Abnormaal hoog verbruik 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Abnormaal hoog verbruik 911 SC

  • Maker
    Discussie

  • frans
    Deelnemer

      Hallo beste porsche vrienden. Vooreerst gefeliciteerd met jullie prachtige en interessante forum.

      Ik heb me even aangemeld i.v.m. een probleempje met een 911 SC uit 1979 van een kennis van mij.

      Deze wagen start en rijdt perfect, maar het verbruik is zeker 20 liter op 100 km bi j opa-rijstijl en gaat vlug naar 25 liter bij doorrijden…

      De motor is vorig jaar vernieuwd en vakkundig geplaatst en nadien verstandig ingereden.

      Ik had al een vermoeden dat er iets zou schelen met de K-jetronic en meer bepaald zou ik eens de warmdraairegeling willen nazien. Voorlopig lijkt me dit een plausibele verklaring waarom hij zo zuipt.

      Maar ik wou toch nog even vragen aan jullie of er nog zoiets zou zijn dat jullie te binnen schiet, of als er eventueel een gekend probleem is bij deze modellen…

      Graag jullie advies.

      groeten

      frans

    10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
      • Hoe bedoel je, er staan 2 benzineverdeelkoppen op?

        Normaal is er maar 1 en als deze uitwendig lekt zou ik eens kijken of er niets bovenaan lekt (schroef aan de injectorleiding).
        Inwendig zijn deze met elkaar verbonden dus lekken binnenin is normaal. Trouwens zouden deze in principe hetzelfde debiet moeten geven bij volgas. Ik wil je altijd wel uitleggen wat je moet doen via mail. Heb vandaag nog eentje opengemaakt, uitgekuist en terug geplaatst en de wagen rijdt terug super na afstelling 😉

          Ok, jongens,

          Ben hier al terug. Deze namiddag even de porsche van dichtbij bekeken.

          1) met de vacuummeter erop heb ik gezien dat de onsteking te laat stond.
          2) Er is geen vacuum op de leiding die naar de ontstekingsvervroeger gaat op de delco… dit leidingske zuigt niet
          3) de brandstofverdeler spinnekop staat nat en lekt benzine aan één hoek
          4) de motor heeft een ‘verzopen’ klank, draait niet echt lekker

          opmerking: er staan reeds twee ‘andere’ spinnekoppen op. 2 okkazies waarvoor veel geld is betaald. Mijn oordeel is dat die inwendig lekken…

          Hoeveel zou zo’n nieuwe verdeelkop in feite kosten ?

            Beste,

            Het vervelende is dat die wagen al binnengeweest is bij een zogenaamde porsche ‘specialist’ in oostkamp, waarvan ik de naam niet ga vermelden.

            Deze specialist heeft mijn kameraad wandelen gestuurd met de boodschap dat dit normaal is voor zo’n oldtimer.

            Ik heb zelf een SC van 1981. Ik kan je vertellen dat mijn verbruik schommelt rond de 13 liter/100km.
            Dat is dus helemaal niet het astronomische verbruik waarvan de “specialist” vindt dat dat normaal is.

            Misschien dat je aan deze info wat hebt?

              Jazeker !

              Alle info is welkom. We gaan hem binnenkort eens op de testbank zetten en al de hier opgesomde dingetjes eens checken.

              Ik hou jullie op de hoogte.

              Wim

                Even een kopie opgehaald uit werkplaats handboek.

                Kijk even of nr6 niet blijft hangen, anders spuit hij gewoon teveel benzine in.
                Opbrengst moet ongeveer een halve liter op 30seconden zijn.
                Hoop je zo weer wat nuttige info gegeven te hebben.

                Wim

                  Je bedoeld waarschijnlijk de spinnenkop, zit een membraan in wat alles regelt.
                  Haal deze nooit los, want die krijg je nooit meer dicht. 💡 (onder druk gemonteerd)
                  Door een injector eruit te halen kun je zien of die mooi vernevelen, en niet de benzine erdoor gooien.
                  Is ook een waarde voor wat die mogen leveren, maar gegevens heb ik op de zaak en zit nu thuis. 🙁
                  Probeer ook eens als de motor even gedraaid heeft de koud start inspuiting los te koppelen, en hoor eens wat de motor doet.

                    Wel, alvast bedankt voor jullie snelle tips.

                    Het vervelende is dat die wagen al binnengeweest is bij een zogenaamde porsche ‘specialist’ in oostkamp, waarvan ik de naam niet ga vermelden.

                    Deze specialist heeft mijn kameraad wandelen gestuurd met de boodschap dat dit normaal is voor zo’n oldtimer.
                    👿

                    Volgens mij hapert er dus inderdaad iets aan die K-jetronic, maar hebben ze daar ofwel geen zin ofwel geen kennis om het te fixen.

                    Mijn zoon (bachelor opleiding auto engineering) gaat hem nu meepakken naar school waar ze een ganse kamion testapparatuur hebben.

                    Maar aangezien zijn tijd beperkt is, moeten we een preselectie maken van de meest voorkomende fouten op dit model.

                    Ik lees hierboven ook iets over die brandstofverdeler… zou het kunnen dat die binnenin versleten is en dat de rotor inwendig lekt ?
                    Uitwendig is niets te zien…

                    Wim

                      Paar tips.
                      Luchtfilter vuil ? (verkeerde verhouding)
                      Koud start inspuiting die blijft spuiten?
                      Druk regelaar?
                      Zal even zoeken zijn, maar als je veel tips krijgt kom je er waarschijnlijk uit.
                      Succes.

                        Ik heb hetzelfde maar nog erger gehad. Verbruik van 40-50 liter.
                        Warmloopregelaar, coldvalve,… was het niet. Eigenlijk alles vervangen op de benzineverdeelkop na die er sinds gisteren opzit. De vorige was ook kapot.

                        Als het dit niet is, is de volgende stap nieuwe benzinepomp en dan is alles vervangen wat er te vervangen is.

                        Ik houd u op de hoogte 😉

                          wat het probleem is daar weet ik niets van maar normaal moet ie toch echt 1-8 1-9 rijden, er zullen ongetwijvelt forumlezers zijn die je kunnen helpen…succes

                        10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.