Aankoopkeuring 993 en/of 996

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aankoopkeuring 993 en/of 996

• Maker
    Discussie
  • Mijn kapper (jaja, Stef, ik laat mijn haar ook wel eens knippen 😉 ) wil na verschillende jaren met Mercedes gereden te hebben terug een Porsche aankopen (hij had vroeger al eens een 968). Het verstand komt met de jaren zoals ze zeggen.. 😆
    Hij twijfelt tussen een 993 ( zwarte cabriolet te koop bij RAES) met een 80.000 km op de teller en een 996 (hardtop) met een 100.000 km. De laatste is uiteraard recenter, maar hij is niet zo dol op de “voorlichten” van de 996. Hij is er dus nog niet helemaal uit. Maar dat is uiteraard iets waar hij zelf in moet beslissen.
    Wat hij me wel vroeg is of ik niemand wist om een degelijke AKK uit te voeren op één van de wagens. Aangezien ik mijn P destijds in Nederland aankocht en hij daar gekeurd werd, wist ik niet meteen iemand te noemen die zich hier in Belgie mee bezig houdt en aan te raden is. Luc, misschien?? Iemand van het forum??
    Alle reacties zijn van harte welkom!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Anoniem

er zou er ook maar één mijn eventuele nwe P (als dat er ooit van komt hé) mogen en moeten keuren….LUC…. Beetje héél perfectionistisch maar dan weet je precies waar je aan toe bent. Luc is soms (lees altijd) héél kritisch maar dat is het em juist.
      Meestal is er wel een algemene keuring die ook rekening houd met jaar, prijs etc…. Luc niet, die keurt een Porsche zonder compromis en dat moet je hebben. Hij durft zijn mening te zeggen zonder blozen. (en maar goed ook 😀 )

[quote=”chris_lbr”:3t1rzla6]Ja, vooral als zijn eten staat koud te worden… 😆 😆 😆 [/quote] 😆

Dat is dan ook ergens de bedoeling, hé Luc. Het zal tenslotte gaan om een tweedehands auto die toch minstens een stuk in de 30.000 Euro zal gaan kosten. Dan mag een mens al eens streng zijn, vind ik. 😉
          Naar de Porsche toe dan toch, ontzie mijn kapper een beetje, ik wil niet dat hij bij mijn volgende bezoek zijn frustraties op mijn haar uitwerkt. 😕 Btw, hij liet me weten dat hij je zeker zal contacteren.

Anoniem

Ja, vooral als zijn eten staat koud te worden… 😆 😆 😆

Ik wil wel graagdie AKK doen voor je kapper. Maar weet wel ik ben vrij streng.

bedankt, body doctor, heb de info doorgegeven, maar de 996 blijkt al verkocht te zijn.

http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=3166

hier staat er alvast eentje nu nog de akk laten doen mlaar lijkt me geen verkeerde auto

luc rsr motors

Euh, ik vind het echt gezellig wat te kletsen over de 911/968, hoor, maar het gaat eigenlijk om een 993 en 996 waarvoor de man een geschikte persoon zoekt die een goede AKK zou kunnen uitvoeren. 😆 😉 Iemand een idee?

Hij was meer dan tevreden van de Elfjes, maar liet me ook weten dat hij technisch gezien de 968 de beste vond die hij ooit had..

911 en als de emotie wint van het verstand komt er ook terug eentje.
                        Zolang geniet ik van de CS

het klopt allemaal wel daar twijfel ik niet over maar persoonlijk vind ik een porsche een apparte auto een legende

en dus vind ik ook dat moet een motor achterin moet hebben motor achterin dikke flanken geen luxe en het brute power gevoel van een brulllende motor achterin

en zo denken vele mensen mochten ze morgen een 911op de markt gooien met de motor voorin en van de oude achtermotor zouden afstappen dat velen zouden afhaken

deze dingen vind ik totaal niet terug in de 968

en koen rijd veel met zijn porschke en als ge er veel mee gaat rijden dan heb je mischien wel extra plezier aan een auto met een concept van de eind tachtiger jaren

qua techniek zitten beide concepten op een heel andere golflengte boxer achterin of transaxle en dat gaat zondertwijfel anders rijden

en ik zeg niet dat ik noooit een 968 zou kopen echt niet heb vroeger zelfs getwijfeld om als daily driver een 944 te kopen maar het is er nooit van gekomen

en qua rijplezier zal koen zijne zeker de top of de bill zijn
                        een cs is speciaal gebouwd en heeft de nodige pk s ook achter de hand wat sommige oudere elfjes enkel kunnen van hopen en…….

ja in een geval van een cs tja dan kan je inderdaad twijfelen de looks met minder pk s of een race machiene extra power dat moet je zelf uitmaken 😆

en snelheid en trekkracht dat wordt je ook gewoon jammmer 😳

Zeker weten.
                          Dat of imho een 993 GT2

De puurste Porsche is zonder discussie een 911 RS 😆

Ik begrijp perfect wat je bedoelt hoor, Koen. 😉 Ik geloof dat ik het al eens eerder schreef, maar mijn vroegere garagist heeft ook een reeks Elvers gehad en als laatste Porsche een 968. Hij was meer dan tevreden van de Elfjes, maar liet me ook weten dat hij technisch gezien de 968 de beste vond die hij ooit had…Het spreekt voor zich dat ik geen voet meer in zijn garage zet… 😆 😉
                              Geniet nog maar met volle teugen van je 968. Zou trouwens ooit wel eens in een 968 willen meerijden. Nog nooit gedaan. Je ziet ze dan ook niet op elke hoek van de straat…

Als we het over Porsche hebben is de 968 de verstandigste keuze.
                                De 911 de emotioneelste. Daar Porsche bij de meesten (ja ook bij mij) om emotie draait wint de 911 het natuurlijk van de 968.
                                Mijn reactie was enkel daar je schreef dat de jaren van verstand eraan gekomen waren 💡
                                Ik ben begonnen bij een 911 en als de emotie wint van het verstand komt er ook terug eentje.
                                Zolang geniet ik van de CS 😉

LOL 😆 Ik zal het hem dat alvast laten weten.
                                  Moet er wel bij vermelden dat ik dan blijkbaar al last had van een midlifecrisis in het eerste leerjaar…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.