Aantal kilometers per jaar met de porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aantal kilometers per jaar met de porsche

• Maker
    Discussie

• Audiotronics
    Deelnemer

Nu dat de benzineprijzen een actueel onderwerp zijn en een porsche toch duur tot sommige modellen heel duur zijn in onderhoud vraag ik mij af hoeveel kilometers er per jaar zoal gedaan worden.

Ik heb nu mijn wagen bijna 6 maanden en heb 21.000 km gedaan. Als ik dat reken aan gemiddeld 15 liter/100km (kleine afstanden), de tweede set achterbanden die al terug vlot minderen (op 3000 km zijn ze al een stuk weg en dit op een paar weken) en het groot onderhoud dat eraan komt is het gemiddeld maandelijks prijskaartje niet min.

Mijn vrouw zegt dat ik beter een kleine diesel in licht vracht bijkoop voor mijn werkdagen mee rond te rijden. Als ik het bereken is die wagen goedkoper dan de benzine die ik maandelijks tank 😆 .

Dus wat wordt er zoal per jaar met een porsche gereden!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • [quote=”cabrio wim”:5ua2f4os][quote=”porschke”:5ua2f4os]ik heb vorig jaar mss 1000-1500 km gedaan met de P’kes.
        Gewoon geen tijd gehad en als ik tijd had regende het bijna altijd.

Ik hoop voor dit jaar dat ik meer geluk heb 😉 [/quote]

Daar smelt hij echt niet van hoor. 😆 😉 [/quote]

Ook het zelfde voor gehad, nog geen 1000Km gedaan, normaal een 3000 à 4000Km. Moet zeggen dat ik gisteren en vandaag terug ben gaan toeren, wat zalig bij dit weer 😉

[quote=”hansdemeyer”:38cnlovr][quote=”stefx911″:38cnlovr]Voor een oudere wagen laat je dan best een waardebepaling doen.
          Kan je die ook evengoed omnium verzekeren.[/quote]

Heb ik voor mijn 993 Targa ook laten doen. Kostte 100€ maar mijn 911je van ’96 is nu wel omnium verzekerd en heeft een ‘officieel attestje’ met waardebepaling (zal altijd helpen bij latere verkoop)[/quote]

Heb ik ook laten doen. Zeker aanrader als je er dagelijks mee rijdt.

[quote=”stefx911″:1a0il2hz]Voor een oudere wagen laat je dan best een waardebepaling doen.
            Kan je die ook evengoed omnium verzekeren.[/quote]

Heb ik voor mijn 993 Targa ook laten doen. Kostte 100€ maar mijn 911je van ’96 is nu wel omnium verzekerd en heeft een ‘officieel attestje’ met waardebepaling (zal altijd helpen bij latere verkoop)

[quote=”Rufie”:11y0kh4g]In de veronderstelling dat je het decor niet raakt, is het idd waardevast.[/quote]

Zelfde probleem heb je met elke auto hé

Voor een oudere wagen laat je dan best een waardebepaling doen.
              Kan je die ook evengoed omnium verzekeren.

In de veronderstelling dat je het decor niet raakt, is het idd waardevast.

[quote=”stefx911″:kohkl208]De “oudere” Porsches zijn redelijk waardevast [/quote]

Da’s idd een waarheid als een koe. Ik zal bijvoorbeeld als het meezit mijn wagen binnen 3 jaar voor bijna hetzelfde geld kunnen verkopen. Mss 10% waardeverlies, als dat er al zal zijn.

Ik dacht vroeger altijd dat Porsches voor rijke mensen waren, maar nu ik er zelf een heb weet ik beter dan wie ook , dat dat niet het geval is 😆

Ik zou zelfs durven stellen dat een Porsche een “goedkope” auto is als je alles in beschouwing neemt.
                    Dan spreek ik wel niet over een nieuwe.

Neem gewoon het waardeverlies van een gewone auto van ongeveer 5000€/jaar.
                    De “oudere” Porsches zijn redelijk waardevast en in vele gevallen stijgt de waarde zelfs vanaf een bepaald punt.
                    Dan geef ik liever meer uit aan verbruik en onderhoud om dan op het einde van de rit geen financiële kater aan de verkoop over te houden.

[quote=”hansdemeyer”:3fx2n4el]…, maar bon, zoals iemand al zei in deze conversatie, dat weet je als je eraan begint hé 😉 ) [/quote]

Volledig mee eens!

