Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    mijn excuses, ben een tijdje afwezig geweest (omwille van verbouwingswerken, gevolg daarvan wat medische klachten, en dan werk-gerelateerde drukte), dus heb bijzonder weinig tijd gehad om met mijn C2 te rijden afgelopen jaar (3 keer een ritje), en nog veel minder tijd om een 996 C4S te zoeken (coupe of cabrio).

    Wie een ander topic van mij gelezen heeft, weet dat ik twijfelde tussen een 996 TT of een C4S (cabrio). De TT is tegenwoordig sterk in prijs gestegen, en het ziet ernaar uit dat de C4S dezelfde toer opgaat.

    Daarom, en omwille van het gemis van een nabrio-gevoel ben ik op zoek naar een 996 C4S cabrio.

    Kleurvoorkeur = donker, alles kan zowat, in het “slechtste geval” zilvergrijs 😉

    Morgen mag ik er eentje gaan testrijden, weet er eentje staan via-via, ben benieuwd …

    Ik hou jullie op dekhoogte van mijn zoektocht.

    PS : vorig jaar stond ik op het punt eentje te kopen, heb toen te lang getwijfeld, dit voorjaar contacteerde een vorige verkoper me om eventueel zijn wagen te verkopen, maar krabbelde op het laatste moment terug 🙁

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 102)
    • Heb afgelopen weekend nog 2 C$S nabrio’s bezichtigd/testgereden, eentje in Nederland, eentje in Duitsland.

      Zagen er allebei vrij mooi uit, die in Duitsland met mooie opties (zoals Turbo-zetels).

      Ben nog niet overtuigd, dus ik blijf wat rondkijken, ik denk niet dat het tegenwoordig direct storm loopt voor zo’n wagens, want het blijft toch geen ‘broodje kopen’ he 😉

      – 1 dingetje bij die in Duitsland : die man had een copy van het gelijkvormigheidsattest, doch niet (meer) het origineel ; blijkt zowel in Duitsland als in Nederland niet eens nodig te zijn !

      Is een duplicaat aanvragen bij Porsche gemakkelijk ? Wat is de ‘levertijd’ daarvoor ? En de prijs ?

      – 1 vraagde algemeen (als je in het buitenland koopt) : hoe betaal je best ? Bankcheque ? Cash is tegenwoordig not done meer (en ik vraag me zelfs af of je zoveel cash kunt afhalen). Of overschrijving ?

      Eenjaar of 5 geleden heb ik in UK nog een auto gekocht, cash, die man telde dat niet eens na, wel grappig :mrgreen:

        ben zelf in de running voor een 4S

        4S VAN 2004

        BIV: 1332 €
        VERKEERSBELASTING 1738 €

        Na 1/1/2016

        biv 1348 (volgens voertuigkosten.be)
        verkeersbelasting: heb ik nog geen zicht op.

          Geen idee hoeveel het nu is : heb op de site van de overheid geprobeerd dmv het chassisnummer ingeven, maar het werd niet herkend. Vreemd, zou moeten in hun database zitten, vermits de wagen nigeschreven is in Vlaanderen.

          Anyway, BIV stoort me niet, k geef liever zo wienig mogelijk aan de staat, maar t zal er mij zeker niet van weerhouden om met een leuke wagen te irjden 🙂

            Hans, zelf heb ik nog geen 9OO euro betaald voor de biv .En is iets meer als anderhalf jaar geleden .

              Ben deze namiddag gaan kijken naar die grijze 4S cabriolet van Jacques.

              Mooie wagen, eigenlijk niks op aan te merken, tiptronie valt eigenlijk echt wel mee, en zeker voor een cabrio.

              Heel mooi kleur, en schitterende velgen 🙂

              Nette onderhoudsgeschiedenis, een eerlijke wagen 🙂

              Enne, met de niet te missen PSE sportuitlaat :lekker:

              Dit weekend ga ik er nog eentje bekijken, eerst rustig de markt afzoeken en kijken, en dan zien wat en hoe … 🙂

              Wat ik algemeen nog vragen wou : heeft iemand een Durametric te leen, of mits een vergoeding ? Mag via PM 🙂

                Dankjewel Wim voor de uitleg 🙂

                Ik wil behoorlijk wat centen uitgeven aan mijn hobby, maar aan VAdertje Staat geven ligt me toch steeds moeilijker :puke:

                Even off topic, maar steeds ‘in dezelfde geest’ : wat gebeurt er als je vb een Belgische wagen invoert in NL, komt daar dan BPM bij ? En op basis van welk bedrag ?

