Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › achterruit
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maanden, 1 week geleden door Luke.
-
Eind augustus is mijn achterruit gesneuveld. Ik wilde ze via een lokaal kleiner bedrijf laten vervangen maar kreeg bericht dat ze geen achterruit konden krijgen. Daarna bij Carglass langs geweest maar ook zij kunnen geen achterruit krijgen. Ook gegoogled, bij Rose Passion en zo gekeken maar overal krijg ik dezelfde boodschap: Porsche levert ze niet. Ik krijg elke maand te horen dat een maand verder er een bericht komt wanneer ze weer geleverd kunnen worden :-(. Iemand een idee wat er aan de hand is? Voorlopig heb ik een plexi ruit erin staan maar op de keuring was het een heel gedoe om aan te tonen dat er echt geen ruit te krijgen is. Autostrade doen met de plexi ruit lijkt me ook niet verstandig en waterdicht is ze ook niet dus ik word sterk beperkt in het gebruik van de Cayman.
Groet, BartAmai, wat vervelend!
Is er niets te vinden van een afbraak? Er moeten toch Caymans zijn die total loss zijn, maar waarvan de achterruit nog bruikbaar is.
(Even snel googlen levert idd niet veel op..)okee… hoe heb je voor dat je achterruit “sneuvelt”? Just wondering
Betoging?
Relatieprobleem?
other?[quote=”Yellow Submarine post=291620 userid=9203″]okee… hoe heb je voor dat je achterruit “sneuvelt”? Just wondering
Betoging?
Relatieprobleem?
other
[/quote]
Kan ik hier niet posten. De achterruitverwarming was stuk en er is me verteld dat er best wat meer schade was om ze te vervangen :-). Ik had een afspraak om ze te vervangen en nadat ze stuk was de dag erna(op de dag dat ze vervangen zou worden) bericht gekregen dat er geen was.
Maakt echter weinig uit. Ik veronderstel dat ik niet de enige in heel de wereld ben die ooit een achterruit nodig heeft. Tweedehands ook niets te vinden. Iemand een idee wat er aan de hand is?
Groet, BartEen achterruit moet zelden vervangen worden dus wordt daar een lage stock van gehouden.
Gevolg is dat je bij uitzonderlijke afname snel een stockbreuk hebt.
Probleem zit niet bij Porsche maar bij hun toeleverancier.
Al eens geïnformeerd bij een OPC in NL of de Heimat ?
Van welk bouwjaar is jouw cayman en welke kleur?
https://www.kleinanzeigen.de/s-autoteile-reifen/preis:200:/cayman-deckel/k0c223Neem eens contact op met een van volgende Porsche ‘onderdelenboeren’:
In Zichem:
https://www.9xxteile.com/
In NL:
https://www.vankesselsportscars.com/Bedankt voor de reacties. Ik krijg echt wel overal te horen dat het probleem bij Porsche zit; zijn leveren niet en schuiven de datum dat er bekend is wanneer er weer geleverd gaat worden systematisch op. Daarstraks wel een bericht gehad van eurospares dat ze binnen 2 weken zouden kunnen leveren. Hopelijk is dat een teken dat de ruiten weer gemaakt worden.
Ik stuur een bericht naar de vermelde leveranciers.
Mijn wagen is karmijn rood. De juiste porsche benaming ontgaat me maar het is een vrij zeldzame kleur. Ook al gezocht naar een volledige achterklep met glas in die kleur :-).
Groet, BartDie was ik nog vergeten te melden, thx! In juli 2023 hadden ze toch nog een gecrashte 987 Cayman (met nog een achterruit!) staan zie ik op hun FB.
Berichten gestuurd naar jullie suggesties. Bedankt daarvoor. Duimen maar.
Antwoord gehad van dsp-parts BV. Daar staat inderdaad een gecrashte cayman. Ruit met achterklep werd aan geboden maar Carglass wilde de ruit er niet uithalen omwille van risico op breuk en dsp-parts BV wilde de ruit uiteindelijk wel uithalen maar niet versturen wegens risico om breuk :-). Ik heb ze dan maar zelf opgehaald bij dsp-parts BV. Erg vriendelijke man en zeer goede achterruit hoorde ik bij Carglass. De gecrashte Cayman zag er wel erg slecht uit maar had een schuiver naast de weg gemaakt en was overkop gegaan. Airbags waren niet af gegaan. Interieur zag er prima uit. Vandaag heeft Carglass de achterruit geplaatst dus ik kan weer op weg. Bedankt voor de tip van dsp-parts BV.
Ik vind het nog steeds ver ondermaats van Porsche dat ze na zes maanden nog geen achterruit kunnen leveren. Klantvriendelijk is dat zeker niet.
Groet, Bart
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.