achterruitje kan niet tegen de kou

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster achterruitje kan niet tegen de kou

• Maker
    Discussie
  • Vanmiddag dacht ik : lekker weertje, dus kap open…

gevolg : plastic achterruitje links en rechts gebroken en gescheurd.

heb dan bij thuiskomst maar meteen de hardtop gemonteerd en een nieuwe bache met glazen achterruitje besteld.

BTW: het was wél lekker met de kap open vanmiddag, alleen krijg je wel veel bekijks dan.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Bedankt voor je reactie.
      Ik ga mij dan vandaag ook zo een replacement-dak bestellen.

Mvg
      Christoph.

zit er nu toch al een tijdje op, en staat nog steeds strak. Heb zelfs de indruk dat de kwaliteit die van het origineel overtreft. En mijn wagen staat zomer en winter buiten, dus makkelijk heeft dat dakje het niet. Plaatsen was een makkie, enkel wat priegelen met mooi strak aanspannen aan de voorkant waar hij rond de sluitlip gaat, je moet het strak aanspannen en tegelijk de lip monteren, maar toen ik er een extra paar handen bijhaalde om het doek strak te houden terwijl ik het vastschroefde, was het zo gefixt. werktijd: ongeveer 2 uur.

Geachte Yabba944,

Ik zit met hetzelfde probleem en zou ook een bij car-hood.co.uk willen bestellen.

Kan u mij soms uw bevindingen over die nieuwe bache meedelen?
          Was deze makkelijk te plaatsen? Spant deze nog steeds mooi aan?

Alvast vriendelijk bedankt.
          Mvg
          Christoph

[quote=”yabba944″:2t388fd6]jep,

is speciaal voor de 986 met het oude model geleidersstel[/quote]

Wanneer was je van plan deze te monteren?? zou dan het resultaat wel eens willen komen bekijken! en ineens de vraag stellen of het een moeilijke ingreep was om zelf dit te doen?

vg

Daniél

jep,

is speciaal voor de 986 met het oude model geleidersstel

Heb de site eens bezocht en heb ook wel interesse voor zulke kap? mijn wagen is van 1999 zou dit dan lukken om een kap met glazen ruitje??

http://www.car-hood.co.uk/

heb het nog niet geplaatst, maar wel eens bekeken, is goed materiaal, fijn afgewerkt,maar ik wacht op wat warmer weer om het te plaatsen, als ik de kap nu plaats, en ze strak zet, gaat ze misschien in de zomer uitzetten.
                  Levering was ook snel, donderdag besteld en maandagmorgen was ze er

ik dacht eens gelezen te hebben dat het niet mogelijk was om te bouwen van plastic naar glas zonder ook de constructie te veranderen…

kan je wat foto’s plaatsen van het resultaat?

ik zou namelijk 1 van de komende jaren mijn kap ook moeten vervangen 🙂 )

[quote=”yabba944″:15j79t4t]lol, nopes, ik sta er echt niet voor bekend dat ik graag teveel betaal.

BAS in UK, 575 EURO verzendkosten inclusief voor een volledig nieuwe kap met glazen ruitje.Ik denk niet dat je zelfs het hoesje voor die prijs bij Porsche vindt.

Ongelooflijk hoe laag die Pond staat tegenwoordig.[/quote]
                      Kun je me het adres even doorsturen aub!
                      bedankt op voorhand

Vroeger reed ik met mijnBeemer Baur steeds met open dak tenzij het hard regende of sneeuwde .
                        Nooit last van gehad dat er maar iets aan het raampje kwam 😯

lol, nopes, ik sta er echt niet voor bekend dat ik graag teveel betaal.

BAS in UK, 575 EURO verzendkosten inclusief voor een volledig nieuwe kap met glazen ruitje.Ik denk niet dat je zelfs het hoesje voor die prijs bij Porsche vindt.

Ongelooflijk hoe laag die Pond staat tegenwoordig.

yabba944n[quote]een nieuwe bache met glazen achterruitje besteld.
                            quote]

toch niet bij porsche zelf ? want dan betaal je gewoon veel te veel 😉

Onder de 15 graden hebben de plastic ruitjes het niet graag dat ze bewogen worden 😉
                              Dan wordt de plastic te hard.

BJ 2002, en ja , het is mogelijk met hetzelfde dakmechanisme, en ja, gelukkig doet zot zijn geen pijn.

Zetelverwarming op , verwarming en blazers op Hi , en het is net of het nog 30 graden is. Is veel warmer dan in m’n MGB, al heb ik daar dan weer zo’n leuke gevoeurde bontmuts op, da is ook lekker warm.

Alds het niet regent, gooi ik de cabrio open, daar heb ik ‘m voor gekocht 😀

nu ben ik zeker dat ”zot zijn geen pijn doet” 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.