                Wim

                  Ik betaalde voor mijn 3.2 cabrio vol casco zonder eigen risico nog geen 400 euro.
                  Voor de Karmann betaal ik vol casco nu net geen 600 euro op getaxeerde waarde.

                  BPM betaal je maar een keer en zit bij de nieuwprijs van de auto inbegrepen, daar na nooit geen BPM of BTW meer voor volgende eigenaar.
                  (BA) is dat net als bij ons WA, dan zit je hier om en nabij de 100 euro.

                    En wat met BPM ?

                    M’n zus/schoonbroer wonen in NL, zal ns heel lief vragen om hun nama te laten zetten 🙂

                    Wat kost n verzekering daar zowat ? Ik betaal voor de mijne 203 EUR (enkel BA)

                    Wim

                      Nederland BIV niks.
                      Wegenbelasting +/- 420 euro
                      Ligt eraan is welke provincie je woont, want die rekenen opgeld aan, ook weer zoiets. 🙄

                      Bobbeltjes is meestal het toplaagje wat door vocht losgekomen is en kun je niet met stoom behandelen.
                      Leer wat ruimer geworden is kun met stoom weer krimpen. 💡

                        Dankjewel Deepee voor de info !

                        Die bobbeltjes, zou dat op te lossen zijn dmv vb stomen ?

                        Is maar een kleine plek, valt niet op, maar toch 😉 …

                        Heb ook eens berekend wat vanaf 2016 de nieuwe BIV & wegenbelatsing zou zijn voor een 996 C4S.

                        Hou jullie vast … :wtf: :

                        – BIV 2015 : 1115 EUR
                        – BIV 2016 : 1348 EUR

                        – Wegenbelasting 2015 (18 fiscale PK) : 1499 EUR
                        Wegenbelasting 2016 (18 fiscale PK, EURO 3, 277 gr CO) : 2195 EUR

                          [quote=”bzguy” post=220724]
                          – wat ‘bobbeltje” (zoals kippenvel) op de zetel (achterbank) : is dat van de zon ?
                          – de normale cabrio ‘squeeks’ :)[/quote]

                          bobbeltjes op het leder zijn het gevolg van regendruppels
                          cabrio-squeeks zijn meestal het gevolg van versleten rubbers aan beide kanten in de daklijst, dus eenvoudig te verhelpen.

                            [quote=”bzguy” post=220724]
                            – onderhoudsgeschiedenis aanwezig
                            – is van Italiaanse origine (is dat nadelig/voordelig/maakt niet uit ?)[/quote]
                            Dat hoeft niet nadelig te zijn, maar naar ik vernomen heb nemen de Italianen het niet al te nauw met de kilometerteller, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is natuurlijk niet noodzakelijk van toepassing op de auto die jij getest hebt. Ook goed opletten met de onderhoudsgeschiedenis. Ik heb hier op het forum al menigmaal in topics gelezen dat blanco onderhoudsboekjes van Porsche in Italië makkelijk te koop zijn op tweedehandssites.

                            [quote=”bzguy” post=220724]- 1 achterlicht zat wat te hoog tov de reflector, is dat bij te regelen ? [/quote]
                            Bij mij is dat niet bij te regelen. De reflector en lichten staan normaal in één lijn. Zou kunnen wijzen op ongevalschade achteraan.

                              een zeer mooie Porsche zo op het eerste gezicht
                              ook de kleur is top
                              :drink:

                                [quote=”Ollie” post=220725]Bzguy, zonet is er een advertentie op Kapaza bijgekomen van een 996 4s cabriolet, kan misschien iets voor jou zijn :salut:[/quote]

                                Thank, you got me :mrgreen: … (zi bovenstaande post)

                                  Morgen ga ik er nog eentje kijken, morgen vertel ik meer 🙂

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 102)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.