accu

• Maker
    Discussie
  • wat doen jullie voor de accu in conditie 🙂 ) te houden
    mn voor diegene die niet veel met hun wagen rijden, zoals ik 😕 ?
    daarstraks weer even aan de kabels moeten hangen 😥 …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • [quote=”Luke”:1lh0gu1p]idd handig, ff op site van bosch.be gezocht maar kan niets vinden, toch ns in de gaten houden, kijk helaas weinig tv….[/quote]
      ik kijk ook weinig tv, en ik heb ook eens gekeken op de site van bosh maarja… 😆

mvg

idd handig, ff op site van bosch.be gezocht maar kan niets vinden, toch ns in de gaten houden, kijk helaas weinig tv….

bosh (denk ik) heeft nu een apparaat die je moet opladen, en je steekt dat in je sigaretten aansteker (1-2 min volgens reclame) en je auto start 😉
          idiaal als je zoals luke geen stroom hebt in je garagebox, gewoon thuis opladen 😉

ze geven er reclame van op tv 😉

mvg

[quote=”turbowannes”:1czvcy34]ben ook op zoek naar een goede druppellader, daarnet bij autostop in leuven gaan kijken , maar wat ze me daar meegaven paste totaal niet in elkaar , en heb het dan ook teruggedaan.
            zouden ze bij porsche zo een geval op stock liggen hebben? Misschien best effe bellen..spaart me de moeite om tot in brussel te rijden…[/quote]

ff Johan bellen, http://www.autosdekens.be die heeft ze , PSO denk ik ook wel

Ik gebruik al jaren zonder problemen een Optimate voor m’n oldtimers en Harley.
              Deze kan men in elke motorfietsenzaak bekomen.

http://www.rad.eu/nl/c/p/4167-optimate-lader-optimate-iii.htm?gclid=CNbv5oWKmZACFQPklAodFh86og

ben ook op zoek naar een goede druppellader, daarnet bij autostop in leuven gaan kijken , maar wat ze me daar meegaven paste totaal niet in elkaar , en heb het dan ook teruggedaan.
                zouden ze bij porsche zo een geval op stock liggen hebben? Misschien best effe bellen..spaart me de moeite om tot in brussel te rijden…

[quote=”Pascal”:1b70wx6v]Je kan natuurlijk je batterij niet opladen met je sigaretteaansteker want die haalt toch zelf de stroom van de batterij die je wil opladen … ?!!!! 😆 [/quote]

zie t nu pas, bedoelde natuurlijk voor mn andere auto die er langs staat he … 🙂 )

Is echt super handig

ondertussen druppellader aangeschaft 🙂 )
                      allemaal bedankt voor de info.
                      is wel vervelend om dan elke keer die klemmen te moeten losmaken merk ik al
                      … anders ga ik toch opteren voor dat systeempje van Stefan 😕

Ik haal al jaren gewoonweg de massakabel van de accu bij langdurig (max. 1 à 1,5 maanden) stilstaan.
                        Nog nooit startproblemen gehad
                        😀

Koop gewoon een kleine druppel lader van het merk Fronius Acctiva type Easy en je zal nooit nog problemen hebben.
                          http://www.fronius.com

[quote=”Setakira”:2go61bln]Er bestaat een systeem om wagen met te platte batterij te starten door 2 wagens met sigarettenaansteker te verbinden.

WB heeft zo’n kabel maar ik twijfel wel beetje over veiligheid want wagen heeft toch wel wat Ampère nodig om te starten en kan dat door sigarettenaansteker of zijn dat dikke kabels naar batterij?
                            Maar misschien bestaat hetzelfde principe om de batterij van wagen 2 op peil te houden? Als je met wagen 1 toch dagelijks rijdt waarom niet.

[/quote]

no way in hell is da mogelijk

Er bestaat een systeem om wagen met te platte batterij te starten door 2 wagens met sigarettenaansteker te verbinden.

WB heeft zo’n kabel maar ik twijfel wel beetje over veiligheid want wagen heeft toch wel wat Ampère nodig om te starten en kan dat door sigarettenaansteker of zijn dat dikke kabels naar batterij?
                              Maar misschien bestaat hetzelfde principe om de batterij van wagen 2 op peil te houden? Als je met wagen 1 toch dagelijks rijdt waarom niet.

Ik heb trouwens een transformer om via sigarettenaansteker 220V te krijgen (om cameras e.d. op te laden op lange dagtrippen) en werkt perfect, kan misschien ook manier zijn om 2de wagen op peil te houden als je geen stroom in garage hebt maar das dan 2x omvormen en nu ook niet echt aanrader want je mag niet teveel Ampère trekken…

[quote=”Pascal”:2vdgsjng][quote=”Luke”:2vdgsjng]heb helaas geen stroom in mn garagebox,
                                zo’n systeem bestaat dus niet met n “sigarettenplug”
                                Yvan[/quote]

Je kan natuurlijk je batterij niet opladen met je sigaretteaansteker want die haalt toch zelf de stroom van de batterij die je wil opladen … ?!!!! 😆 [/quote]

http://www.prioritystart.com/

is geen druppellader, maar zal wel de boel disconnecteren als ie lange tijd stil staat, en de batterij beneden bepaald voltage gaat…

ook wel handig als je niet veel rijd, bv af en toe es een maand niet
                                maar je hebt geen zin om telkens dat ding aan of af te koppelen

wel niet handig met alarm systemen , is eerder voor echt klassieke auto’s zonder fancy electronica… khad zoeentje op mijn 911 zitten destijds

andere tip, boot batterijen kopen ipv auto batterijen
                                duurder, maar beter bestand tegen lange tijd stil staan
                                zaten ook in die 911 van me, reeds toen ik hem kocht,
                                ze hebben ander half jaar op een rek gestaan tijdens restoratie, niet eens moeten opladen toen ik klaar was
                                toen ik de auto anderhalf jaar later verkocht zaten ze er nog altijd in…

[quote=”Luke”:37k7ly0l]heb helaas geen stroom in mn garagebox,
                                  zo’n systeem bestaat dus niet met n “sigarettenplug”
                                  Yvan[/quote]

Je kan natuurlijk je batterij niet opladen met je sigaretteaansteker want die haalt toch zelf de stroom van de batterij die je wil opladen … ?!!!! 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.