Abnormaal hoog verbruik 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Abnormaal hoog verbruik 911 SC

  • Maker
    Discussie

  • frans
    Deelnemer

      Hallo beste porsche vrienden. Vooreerst gefeliciteerd met jullie prachtige en interessante forum.

      Ik heb me even aangemeld i.v.m. een probleempje met een 911 SC uit 1979 van een kennis van mij.

      Deze wagen start en rijdt perfect, maar het verbruik is zeker 20 liter op 100 km bi j opa-rijstijl en gaat vlug naar 25 liter bij doorrijden…

      De motor is vorig jaar vernieuwd en vakkundig geplaatst en nadien verstandig ingereden.

      Ik had al een vermoeden dat er iets zou schelen met de K-jetronic en meer bepaald zou ik eens de warmdraairegeling willen nazien. Voorlopig lijkt me dit een plausibele verklaring waarom hij zo zuipt.

      Maar ik wou toch nog even vragen aan jullie of er nog zoiets zou zijn dat jullie te binnen schiet, of als er eventueel een gekend probleem is bij deze modellen…

      Graag jullie advies.

      groeten

      frans

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • injectoren die blijven hangen
        te veel druk van de pomp
        Wur defect en ipv te herstellen, heeft men de CIS verdeler te rijk gezet zodat ie toch start

          Zet er eerst eens een AFM meter op en zie wat deze geeft, het kunnen ook de injectoren zijn die lekken en/of de druk die te laag is. Heb je de druk op de toevoer al eens gemeten of deze goed is bij warm en koud ?.

          Luc

          Wim

            Frans, al iets meer bekend over uw probleem, en is het al opgelost. 💡

              ik moet het nog eens goed uitrekenen maar zeker rond de 10.000 euro zonder werkuren

                over welke prijs hebben we het dan hier ?

                  ik heb een nieuwe benzineverdeelkop geplaatst en mijn verbruik is van 40-45l/100km naar 12l gezakt met wisselend sportief en constante snelheden.

                  Ik heb daarvoor quasi alle andere CIS componenten laten vervangen met bijna geen resultaat. Het voordeel is nu wel dat ik echt een volledig nieuwe motor en injectiesysteem zitten heb en goed ben voor een heel lange tijd 8)

                  het nadeel is wel dat dit een heel kostelijk grapje is om uw blok en injectiesysteem bijna volledig te laten vernieuwen en reviseren maar je weet dan wat je in handen hebt

                    heb je al iets gevonden aan de wagen wat het verbruik kan verklaren ? ik heb net hetzelfde voor met de mijne

                      Lap … 😯

                      1ste vaststelling vanmorgen op de brug: rechtervoorwiel zit muurvast…

                      En dan hebben ze nog niet eens de motor bekeken… :mrgreen:

                        toch opgepast als de ontsteking niet juist meer staat…niet gezond voor de kleppen !..

                        Rudi.

                          ja, dat was ik ook van plan.

                          want zoals het nu is, zuigt hij momenteel niet aan die vervroeging en is de onsteking niet ideaal…

                            normaal is er maar 1 vacuumdarmpje. Wat ik zou doen is omdat er vacuum moet zijn is dat ander darmpje eens aansluiten op de delco en kijken wat deze doet. ofwel moet je er eensfoto’s van maken zodat we er een beter beeld van krijgen 😉

                              Nog een klein vraagje ivm. de opmerking die ik hiervoor al heb gemaakt:

                              Op de delco zit een vacuum slang die op het ronde blikken potje past om de voorontsteking te vervroegen naargelang het toerental.

                              als ik dit slangetje losmaak en er een vacuum meter opzet, stel ik vast dat dit niet zuigt… nooit dus…

                              Normaal gezien moet hier toch vacuum op zitten ?

                              Naast de plaats waar dit slangetje op de inlaatcollector zit, zit nog een gelijkaardige slang die afgenepen is en een vijs in gedraaid. Hier zit wel vacuum op.

                              Maar ivm die slang op de delco maak ik me toch zorgen…

                                Ok, thanks…

                                Lijkt eenvoudig…
                                We gaan er ons eens aan zetten…

                                Maar ik schrik wel van die prijzen…
                                😯

                                  het kan een goede reden zijn. of 1 van de redenen. Je moet rekenen dat bij een k-jet veel factoren een rol kunnen spelen in dit verbruik en alle kleine beetjes maken een groot probleem. Er is ook de factor leeftijd en al die onderdelen hebben last van slijtage, ouderdomsverschijnselen.

                                  eerst moet dat lek opgelost geraken. Een nieuwe kost tussen een 1500-2000 euro. Bij een okkasie kan er een ander probleem zijn dan dat bij u.

                                  Wat kun je doen om te testen of er teveel wordt ingespoten. Je neemt 6 flesjes van een 0.5 liter en nummert deze van 1 tot 6. Alsook de leidingen en steekt de injectoren (of zonder de injectoren) elk in het overeenstemmende flesje. Nu laat je de benzinepomp draaien en duw je de airflowsensor plate (nummer 2 hierboven) volledig naar boven gedurende 30 of 60 seconden. Daarna vergelijk je of ze allemaal evenveel benzine spuiten. Het kan zijn dat er 1 of 2 zijn die 2* zoveel geven. Als je uitrekent wat dit scheelt op 100 km 😉

                                  Als er nog vragen zijn mag je me die altijd pm’en.

                                    Neenee, ik bedoel niet dat er nu twee op staan. Heb mijn zin een beetje ongelukkig opgesteld.

                                    De zin moet zijn: het is reeds de tweede in rij die erop staat. Die eerste okkazie lekte als een zeef, en dan de tweede okkazie die er nu opstaat lekt dus ook.

                                    Maar zou het kunnen zijn dat het hoog verbruik daardoor komt ?

                                    Als je een mail wil sturen zou ik dat appreciëren. 😀

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.