Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aankoopinteresse 996 Carrera 4S (cabriolet)

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

mijn excuses, ben een tijdje afwezig geweest (omwille van verbouwingswerken, gevolg daarvan wat medische klachten, en dan werk-gerelateerde drukte), dus heb bijzonder weinig tijd gehad om met mijn C2 te rijden afgelopen jaar (3 keer een ritje), en nog veel minder tijd om een 996 C4S te zoeken (coupe of cabrio).

Wie een ander topic van mij gelezen heeft, weet dat ik twijfelde tussen een 996 TT of een C4S (cabrio). De TT is tegenwoordig sterk in prijs gestegen, en het ziet ernaar uit dat de C4S dezelfde toer opgaat.

Daarom, en omwille van het gemis van een nabrio-gevoel ben ik op zoek naar een 996 C4S cabrio.

Kleurvoorkeur = donker, alles kan zowat, in het “slechtste geval” zilvergrijs 😉

Morgen mag ik er eentje gaan testrijden, weet er eentje staan via-via, ben benieuwd …

Ik hou jullie op dekhoogte van mijn zoektocht.

PS : vorig jaar stond ik op het punt eentje te kopen, heb toen te lang getwijfeld, dit voorjaar contacteerde een vorige verkoper me om eventueel zijn wagen te verkopen, maar krabbelde op het laatste moment terug 🙁

12 reacties aan het bekijken - 91 tot 102 (van in totaal 102)
    • Bzguy, zonet is er een advertentie op Kapaza bijgekomen van een 996 4s cabriolet, kan misschien iets voor jou zijn :salut:

Hoi allemaal, ben net terug van een testritje (had weinig tijd, dus heb de wagen vrij snel ‘gekeurd’ en mee gereden).

Vaststellingen :

– carrosserie is mooi, paar kleine dingetjes die gemakkelijk kunnen worden verholpen mits wat ‘elbow grease’
        – wagen heeft recentelijk een revisie gekregen, omwille van IMS/RMS ; factuur ervan voorhanden
        – onderhoudsgeschiedenis aanwezig
        – is van Italiaanse origine (is dat nadelig/voordelig/maakt niet uit ?)
        – nieuwe koppeling
        – nieuwe remschijven & remblokjes
        – nieuwe banden
        – spacers roodomrand (vooral 5 mm, achteraan 17mm)
        – wat stoeprandscahde aan velgen
        – wat ‘bobbeltje” (zoals kippenvel) op de zetel (achterbank) : is dat van de zon ?
        – interieur algemeen netjes
        – 1 achterlicht zat wat te hoog tov de reflector, is dat bij te regelen ?
        – geen hardtop beschikbaar (jammer, maar zeker geen must voor mij, mits wagen enkel bij mooi weer zal bereden worden)
        – uitdraai Porsche aanwezig
        – de normale cabrio ‘squeeks’ 🙂

Goeie keuze, niet twijfelen deze keer 😉
          Alhoewel, ik kan je twijfel tussen een 4S en een turbo begrijpen. Ik had (heb) hetzelfde probleem :think:

Dankjewel ! Ik had vorig jaar de jouwe ook zien staan, knap in het geel !

succes met de zoektocht
              fijne wagen de 4S 4S cabrio
              :drink:

Je mag me steeds contacteren,hangt er vanaf welke kleur je graag wil.

https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/125027-te-koop-996-4s-of-misschien-wel?start=36#216754

Misschien heb je deze gemist
                  Is volgens mij wel een toppertje
                  En misschien als je geluk hebt, nog te koop ❓ 💡

(Cabriolet) staat toch tussen haakjes he :sarcastisch

Ive

thanks, al weer iets bijgeleerd :wtf: :happydance:

TT is de 996 (Twin) Turbo.

996 Turbo wordt vaak geadverteerd als 996 TT 😉

Ive

Misschien een stomme vraag, maar wat is een 996 TT?
                        De c4S ken ik maar al te goed, zalige wagen en zou mijn voorkeur ook wel hebben :happydance:

succes

Dankjewel Wim 🙂

In mijn ogen heeft de 996 C4S veruit de mooiste kont (oa door de reflector)

Wim

Ik zou zeggen, succes dan maar. :up:

12 reacties aan het bekijken - 91 tot 102 (van in totaal 102)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.