achterlijk GPSsysteem

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen achterlijk GPSsysteem

• Maker
    Discussie
  • man man man, wat is dat GPSsysteem van de 996’s toch een achterlijk ding! Gisteren had ik een voordracht in Dendermonde, en riskeerde mij te vertrouwen op de GPS van de TT. Tot twee keer toe probeerde hij mij de verkeerde richting in te sturen! Eens uit centrum Schellebelle, op dat rechte stuk weg dat uitkomt aan de McDonalds aan de Brusselsesteenweg wou hij me plots doen afslaan naar rechts in een straat die er niet is. En aan de grote rotonde van de afrit Wetteren wou hij me naar rechts richting Brussel laten oprijden, terwijl ik naar links richting Gent voor de afrit Merelbeke moet gaan… Leuk zo’s GPS waarbij je eigenlijk zelf al een beetje de baan moet kennen om te weten wanneer hij je de verkeerde kant gaat opsturen en je het moet negeren. Zo leert een mens ook nog eens iets, nietwaar… 🙄

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Onlangs reed ik op de autostrade en zag ik “bliksems” in de verte….
      Bleek het uiteindelijk een “flitser” te zijn… Gelukkig heeft mijn Coyote me op tijd gewaarschuwd 8) 8)

Anoniem

Rij weinig op gps in de 997, doet het toch redelijk afgezien van de wegenveranderingen die de lieve juf geen weet van kan hebben 🙂 😕
        Mijne Garmin (Vito), met de voorlaatste update durft ook die fouten maken. Doch laatst in Spanje en Portugal (huurauto) slechts een paar keer ‘herberekenen…’

Ah, idd velen zitten in die chique wagens met de gsm aan het oor, nu begrijp ik het!
        Er ook al aangedacht om over te schakelen naar Pioneer, enkel om Bleutooth in de 997 te hebben.

Lichtjes uit: rijden als katjes in het donker. Ik heb er niet echt last mee, flitsdinges zie je idd niet meer…spannend 😈

Anoniem

Bijna idem hier: heb de originele porsche radio er uit gezwierd (ttz…uitgebouwd en netjes opgeborgen) en een Blaupunkt Rome NAV ingebouwd. Heel simpel in te bouwen, ook 1 DIN en toch kleuren navigatie. Ideale oplossing voor wie in de 996 geen standaard navigatie heeft. En in tegenstelling tot de standaard navigatie van de 996 is hiervoor wel nog up-to-date kaartmateriaal beschikbaar.

Wim

Ik heb deze in mijn auto zitten, Pioneer AVIC-HD1BT Hard Disk Navigatie, en werkelijk perfect.

Heb originele gps eruit geflikkerd en een dubbel din van pioneer in geplaatst met allernieuwste gps+bluetooth+ipod aansluiting met bediening op scherm! kostrijs 650€!

Ja, onverlichte autosnelwegen 🙁

heb het vorige week maandag gemerkt.
                met de moto van Brugge naar huis iets over 23u..

de zon scheen nog toen ik vertrok, dus helm met getint caracoat vizier -> hielp goed,

‘s avonds naar huis op donkere auto snelweg.. zag ik hoogstens 1 a 2 verlichtingspalen ver… 🙁

Mocht daar een auto in panne staan, met de lichten kapot van een accident ofzo.
                ik had hem zeer laat kunnen zien, (zelfs met ‘t vizier open) zou je zoiets maar laat zien als er geen maan of sterren zijn 🙁

was trouwens ook een van de eerste keren dat ik een langere rit op de onverlichte snelwegen deed…nondegodver: zie flitspalen en andere mogelijke Kojak’s with Kodaks zie je toch heel wat minder staan…! 👿 🙄 Ik denk dat de verkoop van de Coyote’s weer een duwtje gaat krijgen! 😆

@JoeBar: mijn routebeschrijving was van na de voordracht! 🙂 Dus wel degelijk richting Gent-Merelbeke… 😛

Trouwens ook vreemd: in het gaan stuurde hij mij via de E17 (logisch), in het terugkeren via binnenbaantjes van zal ik jou daar gaan hebben??? Logica??? 🙄

Anoniem

Hihi ,leuk he zo’n een ingebouwde gps .
                      In de 996 was het ook van dat .Mercedes idem .
                      Mijn Cayenne mei 2011 heeft ook al deze ziekte .Was op weg naar het app in Frankrijk ,is autostrade tot in Toulon .Je wil niet weten hoeveel keer dat ding me zei dat ik nu de autostrade moest verlaten ,neem volgende afrit 👿 😡 .
                      Heb nu al geleerd kijken op de kaart en weten hoe te rijden en enkel voor de juiste straat (als ik al in de stad ,dorp of wijk ben )te vertrouwen op de GPS.
                      De particulier verplicht ons nu bijna een wagen te kopen met ingebouwde gps anders bij herverkoop blijf je er mee zitten omdat er geen achterlijk systeem in zit .
                      Bij mijn GT3 kon het me absoluut niet schelen of er een gps in zat of niet .Ben van plan om er heel lang mee te rijden en als ik hem ooit weg doe en er zaagt er ook maar 1 dat er geen gps inzit krijgt hij al niet meer de kans om de auto te kopen .
                      Wat koop je eigenlijk een auto of gps ? 😉

Funny

Dit is zo bij elk systeem van enkele jaren oud. Ook die achteraf zijn ingebouwd. Na een dikke vijf jaar is dat al hopeloos verouderd en worden er dikwijls al geen technische ondersteuningen of updates meer voorzien. Daarom dat ik mij steeds bij die dure optie vragen stel. Op een panamera, 991 of eender elk ander duurder merk vragen ze snel +3000 euro. En meestal verplicht als je sommige andere opties wilt (multimedia interface of achteruitrijcamera bijvoorbeeld). In mijn 996 zit ook een GPS ingebouwd (PCM) en als ik die samen laat werken met een spotgoedkoop draagbare GPS dan weet je direct op welke je kunt vertrouwen. En het is niet die van de porsche 😥

Als je weet dat een tomtom van 149 euro sneller en beter werkt dan de laatste nieuwe command in een mercedes CLS 🙄 (zelf proefondervindelijk vastgesteld met een klant die al spijt had van die dure optie). Is hetzelfde als bluetooth voorzien van fabriek. Wanneer zie je iemand met zijn GSM in de hand bellen? Dure wagen met pokkedure bluetoothoptie maar hun nieuwste smartphone is niet compatibel met het systeem.

euhm ik weet niet hoor.

maar vanuit Schellebelle moet je richting Wichelen, Schoonaarde, Appels voor naar Dendermonde te rijden. (en niet meer richting Wetteren)
                          en als je in Wetteren bent, moet je wel degelijk de E40 richting Brussel nemen en dan afrit Aalst om naar Dendermonde te rijden, ik weet niet hoe jij gereden bent…

of waar je naar op weg was

ik vermoed dat je zo genoot van de rit dat je liever een grote omweg naar Dendermonde nam 🙂

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.