Accu

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Wat ik mij afvraag,

In de donkere dagen zal de 718 niet zoveel buitenkomen vrees ik.
      Misschien zal ik hem aan de druppellader moeten hangen, zoals ik met de 993 en de 964 ook doe.
      Maar mag je dat zonder problemen doen.
      Ik ben nog van de oude stempel en met die gesofestikeerde elektronica van tegenwoordig weet je maar nooit.
      En waar maak je je klemmetjes dan aan vast rechtstreeks aan de accu of ergens anders?

Ik heb Bij de aankoop van mijn 718 direkt het verbindingsstuk van mijn C-tek permanent aan de batterij laten koppelen,dus geen gedoe meer met klemmetjes.Juist inpluggen…

Mooi zo Rollie….en dat was ok voor het PCenter?

Ja,geen probleem,nooit een probleem gehad,Hangt in winter quasi permanent aan de C-tek
              Zie dat ik de foto’s dubbel erop gezwierd heb!

Mijne P hangt ook de ganse winter aan de CTEK; ook nog nooit problemen mee gehad…

123

mijn connector loopt langs steekt uit langs bovenkant van de klep, bij de ruitenwissers
                  kan dus inpluggen zonder dat ik hem moet opendoen.. uiteraard met waterdichte plug op…

Bij deze ook een vaste aansluiting voorzien.
                    @ rollie…ik zie dat je koffer openstaat… Blijft het kofferlicht dan niet branden?

Binnenverlichting koffer blijft idd branden maar gaat na een tijd je uit.
                      Indien je de kap sluit en terug opent heb je weer licht –))

Ik had hier graag nog even op gereageerd, nu de winter terug voor de deur staat.

Onderaan de ruitenwissers van mijn boxster zit een kunststof paneel. In dit paneel zitten 2 ‘dekseltjes’ vastgeklikt die kunnen weggenomen worden om toegang te krijgen tot de moeren om dit paneel te verwijderen. Ik heb onder het rechtse dekseltje de connector van mijn CTEK geplaatst. Er is juist plaats genoeg daarvoor. Zie de foto’s.

Het doel is om ten allen tijde de accu te kunnen opladen, zonder het kofferdeksel te moeten openen. Ik gebruik deze connector enkel in geval het kofferdeksel niet meer elektrisch te openen zou zijn. Bij normale lading, gebruik ik nog altijd de meegeleverde accu tangen, aangesloten op de accu klemmen zelf.

Uit veiligheid een zekering geplaatst van 6 Ampère zo dicht als mogelijk bij de + klem van de accu, én de zwart/rode CTEK draad in een bijkomende isolatie geplaatst.

Het geeft toch altijd een veilig gevoel te weten dat je de accu kan opladen zonder in de wagen te moeten zijn.

Kan iemand mij zeggen of je mag laden met een optimate 4, daar heb ik toch nog nooit problemen met gehad bij mij moto’s

123

als ik die opzoek online is dat een quad/atv/moto lader/

Zal nogal licht zijn om een 80-90 AH autobatterij mee op te laden
                            zal wel iets doen, maar zal wel lang duren als de batterij slecht geladen is

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.