Aantal kilometers per jaar met de porsche

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Aantal kilometers per jaar met de porsche

• Maker
    Discussie

• Audiotronics
    Deelnemer

Nu dat de benzineprijzen een actueel onderwerp zijn en een porsche toch duur tot sommige modellen heel duur zijn in onderhoud vraag ik mij af hoeveel kilometers er per jaar zoal gedaan worden.

Ik heb nu mijn wagen bijna 6 maanden en heb 21.000 km gedaan. Als ik dat reken aan gemiddeld 15 liter/100km (kleine afstanden), de tweede set achterbanden die al terug vlot minderen (op 3000 km zijn ze al een stuk weg en dit op een paar weken) en het groot onderhoud dat eraan komt is het gemiddeld maandelijks prijskaartje niet min.

Mijn vrouw zegt dat ik beter een kleine diesel in licht vracht bijkoop voor mijn werkdagen mee rond te rijden. Als ik het bereken is die wagen goedkoper dan de benzine die ik maandelijks tank 😆 .

Dus wat wordt er zoal per jaar met een porsche gereden!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • in de praktijk wil ik dat eerst wel es zien…heb 25.000km met een 118d gefietst en dat kwam net onder de 7l uit (6.7-6.8) .

en door die piloot-inspuitingen en na-inspuitingen bij diesels daalt het verbruik de laatste tijd ook ni meer hé…iemand die 530d rijdt of Audi 3.0 tdi quattro komt ook rap aan 10l diesel.

M’n Z4 Alpina verbruikt 9.5l gemiddeld, dat vind ik pas knap! Vorig jaar es richting Ring gevlamd samen met een Cayman S…ik had 10.8l verbruikt op die trip, hij 13.7…en hij heeft hard mogen trappen om te volgen…tja, ‘t is logisch dat een boxer motor iets minder rendement geeft dan een 6-in-lijn.

Relatief gezien dan toch 😀

Nieuwe BMW motor => 2 liter diesel met standaard 204pk => minder dan 5 liter/100km 😯 Dat is pas zuinig vliegen 8)

[quote=”MichM3″:287qsc84]Veel kans dat de volgende daily ook een Porsche wordt, dus daar kijk ik wel naar uit. Het verbruik van hun motoren valt reuze mee en dat speelt mee in de keuze.[/quote]

Inderdaad, mijn Cayman 2.7 verbruikt bij normale rijstijl tussen de 9,5 en de 10 liter. Als ik al wat steviger kan rijden zit dat tussen de 10,5 en 11,8 l…. dus dat valt allemaal goed mee !

ik heb vorig jaar mss 1000-1500 km gedaan met de P’kes.
              Gewoon geen tijd gehad en als ik tijd had regende het bijna altijd.

Ik hoop voor dit jaar dat ik meer geluk heb 😉

Heb vorig jaar een 5000-tal km afgemaald met de Porsche…niet echt veel dus, maar ‘t dient ook ni om dagelijks mee te rijden…ik zou het ni willen trouwens.

Met de daily rij ik 40k – 50k km per jaar en ‘t is een naftje (zolang ik mij een naft als daily kan permitteren doe ik het…het maakt me gelukkiger dan een diesel).

Veel kans dat de volgende daily ook een Porsche wordt, dus daar kijk ik wel naar uit. Het verbruik van hun motoren valt reuze mee en dat speelt mee in de keuze.

heb sinds 2000 alle woon-werkverkeer met Porsches gedaan; eerst de 964, dan de Boxster S en op het laatst de 996. Met veel stadsverkeer, en zowat 30.000 km per jaar, heb ik benzinefacturen gezien van soms 400 euro per maand! Zoals ik ooit al eens schreef, zelfs de overgang naar al die schij.. zone 30 straten in Gent (nu meer dan 1400!!!) zag ik destijds met de Boxster mijn maandelijks verbruik met liefst 50 euro omhoog gaan, omdat je nu overal nog meer staat aan te schuiven, en met moeite nog eens in tweede geraakt in Gent!

Nu, sinds de geboorte van mijn kleine Stinkie rij ik met een BMW 525d Touring, en alhoewel er nu nog meer kilometers gereden worden, zit ik nu maandelijks aan 170 tot 200 euro per maand! Ik kanmij dus inderdaad best voorstellen dat sommige mensen met dat verschil een wagentje afbetalen; toen we voor mijn vriendin de prijs lieten maken voor de leasing van een Smart, kwam dat inderdaad op 200 euro per maand uit, omnium inbegrepen!!

Ik ben een autoliefhebber in hart en nieren, en heb, zeker toen ik nog lekker thuis woonde, veeeeeel geld aan auto en moto uitgegeven… maar ik kan niet ontkennen, zeker nu andere prioriteiten gelden, dat ik toch soms ook eens moet slikken bij wat men tegenwoordig moet ophoesten voor verkeer en mobiliteit… en niet enkel in het geval van luxewagens!! 😥

De 968CS komt enkel buiten in mijn vrije tijd voor ritjes of als het zonnetje schijnt .
                    Met de witte 944 wordt er elke dag mee naar het werk en terug gereden

[quote=”stefx911″:329upuc0]De P is mijn daily driver…ik vind de wegentaks een beetje te veel om er enkel mee in het weekend te rijden 😉 [/quote]
                      helemaal mee eens 😉

De P is mijn daily driver…ik vind de wegentaks een beetje te veel om er enkel mee in het weekend te rijden 😉

In 2007 (te) weinig gereden wegens werken tijdens verlof, alle vrije dagen en zaterdagen gaan daaraan op (maar ‘t is bijna af 🙂 ).
                          Ik denk met moeite 3000km gedaan soms zit de benzine al 3 maanden in de tank… In een normaal jaar zo’n 7 a 8000km.

ik heb mijn porsche als tweede wagen rijd er als ik er zin in heb, dan rij ik naar mijn garage en wissel ik 😀

denk dat een Lada ook duur kan uitvallen met al dat onderhoud en reparaties 😛

Nu ik eraan denk, ik heb in gans mijn leven nog nooit een Lada garage gezien… bestaat dat eigenlijk wel ? 😀

[quote=”Steven964″:3s32ab8p]Geen idee van hoeveel km per jaar precies, maar tis verdikke niet goedkoop mijn hobby… zeker met wat circuitdagen inbegrepen. Verzekering, jaarlijkse taks, benzine $$$, bandjes, remmen, onderhoud, … en dan van tijd tot tijd eens iets nieuws willen 8)

Maar tis met liefde betaald allemaal 😛 [/quote]
                                dat wist je voordien hé, toen je hem kocht. Anders ga je u een lada moeten kopen ofzo 😆 😈 😉

Geen idee van hoeveel km per jaar precies, maar tis verdikke niet goedkoop mijn hobby… zeker met wat circuitdagen inbegrepen. Verzekering, jaarlijkse taks, benzine $$$, bandjes, remmen, onderhoud, … en dan van tijd tot tijd eens iets nieuws willen 8)

Maar tis met liefde betaald allemaal 😛

wij doen zo’n 25000 km met alle porsches, alleen maar voor plezier, dat vindt ik toch genoeg 😆 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.