Aantal pk’s 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Aantal pk’s 2.7

  • Maker
    Discussie
  • In Belgie werd de Boxster 2.7i op de markt gebracht met 155 kw , waarschijnlijk om de dure BIV te omzeilen.
    In het buitenland echter was de Boxster verkrijgbaar met 162 kw standaard.
    Weet er iemand welke technische ingreep er gebruikt is (als er al 1 gebruikt is)bij de Belgische Boxsters om aan deze lagere kw’s te komen en is een 155 kw-uitvoering terugzetbaar naar 162 kw’s?
    Of zou het kunnen dat men dit louter op papier heeft aangepast? ❓

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • ik heb destijds geïnformeerd, en een nieuwe 2.7 Boxster kopen met ‘maar’ 2500 euro BIV, en hem nadien bij PSI laten tunen tot zijn volle vermogen plus enkele PK’s winst door een andere uitlaat kwam gelijk aan prijs met een standaard full power kopen, met 5000 euro BIV aan je doos! Maar dan had je in het eerste geval natuurlijk wel een mooiere sound, en nadien een misschien makkelijker verkoopbare tweedehands… Was voor mij de moeite om te overwegen… (maar we zijn uiteindelijk dan toch maar voor een tweedehands 996 cabrio gegaan… :mrgreen: )

      rjf

        Dus het laten terugzetten naar de originele 162 kW kan enkel bij “bevriende” officiële concessie houders en niet bij andere (zelfverklaarde?) Porsche specialisten ?

          [quote=”MRD-Porsche”:3c3326bn][quote=”vinnie”:3c3326bn]Ik heb zelf ook een 211pk. Nu kan Heinz deze tot 250pk brengen. Is dit betrouwbaar voor de motor? Wil deze natuurlijk niet om zeep brengen.[/quote]
          trial and error :mrgreen: [/quote]
          Dit wil zeggen? …..

            vermoedelijk is dat opschroeven tot 250 pk nog te doen, want er zijn Duiste chiptuners die modulles aanbieden met TÛF-keuringsattest, wat oa wil zeggen dat ook de originele garantie op het voertuig moet blijven doorgelden als men enkel stukken met TÃœF-keuring gebruikt heeft. Ik denk dus niet dat men dat kan permiteren als men niet enige garantie heeft dat de boel bij elkaar gehouden blijft…

            Wel hoort men vaak dat het dermate opschroeven van vermogens en koppelwaarden enkel maar aan te raden is bij handgeschakelde auto’s, en minder of niet bij automatische versnellingsbakken, die dergelijke koppeltoenames minder goed zouden verteren. Daarom heeft mijn garagist ook een chiptuning op mijn 525d automaat afgeraden!

              [quote=”vinnie”:2713e2xg]Ik heb zelf ook een 211pk. Nu kan Heinz deze tot 250pk brengen. Is dit betrouwbaar voor de motor? Wil deze natuurlijk niet om zeep brengen.[/quote]
              trial and error :mrgreen:

                Ik heb zelf ook een 211pk. Nu kan Heinz deze tot 250pk brengen. Is dit betrouwbaar voor de motor? Wil deze natuurlijk niet om zeep brengen.

                  [quote=”Daggie”:3as6eop1]Als het is, zoals bij de Cayman 2.7…

                  de Belgische versie heeft 211 pk, de echte versie heeft 245 pk.

                  Porsche KAN die terugzetten naar 245pk, maar “ze mogen niet”, zonder het te vermelden aan god-weet-wie, waardoor je toch 5000 Eur BIV moet leggen.

                  In praktijk doen sommige concessiehouders het wel … al zullen ze je dat niet snel in je gezicht zeggen als je ze niet een beetje kent.

                  Wat je daar van vind, moet je zelf uitmaken.[/quote]
                  idd, dit kan ik bevestigen 😉

                    Denk dat het hier om een Boxster 986 gaat en niet een 987…….dus die 245 pk 😯

                      Als het is, zoals bij de Cayman 2.7…

                      de Belgische versie heeft 211 pk, de echte versie heeft 245 pk.

                      Porsche KAN die terugzetten naar 245pk, maar “ze mogen niet”, zonder het te vermelden aan god-weet-wie, waardoor je toch 5000 Eur BIV moet leggen.

                      In praktijk doen sommige concessiehouders het wel … al zullen ze je dat niet snel in je gezicht zeggen als je ze niet een beetje kent.

                      Wat je daar van vind, moet je zelf uitmaken.

                        Volgens mijn instructieboekje bereik ik mijn 155 kw op 6000 t/min.
                        Ik kan echter verder doorgaan tot 7000 t/min.
                        De buitenlandse versie bereikt 162 kw op 6400 t/min.
                        Wil dit dan zeggen dat ik op 6400 t/min ook aan 162 kw kom of is de 155 kw de maximum ongeacht het toerental?

                        Ik ben eventueel van plan om hem te laten chiptunen,is dit een goed gedacht of af te raden?
                        Moet ik hem dan eerst terug op 162 kw laten zetten en dan laten chippen of kan dit alles ineens bij de tuning gedaan worden?

                          Je kan het laten her programeren bij Porsche of ergens anders

                            Of zou het kunnen dat men dit louter op papier heeft aangepast?

                            goeie vraag, ben zelf ook eens benieuwd naar een deftig antwoord.
                            8)

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.