Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › aantrekmoment kleppendeksel 3.2
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door
tom.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik ga da zeker doen maar ben er tot hiertoe nog niet toegekomen
teveel ander werk en de p is nog zijn winterslaap
want buiten de pakkingen en de kleppen regelen ga ik ook mijn inox sportcat stekenProper werkje Dirk :up:
Nu afwachten of Tommeken ons ook van zijn werk laat meegenieten met wat ‘fotomomenten’ 😀Voor de eerste maal, ook voor mij !, de kleppen gesteld.
Eerst nogal wat technische info gelezen en joetoep filmkes bekeken, en achteraf gezien valt dat allemaal best mee.
Je aandacht erbij houden en nog een klein cursuske slangenmens volgen , en that ‘s it :relaxman:
Ineens de uitlaat kleppendeksels maar vervangen , was de kost niet en zie er top uit.
Daarnet gestart en kort ritje gedaan ; draait als een naaimachientje en nergens lekkage aan de nieuwe pakkingen en deksels. Me happy :happydance:hey guys
hier schiet ik al een heel eind mee op bedankt voor de info 1dezer dagen begin ik eraan .
ook de cat gaat ervan onder en een inox sportcat in de plaats
allen bedankt voor de info :respekt: :respekt: :salut:
Ik zou het mij niet te hard “aantrekken”. :wtf:
Op de 993 zitten van die kunststof deksels en die willen wel eens gaan scheuren.
Ook die pakkingen verdrogen door dat de kleppen niet meer gesteld hoeven worden.
Heb daar gelijk nieuwe deksels gemonteerd met natuurlijk de pakkingen :up:
En Wim natuurlijk in het midden beginnen en dan om en om naar buiten toe, altijd goed ❗EDIT: de link naar de volledige post van john.beton die verplaatst is naar naslagwerken: klik
[quote=”john.beton.” post=193957]alles wat je maar wilt weten over aanhaalmomenten vind je in deze Torque Specs Database
http://www.torkspec.com/torkspecme.aspx?KI=34-3.2L-193ci-F6
http://www.torkspec.com/torkspecmm.aspx?KI=458 [/quote]tnx John en Wim :respect2:
In de boeken die ik heb spreken ze ook over 8 Nm.
Komt uit ‘Motorbooks Workshop’ van Wayne R. Dempsey.
Maar eigenlijk de Wim is de dikste vraagbaak die je kan consulteren :up:Moet je een goed gevoel hebben Hans. 😉
Want dat is het probleem dat er vroeger zoveel oudere kleppen deksels krom waren ( te vast) en vervangen werden door de turbo deksels.
Is ook een bepaalde volgorde van aantrekken voor, net als bij de koppen. 💡Doe dit al jaren op gevoel, nooit geen probleem :salut:
Voor 3.0 is dit 8 Nm. Volgens mij hetzelfde als voor 3.2.
Voor de revisie van de remmen moet je er enkel op letten dat je beide cilinders eruit krijgt. Kunnen nogal goed vastzitten. 1 cilinder doe ik er altijd al uit als deze nog aangesloten is aan de remslang. de andere eventueel met perslucht. Wel voor zorgen dat de cilinder er zover mogelijk al uit steekt. Als 1 wiel gedaan is dan naar de volgende remklauw.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.