Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Achterbanden 911 SC
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
3 september 2007 om 20:15
Dag beste mensen,
ik ben aan nieuwe achterbanden toe op mijn 911 Sc van ’80. De huidige
set banden (achter) is 225 – 50 – 16 VR’s , Pirelli P7000 en dit op Fuchs velgen. Nu heeft mijn vaste bandenleverancier een set Bridgestones die
op zijn tenen staan en waar hijj van af wil. Een ding baart met zorgen :
‘t zijn iets bredere banden nl 245 – 45 – 16 ‘s. Wat is jullie opinie hierover.
? Te breed voor de bestaande velg, ? Reële kans dat de banden de spatborden raken bij het inveren, of toch te doen met een standaard carrosserie
Ter info, de wagen is niet verlaagd. Foto’s van de wagen op
http://www.itconstruct.be/p/911SC.htmlBedankt voor alle tips.
Dirk
-
MakerDiscussie
-
Hieronder nog wat uitleg over banden.
Helemaal onderaan staan de aanbevelingen van Automerken.http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/symboolindex.htm
De keuze is gemaakt : Continental Sportcontact N1.
De banden worden vrijdag ochtend gemonteerd. Toevallig zijn het ook banden met een Porsche referentie ‘N1’. Weet er iemand meer over deze
‘N’ notaties ? Alvast bedankt voor de infoGroeten,
Dirk
Persoonlijk zou ik kiezen, zoals hiervoor reeds aangehaald werd, voor dat type van banden waarmee je op de technische controle géén zever hebt.
Je kan wél andere banden leggen maar dan moet je die telkens, vooraleer je naar de TC gaat, wisselen….. Doe je dit niet dan heb je sowieso een rood kaartje.
Ik heb dat er niet voor over !Via deze URL vind je, op basis van je PVG-nummer dat te vinden is op je inschrijvingsbewijs, de enige toegelaten banden-maten voor je wagen.
http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
Doer er je vooordeel mee !!
Groeten,
Dirkje hebt gelijk.
ik zou die 245 ook niet op een 8 duim leggen als ik eerlijk was.
bovendien zijn er weinig bandenmerken die een 245 (in 16 duim toch) in hun bandengamma hebben. Een 225 is makkelijker te vinden.Niemand die hier beweert heeft dat ze niet passen onder een 911SC
Wel dat ze passen op een 8 duim (jij hebt ze op een 9 duim liggen )
En ook dat het niet zeker is dat het wettelijk is (zoals jezelf aangeeft) .
Maar daar ik geen SC heb kan ikzelf dat niet nakijken op de GOCAlijstHallo,
ik heb enkele setjes banden voor op mijn 911 SC (bouwjaar 1981), namelijk:
achteraan originele fuchs (16 x 8) met 225×50 R16 banden
en eveneens voor achteraan: bbs en rial (16 x 9) met 245×45 R16 banden.
Deze 245 banden passen perfect (2 x een halve centimeter over) en zijn dus het maximum wat je achteraan op een 911 SC krijgt maar daar geraak je wel niet door de Belgische keuring.@ eenplus : gelieve niet steeds op quote te klikken maar op antwoord. Het heeft geen enkele zin om de bovenstaande post te quoten en maakt de leesbaarheid minder.
On Topic
245 is te breed voor een 8 duim Hiermee krijg je echt een balloneffect.
Of die maat zelfs gereden mag worden op je wagen betwijfel ik daar ik denk dat de omtrek te ver afwijkt van het toegestane.
Dit kan je vinden op de GOCA site .[quote=”924carreragt”:m2464dkz]Hallo,
ik snap de vraag niet zo direct. Bedoel je wat de prijs is voor bandenmaat 225?
Gewoon wat richtbedragen die her en der in het land gehanteerd worden. Niet zo belangrijk eigenlijk
Ter info: aan te raden voor een 911 is de banden die een N-rating hebben van Porsche. Dit is niet altijd de beste band, maar de beste balans voor de 911.
Dit is nieuw voor me, kan je iets meer vertellen over deze ‘N’ rating ?
Je kunt bv de allerlaatste nieuwe sportbanden plaatsen op een 911, maar door hun zeer goede grip kan het karakter van de auto verloren gaan of het weggedrag volledig veranderen.
