achterbank bij P

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen achterbank bij P

• Maker
    Discussie
  • achterbank is al behandeld, maar mijn vraag is breder:
    Hoe zit dat met de plaats op de achterbank, welke *porsche – behalve de Panamera of Cayenne – heeft een bruikbare achterbank?
    Bij een oer-911 is dat enkel voor bagage en dan nog. (Ik probeerde het en raakte er bijna niet meer uit zonder hulp.) Krijg je bij de (verlengde!) 996 (997) wel kleine medemensen op de achterbank? Zeg maar 1,70 m of kleiner? Hoe zit hetbij de 968?
    928 mag ook beantwoord worden, voor de collaga’s, is niet mijn ding.
    Met een 924 heb ik oooit een jaar rondgereden en eerlijk, ik weet het niet meer, maar ik dacht dat het wat beter was dan de 911.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Ik heb een Maxi-Cosi Priori achterin staan voor de jongste en een zitje van bij het Kruidvat voor de oudste. Zij vinden het alvast de max achterin. De Maxi-Cosi Rodi heb ik ook al gepast en dat lukt.

Bij de Priori moet de passagierstoel wel wet meer naar voor staan, kwestie dat de kleinste toch zijn voetjes kan laten hangen 😉

Ikzelf ben 1m88 en dat is een duidelijke no-go…

0

Ikzelf ben 1m85 en heb ooit geprobeerd achterin plaats te nemen in mijn 996 en dat ging niet echt soepel.
        Mijn vriendin is 1m54 en kan wel achterin zitten, maar comfortabel is iets anders… 😀

0

In mijn 996 4S vind ik dat er best wel genoeg plaats is voor de achterpassagiers. Ikzelf ben 1,83m en bij wijze van test heb ik het eens geprobeerd en heb best wel voldoende plaats. Ik denk eigenlijk niet dat de beenruimte eerder een probleem is maar wel de ruimte boven je hoofd. Ik moet wel een beetje schuin zitten om niet tegen het dak te zitten :).

Dus wat kinderen en vrouwen betreft tot 1,70m kunnen die best “comfortabel” zitten achteraan.

0

Dag Gummy,
            Welkom op ‘t forum!
            Graag pics van de 996 4S :mrgreen: en ook graag een korte voorstelling van jezelf in het daarvoor bestemde topic :first:

0

ook hier nemen de kids plaats op de achterbank 996 4S. Ze zitten liever achteraan vanwege het leuke middenverhoog waar ze dan kunnen opleunen 🙂
              ik gebruik ook de chicco zitjes hiervoor.

0

Bedankt, zal ik eens proberen. Huidige zitjes zijn te breed…

0

Gewoon universeel van Chicco.
                  Past net !

Chicco.jpeg

0

Ik lees hier van verschillende mensen dat ze de kids achter in de 911 laten plaatsnemen. Gebruiken jullie dan een specifiek kinderzitje of zijn er andere mogelijkheden?

0

[quote=”Hendrik914″ post=129063]Niet dat ik je niet geloof, Vincent, maar heb je zelf al eens geprobeerd op de achterbank of met kleine medemensen op de achterbank een ritje gemaakt?

[/quote]

ooit nog nen vriend van 1,80 m achteraan gestoken 😀 😀 😀
                      toen we de ritten van de PCT nog met de 928 deden is mijn schoonmoeder meerdere malen met ons meegegaan omdat er veel meer plaats was achteraan dan in hun 996 turbo. Ze hebben nu trouwens zelf een 928 S4 gekocht.

0

met de 996 4s heb ik mijn petekindje (klein) en schoonzus (1.65) meegenomen en zaten best nog comfi

0

De kids rijden altijd mee in de 996 en hebben er geen probleem mee. (1 m – 1,40 m)
                          Voor een persoon van 1,70 m zal het wel een stuk moeilijker gaan.
                          Wel zonde dat het schuifdak zover naar voor zit :mrgreen:
                          Gewoon naar een garagist gaan die er ene staan heeft en eens vragen of je erin mag gaan zitten !

0

Niet dat ik je niet geloof, Vincent, maar heb je zelf al eens geprobeerd op de achterbank of met kleine medemensen op de achterbank een ritje gemaakt?

Ik vond de eerste 928 echt afgrijselijk lelijk, omwille van het vliegende schotel-achterste. Maar na het bekijken van wat advertenties, moet ik toegeven dat de S4-bips wel wat heeft. Bovendien heb je alles wat een moderne sportwagen van een ander merk heeft op die jongere verderontwikkelde modellen.

0

en dan heb je nog steeds je gigantische koffer( naar porsche normen dan toch) voor je bagage 😉

0

Hmm je hebt me bijna bekeerd.
                                :respect2:

0

op de achterbank van de 928 kunnen gemakkelijk 2 volwassenen zitten.
                                  :relaxman: :happydance:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.