top in orde, en voor de verkoper is het evenzeer belangrijk dat de wagen tevens naar een liefhebber gaat, zo is hij ook gerust 🙂

      Ik zal er optisch nog weinig aan kunnen verbeteren, beetje details hier en daar 😉

      Eens de deal helemaal rond is, op m’n oprit staat en gewassen is post ik foto’s 🙂 !

      En ja, het is een tiptronie geworden ! En in een heel mooie (zeldzame ?) kleur durf ik zeggen 🙂

        +1
        wss had de verkoper geen tt staan toen Jorge de zijne kocht anders had hij hem mss het tegenovergestelde gezegd :happydance:
        de keuze moet je idd zelf maken en niet laten aanpraten door anderen, tenslotte ben jij het die ervan gaat genieten :driver:

          +1
          wss had de verkoper geen tt staan toen Jorge de zijne kocht anders had hij hem mss het tegenovergestelde gezegd :happydance:
          de keuze moet je idd zelf maken en niet laten aanpraten door anderen, tenslotte ben jij het die ervan gaat genieten :driver:

            [quote=”deepee” post=221997]belangrijkste vraag: hoe/waar wil je met de 996 gaan rijden?

            nu en dan trackdays en/of sportief rijden op autobahn = manuele boite
            gezinsauto voor zondagse uitjes = tiptronic, bijkomend voordeel dat je de motor bijna niet in het rood kan doen draaien
            alles tussenin = ga met een tt testrijden en beslis dan zelf ipv je iets te laten aanpraten waar je later spijt van zou hebben[/quote]

            Wagen zou enkel gebruikt worden als “mooi weer wagen”, dus in de week of weekend bij mooi weer, eerder cruisen dan hard rijden, dus ik kan me stilaan wel vinden in wat Deepee aanhaalt.

            Mijn coupe is een manueel, en ik betrap er mezelf op dat ik maar bijzonder zelden daar eigenlijk pittig mee rijd.

            En ja, cabrio met tip kan k wellicht wel goed mee leven … “cruise style” :coolness:

              [quote=”deepee” post=221997]belangrijkste vraag: hoe/waar wil je met de 996 gaan rijden?

              nu en dan trackdays en/of sportief rijden op autobahn = manuele boite
              gezinsauto voor zondagse uitjes = tiptronic, bijkomend voordeel dat je de motor bijna niet in het rood kan doen draaien
              alles tussenin = ga met een tt testrijden en beslis dan zelf ipv je iets te laten aanpraten waar je later spijt van zou hebben[/quote]

              Wagen zou enkel gebruikt worden als “mooi weer wagen”, dus in de week of weekend bij mooi weer, eerder cruisen dan hard rijden, dus ik kan me stilaan wel vinden in wat Deepee aanhaalt.

              Mijn coupe is een manueel, en ik betrap er mezelf op dat ik maar bijzonder zelden daar eigenlijk pittig mee rijd.

              En ja, cabrio met tip kan k wellicht wel goed mee leven … “cruise style” :coolness:

                Zoals steeds heeft Deepee weer groot gelijk :respect2: :mrgreen:

                  Zoals steeds heeft Deepee weer groot gelijk :respect2: :mrgreen:

                    belangrijkste vraag: hoe/waar wil je met de 996 gaan rijden?

                    nu en dan trackdays en/of sportief rijden op autobahn = manuele boite
                    gezinsauto voor zondagse uitjes = tiptronic, bijkomend voordeel dat je de motor bijna niet in het rood kan doen draaien
                    alles tussenin = ga met een tt testrijden en beslis dan zelf ipv je iets te laten aanpraten waar je later spijt van zou hebben

                      belangrijkste vraag: hoe/waar wil je met de 996 gaan rijden?

                      nu en dan trackdays en/of sportief rijden op autobahn = manuele boite
                      gezinsauto voor zondagse uitjes = tiptronic, bijkomend voordeel dat je de motor bijna niet in het rood kan doen draaien
                      alles tussenin = ga met een tt testrijden en beslis dan zelf ipv je iets te laten aanpraten waar je later spijt van zou hebben

                        De mijne is manueel en ik heb nog niet met een tip gereden, dus ik ken het verschil niet.
                        Mijn garagist had me afgeraden om een tip te kopen, al was het alleen al maar om grote kosten te vermijden als ze stuk gaan.

                          De mijne is manueel en ik heb nog niet met een tip gereden, dus ik ken het verschil niet.
                          Mijn garagist had me afgeraden om een tip te kopen, al was het alleen al maar om grote kosten te vermijden als ze stuk gaan.

                            Phew, wat n kalvarietocht …

                            Al veel wagens gezien, en het is wat voor-na afwegen.

                            – Mijn 1e keuze was eentje uit Duitsland, maar verkoper wil enkel cash, en in Belgie is (veel) cash afhalen blijkbaar niet zo evident, en illegaal om met +10.000 EUR de grens over te steken.

                            Daarboven verkiez ik eigenlijk liever betalen dmv overschrijving of nog eenvoudiger een bankcheque.

                            – Mijn 2e keuze : is net verkocht, ttz voorschot is er reeds op betaald, dus wellicht weg=pech 🙁

                            – 3e optie : een hele mooie (origineel Belgische) in NL : zeer mooi, doch Tiptronic.

                            Dus nu de vraag : in welke mate stoort TipTronic ipv manueel ?

                            Ik heb TipTronic in mijn dagelijkse wagen, en dat is super, maar in een 996 … ?

                              Phew, wat n kalvarietocht …

                              Al veel wagens gezien, en het is wat voor-na afwegen.

                              – Mijn 1e keuze was eentje uit Duitsland, maar verkoper wil enkel cash, en in Belgie is (veel) cash afhalen blijkbaar niet zo evident, en illegaal om met +10.000 EUR de grens over te steken.

                              Daarboven verkiez ik eigenlijk liever betalen dmv overschrijving of nog eenvoudiger een bankcheque.

                              – Mijn 2e keuze : is net verkocht, ttz voorschot is er reeds op betaald, dus wellicht weg=pech 🙁

                              – 3e optie : een hele mooie (origineel Belgische) in NL : zeer mooi, doch Tiptronic.

                              Dus nu de vraag : in welke mate stoort TipTronic ipv manueel ?

                              Ik heb TipTronic in mijn dagelijkse wagen, en dat is super, maar in een 996 … ?

                                Dankjewel voor de info Jorge !

                                Had het net ook even opgezocht, er is idd geen gelijkvormigheidsattest meer nodig sinds 03/2013.

                                  Ik heb mijn 4S ook in Nederland gekocht.
                                  Bij de keuring in België krijg je een vermelding op je groene papier dat “het betrokken voertuig niet verplicht is drager te zijn van een gelijkvormigheidsattest”. Je moet dus geen aanvragen in België.
                                  Qua betaling heb ik het bedrag overgeschreven op de rekening van de verkoper (geen particulier). Ik was meermaals langs geweest en hij leek mij een betrouwbaar persoon. En achteraf bleek dit ook te kloppen want hij heeft het uitschrijven en de nummerplaten voor mij ook geregeld zonder meerkost.

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.