Aanschaf 993 of 996

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aanschaf 993 of 996

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik overweeg om een 993 of een 996 aan te schaffen met een budget van max 30.000euro. Wat zijn de voor en nadelen van een 993 evenals de voor en nadelen van een 996?
    Alle tips zijn welkom

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Ook proficiat met de aanschaf. Ik persoonlijk vind het ook de beste keuze.
        Mvg

proficiat met je nieuwe wagen norm, je zal er geen spijt van hebben 🙂

[quote=”Joeri”:3hcpdvp8]Frederic,
            Voor een 993 is je budget eigenlijk 31.000 euro, want de BIV is lager dan bij een 996, doordat 993 al wat ouder is.
            Als ik mij niet vergis is het voor een 996 minstens 1740 euro en kan het bij een 993 zakken tot ongeveer 500 euro.

Mvg[/quote]

heb pas 2250 betaald biv en tax in
            heb ook lang getwijfelt of 993 of 996 maar het is een 993 geworden wegens
            voor mij veel veel mooier
            sorry mijn mening 😳

Frederic,
              Voor een 993 is je budget eigenlijk 31.000 euro, want de BIV is lager dan bij een 996, doordat 993 al wat ouder is.
              Als ik mij niet vergis is het voor een 996 minstens 1740 euro en kan het bij een 993 zakken tot ongeveer 500 euro.

Mvg

[quote=”pbe624″:2xa88a5j]Mooie wagen, 2 vraagjes:

– heeft hij open dak ?
                – is het de foto of staat het kofferdeksel vooraan wat scheef 🙂 )

PM met meer details steeds welkom.

Groeten,
                Frank[/quote]

Wel een open dak maar niks dat scheef is. 🙂
                Frank,je hebt PM.

Anoniem

Mooie wagen, 2 vraagjes:

– heeft hij open dak ?
                  – is het de foto of staat het kofferdeksel vooraan wat scheef 🙂 )

PM met meer details steeds welkom.

Groeten,
                  Frank

[quote=”Frederic_911″:21evim7g]Hallo iedereen,

Ik overweeg om een 993 of een 996 aan te schaffen met een budget van max 30.000euro. Wat zijn de voor en nadelen van een 993 evenals de voor en nadelen van een 996?
                    Alle tips zijn welkom[/quote]

Als je keuze moest vallen op een 993,de mijne staat te koop.

Meer info ophttp://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=123938018

idd 100% juist

PT

@ Jokke, Volledig mee ens !! 😆

[quote=”Frederic_911″:28u6nxt1]Hallo iedereen,

Alle tips zijn welkom[/quote]

Als je een 911 koopt ga je als man initieel af op de looks.
                          Op dat vlak ligt de 993 mijlenver voor op de 996 voor de meeste porsche en niet-porsche rijders.
                          Betrouwbaarheid van de 993 is ook veel beter.De problemen van de vooral 996’s van de eerste jaren zijn bekend.996’s waarbij de motor moest vervangen -dikwijls buiten garantie- zijn geen uitzondering.
                          Waardevastheid van de 993’s is veel groter dan die van 996:looks,betrouwbaarheid,laatste luchtgekoelde.Moet wel zeggen dat het interieur van de 996 “moderner” is.
                          996 vind je nu al vrij “goedkoop”: 25000 € is geen uitzondering.Voor die prijs vind je geen 993 in goede staat.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.