aanpassen koeling mijn 996 4S door resto nijmegen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 aanpassen koeling mijn 996 4S door resto nijmegen

  • Maker
    Discussie
  • heb vadaag een koeling modificatie laten doen om niet het risico te lopen van een plofmotor
    en niet meer te warm kan worden wat uiteindelijk het plof probleem is !!!! voor 3.4 – 3.6 – 3.8 er gaan nu veel 3.8 stuk door het koelprobleem

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • [quote=”Jorge” post=208040]Hey targa 84, mag ik zo indiscreet zijn en vragen wat de aanpassing kost? :-)[/quote]

      ibij mij was de prijs 820 euro incl btw

      Wim

        Titel is al aangepast, mooi zo want zulke info mag je niet ont-houden aan forumleden die een 996 hebben.
        Is er ook heel lang met bezig geweest om het perfect te krijgen voor hij het ging toepassen.

        Altijd mooi dat mensen die zoveel passie hebben voor hun vak dit eigenlijk beter onderzoeken voor een oplossing als van Porsche uit.
        Want Porsche weet vanaf begin dat het aanwezig was, maar nooit een deftige oplossing voor gezocht of gevonden.

          Hey targa 84, mag ik zo indiscreet zijn en vragen wat de aanpassing kost? 🙂

            klopt wim
            dat is de man nijmegen resto !!!!

            Wim

              Bij Resto laten doen in Nederland ??

                is er twee jaar mee bezig geweest heeft al 180 Porsche’s de modificatie gegeven
                en werkt dus super geen problemen meer
                ook test gedaan in een cabine van 40 graden uren motor laten lopen temperatuur gaat niet meer hoger
                vele hier in nl zijn er dus super tevreden over
                elke motor met revisie krijgt meteen deze aanpassing

                  een mustang rijder in onze oldtimerclub had ook last van overkokende waterkoeling in de file. van alles geprobeerd tem totaal verwijderen van de thermostaat. bleek na lang meten en testen dat zijn waterpomp een groot debiet had waardoor het koelwater te snel rond gepompt werd en dus niet de kans kreeg om af te koelen in de radiator.
                  de man die deze upgrade op punt gezet heeft zal best wat testwerk gedaan hebben.

                    ja de temperatuur meter staat ook iets lager
                    en het kan niet meer te heet worden bv met warm weer en in de file
                    grotere waterpomp 20ltr p/m nu
                    en een sensor meet op een andere plek nu dat de cyl 4-5-6 niet meer te warm kunnen worden
                    vooral in Amerikaanse streken waar het warm is gaan er veel stuk om dat de koeling het niet op een goede manier aan kan ook al hou je het schoon bij voorbumper

                      en ? is die aanpassing ook zichtbaar aan het temperatuurmetertje op je dashbord …

                      bij mij gaat nu de temp nog maar zelden boven de 85*C door simpelweg de radiatoren regelmatig proper te maken. de voorbumper demonteren is geen lange of lastige klus en deze schoonmaak zou eigenlijk standaard bij iedere oliewissel moeten gebeuren. er zouden dan al heel wat minder watergekoelde P-motoren de geest geven.

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.