Hou er altijd rekening mee dat banden die een enorme grip hebben deze grip op een bepaald moment lossen. En dat moment is steeds op zeer hoge snelheden of op een moment wanneer je dat niet wilt ervaren. Zeker niet met een oudere Porsche.Inderdaad een oudere wagen, en toeristisch gebruik.
😀 [/quote]
Hallo,
ik snap de vraag niet zo direct. Bedoel je wat de prijs is voor bandenmaat 225?
Ter info: aan te raden voor een 911 is de banden die een N-rating hebben van Porsche. Dit is niet altijd de beste band, maar de beste balans voor de 911.
Je kunt bv de allerlaatste nieuwe sportbanden plaatsen op een 911, maar door hun zeer goede grip kan het karakter van de auto verloren gaan of het weggedrag volledig veranderen.
Hou er altijd rekening mee dat banden die een enorme grip hebben deze grip op een bepaald moment lossen. En dat moment is steeds op zeer hoge snelheden of op een moment wanneer je dat niet wilt ervaren. Zeker niet met een oudere Porsche.😀
Dag Robbie,
dit is info die steeds bruikbaar is natuurlijk. Ik ben niet geheel onbeslagen als het over banden gaat, maar leer alle dagen bij. Kan je iets kwijt over wat je mag rekenen voor deze banden ?
Bedankt,Dirk
[quote=”ferdy”:1yrgji2d][quote=”eenplus”:1yrgji2d]Ok, bedankt voor de nauwkeurige info. De wagen staat nu niet voor de deur, maar als je het op de keper beschouwd is 245 toch wat aan de brede kant. Mocht iemand toch belangstelling hebben, de vraagprijs voor de twee banden is € 270, montage, balacering en Btw inclusief.
[quote=”924carreragt”:1yrgji2d]Hallo,de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie[/quote][/quote]
Kies de goede banden !!
Ik kom van 4 CEAT budget banden, die op de wagen staken bij aankoop en heb nu Dunlop SP2000 laten monteren en er is een wereld verschil, minder hard en een lichter stuur. Je zou ze bijna moeten uitproberen maar dit kan natuurlijk niet.
Kies een merk band en laat je wagen uitlijnen, een SC is nog steeds “in de computer” van recent uitlijn aparatuur.[/quote]
[quote=”eenplus”:1mxqem9f]Ok, bedankt voor de nauwkeurige info. De wagen staat nu niet voor de deur, maar als je het op de keper beschouwd is 245 toch wat aan de brede kant. Mocht iemand toch belangstelling hebben, de vraagprijs voor de twee banden is € 270, montage, balacering en Btw inclusief.
[quote=”924carreragt”:1mxqem9f]Hallo,de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie[/quote][/quote]
Kies de goede banden !!
Ik kom van 4 CEAT budget banden, die op de wagen staken bij aankoop en heb nu Dunlop SP2000 laten monteren en er is een wereld verschil, minder hard en een lichter stuur. Je zou ze bijna moeten uitproberen maar dit kan natuurlijk niet.
Kies een merk band en laat je wagen uitlijnen, een SC is nog steeds “in de computer” van recent uitlijn aparatuur.
Niet meteen een antwoord maar eerder een vraag ; mijn fuchs velgen langsachter zijn 8j , kan je daar zonder problemen 245 op monteren??
Ok, bedankt voor de nauwkeurige info. De wagen staat nu niet voor de deur, maar als je het op de keper beschouwd is 245 toch wat aan de brede kant. Mocht iemand toch belangstelling hebben, de vraagprijs voor de twee banden is € 270, montage, balacering en Btw inclusief.
[quote=”924carreragt”:3kdkxvty]Hallo,de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie[/quote]
Hallo,
de breedte van de achtervelgen is bepalend voor de max breedte van de band.
zo te zien heb je vooraan 6×16 Fuchs en achteraan 7×16 (is niet zo duidelijk op foto).Indien je achteraan 7×16 hebt zou ik zeker niet breder dan 225 gaan.
Die 245 banden werden af fabriek enkel geplaatst op 9×16 velgen (turbo, turbolook).
Groeten,
Robbie
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.