Aanschaf 996 4S vs 996 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Aanschaf 996 4S vs 996 Turbo

  • Maker
    Discussie
  • Mede-forummers..

    Graag had’k jullie mening eens geweten over het volgende: Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van een 996 4S of Turbo van 2001-2002.

    Volgens mij zit het zo:

    4S:
    pro: minder BIV, goedkoper in onderhoud, goedkoper in aanschaf
    contra: 3.6 van de 996 betrouwbaar?, trager, restwaarde bij verkoop?

    Turbo:
    pro: betrouwbaarder dan de gewone 3.6, sneller, sterker, meer waardevast naar de teokomst toe?
    contra: duurder in onderhoud, hoge BIV

    Weten jullie trouwens goede koopjes staan? Budget is 25-35.000. Ik heb geen jota ervaring met de watergekoelde blokken, al 10 jaar met de luchtkoelers, maar ik weet niet waar op te letten bij een 996. Dus alle hulp en info is welgekomen :respekt:

    Bedankt voor enige antwoorden en bedenkingen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
    • Vette kar 😯 :respekt:

        Ff een update: Turbo heeft onderhoud gekregen, is blanco gekeurd en is ready to rock. :relaxman:

        Vorige zaterdag onderhoud laten doen en kleine blutsjes er laten uithalen! Niets gevonden dat aandacht nodig heeft. ME happy 😀

        Nu nog inschrijven en :drink:

          [quote=”bladerunner” post=130105]Aan die nummerplaat hebben precies al heel wat auto’s gehangen. :wink:[/quote]

          Mja, is die van ons vader.. ‘t was gisteren té goed weer om met de leasebak binnen te zitten en de 996 te gaan halen DUS de 993 genomen en de plakken van onze ouwe zijn kar geleend en de verzekering even op de hoogte gebracht. Op die manier in stoet van 2 terug naar huis gekomen. Aldus cabrio in de zon gereden, onze pa z’n pleziertje en ik m’n pleziertje :mrgreen:

          En dus ja, die nummerplaat dateert nog ergens van in de jaren 70 denk ik, toen bestonden plaat-supports nog niet 😉

            Die zal ik nog wel regelmatig in de regio spotten :up:

              Nice *luv

                Proper :first:

                Aan die nummerplaat hebben precies al heel wat auto’s gehangen. 😉

                  ik wil meer geld, ik moet mij dringend nog een goed betaalde hobby zoeken :up: vette kar :up:

                    :respect2: *luv :up:

                      En ik ben hem vandaag gaan halen .. direkt in *porsche *luv

                      Wat een geluid als je hem op zijn staart duwt :music:

                      En zoals beloofd al een paar fotootjes voor de geïnteresseerden… :popcorn:

                      Nu op zoek naar iemand die hem zijn onderhoud eens kan geven. En op zoek naar een peilstok, want die blijkt er niet in te zitten. 🙄 Eerst en vooral nu eens gebruiksmanual diagonaal doornemen voor rare zaken die’k moet weten tov de vorige modellen 🙂

                      Attachments:
                      • IMAG0208.jpg
                      • IMAG0210.jpg
                      • IMAGE_102.jpg

                        Origineel hou’k hem zowiezo.. En waarom de 4s? -> zijn looks hé.. nice :ass:
                        De gewone 996 vind’k maar te “kaal”.

                        In alle geval staat m’n ophaling van de Turbo op volgende week gepland :relaxman:

                        *ongeduld* …

                          Ik denk dat net als de Turbo de 4S zijn waarde ook zeker zal houden.

                          Het is tenslotte een goedkopere versie van de Turbo die er bijna hetzelfde uitziet maar voor een pak minder geld. Waarom wil jij de 4S? Toch ook wel deels voor de looks veronderstel ik. Dus denk ik dat de 4S zeker ten opzichte van de narrow bodies altijd veel meer gezocht zal blijven en dus ook een hogere restwaarde zal houden.

                          Hou em vooral origineel. Toen ik op zoek was naar mijn 4S en ik zag er een met andere velgen of andere spoiler of getinte ruiten klikte ik meteen verder.

                            [quote=”SL33PY” post=128810]komt de 993 dan op de markt of is de turbo een nieuwe bijkomende aanwinst?[/quote]

                            Normaal gezien komt hij bij in het wagenpark. M’n SC’tje dat’k laatst had bijgekocht staat te koop, maar is normaal al verkocht. En m’n 993.. mja, zal er van afhangen.

                            Als’k een goed bod krijg na de zomer, kan het zijn dat’k hem wel laat gaan. Maar nog even afwachten. Heb hem vorig jaar ook even te koop gezet en toen heb’k 2 keer een bod gehad van 34.000 en hem bijgehouden omdat’k het niet over *porsche kreeg 🙂

                            Geen idee..

                              Proficiat met de TURBO !!! :drink: Je zal hier enorm veel plezier aan beleven… :driver: JOIN THE CLUB !

                              Dit weekend tijdens de rit ook veel fun beleefd met mijn bakske … Oooooh :driver: :driver: :driver:

                                komt de 993 dan op de markt of is de turbo een nieuwe bijkomende aanwinst?

                                  van zodra die in m’n garage staat volgen er foto’s!

                                  Hij heeft de kleuren en de opties dat’k wou.. wel iets meer km’s dan ik wou, maar kon hem niet laten staan :mrgreen: Onderhoudshistoriek is bijna perfect, dus..

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.