Ik heb mijn 993 Targa sinds 30 November vorig jaar en heb nu 12500km bij elkaar gereden. De wagen wordt dagelijks gebruikt. Bij ‘veel’ files, stadsverkeer of kortere ritten zit ik gemiddeld aan 13l. Normaal gemengd gebruik 12,5l en bij veel autosnelweg (goed doorrijdend en accellererend, 11,8l)
                        Ik vind dat erg goed meevallen. Volgende week eerste onderhoud sinds ik hem heb (150.000km). Zal wellicht een +1000€ factuur zijn, maar bon, zoals iemand als zei in deze conversatie, dat weet je als je eraan begint hé 😉 )

Het eerste jaar heb ik met de boxster zo’n 50 000km gereden.
                          Sommige maanden zat ik met een aantal verplaatsingen Parijs – Antwerpen – Gent – Parijs & toen liep de brandstofrekening op tot zo’n 900EUR.

Doorgaans zit ik denk ik rond de 4-500EUR aan brandstof per maand.

Ironisch genoeg lijkt het alsof de 996 mogelijks iets minder (bij gematigd gebruik) zou gaan verbruiken dan de Boxster met de 19″ eronder.

[quote=”porsche914orange”:1uyzkagu][quote=”Steven964″:1uyzkagu]Geen idee van hoeveel km per jaar precies, maar tis verdikke niet goedkoop mijn hobby… zeker met wat circuitdagen inbegrepen. Verzekering, jaarlijkse taks, benzine $$$, bandjes, remmen, onderhoud, … en dan van tijd tot tijd eens iets nieuws willen 8)

Maar tis met liefde betaald allemaal 😛 [/quote]
                            dat wist je voordien hé, toen je hem kocht. Anders ga je u een lada moeten kopen ofzo 😆 😈 😉 [/quote]

😆 Ja ik wist al langer wat het maandelijks kostenplaatje was. Met de vorige wagen haalde ik amper 12000 km/jaar maar door de wijzigingen in het werk doe ik meer en meer kilometers. Maar tot nu toe heb ik het er allemaal voor over. Morgen nog eens 2500 km erbij doen (retourtje frankrijk). Mijn vrouw is nu maar over een mercedes CLS 320CDI bezig. Ik wordt er nog zot van 👿 .

Een lada ❗ . Ge kunt ermee lachen maar op het autosalon heb ik erbij gestaan. Maar was niet echt mijn ding als demowagen. Ging niet genoeg muziek in de koffer 😥

Mijn laatste Porsche was een 993, als 2de wagen. Ik reed er een 15.000 km per jaar mee. Verbruik lag om bij de 12 liter, wat ik acceptabel vind voor zo’n schitterende auto met die prestaties en het gigantische rijplezier dat hij bood. Maar eerlijk is eerlijk: elke passage langs de pomp zorgde toch voor een koude douche.

2 weken geleden was ik in Memphis, USA en huurde daar een Chevy met V8 motor. Op een week tijd had ik er precies 704 km mee gereden en 157 liter benzine verbruikt. Dit komt neer op ruim 22,5 liter / 100 km… en dat voor een auto die stationair amper 500 rpm draait en met moeite boven de 3000 rpm komt. Maar 100 liter tanken ginder kost 75$, zeg maar een goeie 50 euro. Een 911, 928 of Cayenne is daar dus een erg zuinige auto 😆 En diesels, dat is volgens amerikanen enkel geschikt voor trucks en tractors.

Een Cayenne is hier voor de gemiddelde Porsche liefhebber, die de kosten dus niet fiscaal kan inbrengen, volgens mij niet meer betaalbaar met de huidige benzineprijzen. Een ritje retour Limburg-kust komt dan toch echt wel duur uit. Ik las elders op het forum dat Porsche dieselmotoren overweegt (gaat men grabbelen bij VW??). Als dat zo zou zijn, dan zal dat ongetwijfeld voor een boost zorgen in de Europese verkoopcijfers. De amerikanen zitten er echter niet op te wachten.

Wim

[quote=”porschke”:1txfxt9t]ik heb vorig jaar mss 1000-1500 km gedaan met de P’kes.
                                Gewoon geen tijd gehad en als ik tijd had regende het bijna altijd.

Ik hoop voor dit jaar dat ik meer geluk heb 😉 [/quote]

Daar smelt hij echt niet van hoor. 😆 😉

men ma verbruikt zo’n 10l met haar saab 9-5 2.3l benziene, soms op de autostrade z’n 8l
                                  De 930 op autostrade gem 13-14L wat toch behoorlijk wijnig is (denk ik) 😉
                                  Met de lotus Elan zo’n 10l,
                                  van de rest heb ik geen idee, rijden tot de tank leeg is 😆 😉

Verbruik van de 968CS ligt ook erg laag (ongeveer dat van je Z4) Die van de 944 hoger , maar dat zal zeker met het woon-werk verkeer te maken hebben wat bijna uitsluitend stadsverkeer is

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.